Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Lehman Brothers en Ethias

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
121 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
gekko
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer gekko
Verstuur privébericht

Re: Lehman Brothers en Ethias

• Citeer

Bericht door gekko » 21 september 2008, 01:33

Van Nateus verzekeringen is er alsnog geen sprake. Hun "Onyx Security 07/2008" is nochtans identiek aan de Ethias Mutisecurity 07/2008.

BartVW
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BartVW » 22 september 2008, 21:22

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... liet.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze van Ethias zijn van Lehman Brothers Treasury dus denk dat Ethias met een reactie naar buiten mag komen

BedotorNot

• Citeer

Bericht door BedotorNot » 22 september 2008, 22:17

Misschien nog even in herinnering brengen: een kleine greep uit de informatiebrochure van de Multisecurity, gevolgd door één van de vier waarden die Ethias hoog in het vaandel draagt:

"LIFT MultiSecurity is een verzekeringsbon van tak 23 die u toelaat volop te mikken op het winstpotentieel van de beurs,zonder het risico om ook maar één cent van uw geinvesteerde kapitaal te verliezen."

"Een product van Ethias"    ??????

"Totale veiligheid"

"Wat er ook gebeurt, uw kapitaal loopt geen enkel risico! Bij een automatische vervroegde afsluiting krijgt u
100 % van uw startkapitaal terug, vermeerderd met een aantrekkelijk rendement. Op einddatum krijgt u het bedrag terug dat u bij de start investeerde."

"risicoklasse: 1"

"dubbele bescherming"

Waarde: Het respect voor onze klanten en de naleving van de engagementen die we met hen zijn aangegaan

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 22 september 2008, 22:26

Ik ben benieuwd naar een reactie van gratis voorzitter van bestuursraad van Ethias.  Naar eigen zeggen stort hij zijn voorzittersvergoeding aan het goede doel.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

StefanVDH

• Citeer

Bericht door StefanVDH » 23 september 2008, 00:38

Ik heb ook een product van Multisecurity gekocht en ik moet zeggen dat Ethias hierin de volledige verantwoordelijkheid moet dragen. Wij zijn een engagement aangegaan met Ethias en niet met Lehman. Bij een rechtszaak zijn er al minstens 2 kwalificaties die hun de das kunnen omdoen: misbruik van vertrouwen en misleidende informatie. Ethias is verantwoordelijk voor het inschatten van het risico en niet de leden. Zij hebben immers alle informatie verspreid op papier met hoofding van Ethias. Ik zou zeggen... papieren en artikels waarin ze de gevolgen minimaliseren bijhouden. Mocht het tot een rechtszaak komen staan we sterker in blok dan alleen. Daarom zou ik zeggen... geef gerust mailadres door.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 23 september 2008, 08:24

StefanVDH schreef: Ik heb ook een product van Multisecurity gekocht en ik moet zeggen dat Ethias hierin de volledige verantwoordelijkheid moet dragen. Wij zijn een engagement aangegaan met Ethias en niet met Lehman. Bij een rechtszaak zijn er al minstens 2 kwalificaties die hun de das kunnen omdoen: misbruik van vertrouwen en misleidende informatie. Ethias is verantwoordelijk voor het inschatten van het risico en niet de leden. Zij hebben immers alle informatie verspreid op papier met hoofding van Ethias. Ik zou zeggen... papieren en artikels waarin ze de gevolgen minimaliseren bijhouden. Mocht het tot een rechtszaak komen staan we sterker in blok dan alleen. Daarom zou ik zeggen... geef gerust mailadres door.
Ik ben geen jurist maar ik vrees dat de 'kleine lettertjes' je wel zullen tegenspreken... veel succes in ieder geval.

spicyalan
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spicyalan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spicyalan » 23 september 2008, 10:46

Ik weet dat op de Citibank uitgiftes duidelijk vermeld staat wie de emittent en de garantieverlener is. Tot daar geen probleem, zelfs als hier een risico inzit.

Wat wel een probleem is, dat er uitgiftes verkocht zijn met "risicofactor 1 & 2" waarin kapitaalsbehoud de belangrijkste factor is.
Citibank beleggersprofi el: P1, op een schaal van P1 (meest conservatief)
tot P6 (meest ambitieus). Dit is een profi el voor beleggers die risicoafkerig zijn
en die geen enkel negatief rendement wensen, zelfs niet op korte termijn, en
die tevreden zijn met een rendement dat identiek is aan dat van een spaarboekje.
en
• Kredietrisico
Zoals altijd bestaat er een risico in geval van faling of niet-naleving van de
overeenkomst van de emittent. Lehman Brothers Treasury Co.B.V. heeft
echter een rating van A+ op de Standard & Poor’s-schaal. Het risico is
dus heel laag.
Vooral dat laatste zinnetje: Heel laag... En op minder dan 2 maanden is het koekenbak... Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat zowal citibank als rating-agencies hiervan niet op de hoogte waren. Lehman heeft zijn A-rating gehouden tot de laatste dag voor het failissement...

Nuja.. Lenen aan meneer Lehman is als lenen aan een vriend  :P

gekko
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer gekko
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gekko » 23 september 2008, 11:42

De Italiaanse bank Unipol heeft besloten dat de verliezen die klanten hebben gemaakt in beleggingen of verzekeringen van Lehman Brothers, worden vergoed uit de reserves van de bank.
Zo kan het ook, een voorbeeld voor Ethias e.a.

zie (Italiaans): http://www.adoc.org/index/it/comunicati ... nipol.html

spicyalan
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spicyalan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spicyalan » 23 september 2008, 11:53

De Italiaanse bank Unipol heeft besloten dat de verliezen die klanten hebben gemaakt in beleggingen of verzekeringen van Lehman Brothers, worden vergoed uit de reserves van de bank.
Zo kan het ook, een voorbeeld voor Ethias e.a
Hopelijk is hier een precedent geschapen....

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 23 september 2008, 12:59

StefanVDH schreef: Ik heb ook een product van Multisecurity gekocht en ik moet zeggen dat Ethias hierin de volledige verantwoordelijkheid moet dragen. Wij zijn een engagement aangegaan met Ethias en niet met Lehman. Bij een rechtszaak zijn er al minstens 2 kwalificaties die hun de das kunnen omdoen: misbruik van vertrouwen en misleidende informatie. Ethias is verantwoordelijk voor het inschatten van het risico en niet de leden. Zij hebben immers alle informatie verspreid op papier met hoofding van Ethias. Ik zou zeggen... papieren en artikels waarin ze de gevolgen minimaliseren bijhouden. Mocht het tot een rechtszaak komen staan we sterker in blok dan alleen. Daarom zou ik zeggen... geef gerust mailadres door.
Ik vrees er toch voor dat het inderdaad alleen maar om de kleine lettertjes gaat.
Ik had ook een lang gesprek met één van de , in mijn ogen totaal onbekwame  bedienden van Ethias . Het ging zo van : ja, we moeten afwachten... tot de opmerking dat het  toch duidelijk in het contract stond  dat het van Lehman Br was!! Ja zeg komaan. Ik heb daarop geantwoord dat het risicoklasse 1, A+... was met in koeien van letters KAPITAALSGARANTIE! Dat het niet mijn taak is als consument uit te pluizen wie LB is. Dat ik mijn geld aan Ethias heb TOEVERTROUWD en dat dat inhoudt dat zij hun huiswerk moeten maken en dat ze me niet wijsmaken dat toen de uitgifte in april gebeurde zij niet konden weten dat LB in slechte schoenen stond!Hoeveel hebben zij er niet aan verdiend!!
Ik heb alle hoop opgegeven en heb hen ook gezegd nooit nog in dergelijke produkten te zullen investeren, waarop de man zei: wat raad u ons dan aan?? Hoe kunnen we anders dan nog produkten verkopen? En als ik kapitaalsgarantie wilde moest ik  bij een bank gaan! Maar het woord kapitaalsgarantie staat wel in het dik op hun Multisecurities vermeld tot op vandaag!
Ik heb geen goede , laat staan een professionele indruk van Ethias wat dit soort produkten betreft! Schoenmaker blijf bij je leest en hou het enkel op verzekeringsprodukten.
Als mijn 8 jaar om zijn is ook mijn geld van mijn First rekening er weg.

StefanVDH

• Citeer

Bericht door StefanVDH » 23 september 2008, 13:46

Ja, inderdaad. Het is ontgoochelend maar je kan niet zeggen dat er GEEN gronden zijn om Ethias te pakken. Heel wat voorafgaande documenten zijn een engagement van Ethias. Elke prospectus vermeldt met 100% zekerheid kapitaalsgarantie en dat op bedrijfspapier van Ethias en niet van Lehman. Op basis daarvan nemen mensen hun beslissing. Er zijn inderdaad de kleine lettertjes, maar er is ook de bedrijfsethiek en 'misbruik van vertrouwen' en 'misleidende informatie' zijn kwalificaties die ook gelden in de juridische wereld. Ik denk dat ze meer voordeel zouden doen met hun goeie wil te tonen dan met de gedupeerden te laten stikken. Ze zouden nu beter tonen dat ze achter hun klanten staan en verantwoordelijkheid nemen. Ik begrijp ook natuurlijk wel dat ze moeten afwachten om te zien wat zij als schuldeiser krijgen vooraleer ze laten uitlekken dat zij de mensen zullen vergoeden want dat zal de curator de gelden ergens anders laten naartoe stromen. Ik denk dat dit nu een enorme kans is voor hen om klanten te ronselen. Ze zouden het beter commercieel bekijken en misschien doen ze dat wel want blijkbaar heeft Citibank al negatief gecommuniceerd terwijl ik van Ethias nog niets heb ontvangen...

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 23 september 2008, 16:46

Rating van Ethias verlaagd.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 63-433.art

StefanVDH

• Citeer

Bericht door StefanVDH » 23 september 2008, 17:30

HALLO IEDEREEN,

IK HEB ZONET EEN BERICHT GELEZEN DAT DE SOLVABILITEIT VAN ETHIAS VERLAAGD IS VAN A+ NAAR A- OMDAT ZE VOOR 120 MILJOEN BLOOTSTAAN AAN LEHMAN. OP HET EERSTE GEZICHT IS DAT NATUURLIJK NORMAAL. DAT WIL ZEGGEN DAT ZE DE SCHULDEN AAN DE BELEGGER IN REKENING NEMEN. IK DENK NIET DAT ETHIAS EEN BEDRIJF IS DAT ZOMAAR OVERKOP ZAL GAAN. ER ZIJN INDERDAAD HEEL WAT HOGE PIEFEN DIE DAAR NOG EEN POSTJE HEBBEN VAN TOEN HET DE OMOB WAS. VANDAAR DAT IK DENK DAT ETHIASBELEGGERS NOG IETS MEER KANS HEBBEN OM TERUGBETAALD TE WORDEN DAN ANDEREN.

IK ZOU IN IEDER GEVAL WILLEN VRAGEN WIE BEREID IS OM IN GEVAL VAN EEN NEGATIEF BERICHT VAN ETHIAS GEZAMENLIJK ACTIE TE ONDERNEMEN. IK WEET DAT HET NOG VOORBARIG IS, MAAR BETER VOORBEREID ZIJN, DAN KAN ER KORT OP DE BAL GESPEELD WORDEN. EN MET HOE MEER WE ZIJN, HOE MEER AANDACHT, HOE MEER KANS EN HOE GOEDKOPER DE PROCEDURE

STUUR GERUST MAILADRES NAAR: s_vdh1@hotmail.com

maria

• Citeer

Bericht door maria » 23 september 2008, 17:54

StefanVDH schreef: HALLO IEDEREEN,

IK HEB ZONET EEN BERICHT GELEZEN DAT DE SOLVABILITEIT VAN ETHIAS VERLAAGD IS VAN A+ NAAR A- OMDAT ZE VOOR 120 MILJOEN BLOOTSTAAN AAN LEHMAN. OP HET EERSTE GEZICHT IS DAT NATUURLIJK NORMAAL. DAT WIL ZEGGEN DAT ZE DE SCHULDEN AAN DE BELEGGER IN REKENING NEMEN. IK DENK NIET DAT ETHIAS EEN BEDRIJF IS DAT ZOMAAR OVERKOP ZAL GAAN. ER ZIJN INDERDAAD HEEL WAT HOGE PIEFEN DIE DAAR NOG EEN POSTJE HEBBEN VAN TOEN HET DE OMOB WAS. VANDAAR DAT IK DENK DAT ETHIASBELEGGERS NOG IETS MEER KANS HEBBEN OM TERUGBETAALD TE WORDEN DAN ANDEREN.

IK ZOU IN IEDER GEVAL WILLEN VRAGEN WIE BEREID IS OM IN GEVAL VAN EEN NEGATIEF BERICHT VAN ETHIAS GEZAMENLIJK ACTIE TE ONDERNEMEN. IK WEET DAT HET NOG VOORBARIG IS, MAAR BETER VOORBEREID ZIJN, DAN KAN ER KORT OP DE BAL GESPEELD WORDEN. EN MET HOE MEER WE ZIJN, HOE MEER AANDACHT, HOE MEER KANS EN HOE GOEDKOPER DE PROCEDURE

STUUR GERUST MAILADRES NAAR: s_vdh1@hotmail.com
Ik denk niet dat het hier gaat over de multisecurity, waar Lehman Brothers zelf de garantie geeft (gaf). Maar om het eigen verlies, dat Ethias leidt door Lehman Brothers, via andere producten, o.a de First producten.

JurgenG

• Citeer

Bericht door JurgenG » 23 september 2008, 18:00

StefanVDH schreef: HALLO IEDEREEN,

IK HEB ZONET EEN ...
ROEPEN is voor niks nodig, we kunnen het zo ook wel lezen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

121 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy