Lening aangaan of verder sparen?
TIP
Re: Lening aangaan of verder sparen?
Vanaf wanneer spreken jullie over oudere woningen?
Van voor 1970? Voor 1990? Een woning van voor 2005? Een woning van 2004 verschilt ook al enorm met een woning van 2015.
In 2020 is een woning ook al energiezuiniger dan die van 2013.
Van voor 1970? Voor 1990? Een woning van voor 2005? Een woning van 2004 verschilt ook al enorm met een woning van 2015.
In 2020 is een woning ook al energiezuiniger dan die van 2013.
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Lening aangaan of verder sparen?
Voornaamste reden voor aankoop van een huis voor mij is op het eerste zicht om het te bewonen.
Liefst zou ik het op lange termijn natuurlijk met winst willen verkopen.
Denk dat de vraag uiteindelijk eigenlijk is:
-maximum lenen zo iets groot en degelijks te kopen => minder reserve overhouden, meer onderhoudskosten, prijzen kunnen dalen, ik heb zowiezo geen budget om het allernieuwste huis te kopen dus sowieso kosten
of
zo weinig mogelijk lenen en zoveel mogelijk overhouden => huis opknappen kan veel kosten, niet optimaal kunnen profiteren van de lage rente
Liefst zou ik het op lange termijn natuurlijk met winst willen verkopen.
Denk dat de vraag uiteindelijk eigenlijk is:
-maximum lenen zo iets groot en degelijks te kopen => minder reserve overhouden, meer onderhoudskosten, prijzen kunnen dalen, ik heb zowiezo geen budget om het allernieuwste huis te kopen dus sowieso kosten
of
zo weinig mogelijk lenen en zoveel mogelijk overhouden => huis opknappen kan veel kosten, niet optimaal kunnen profiteren van de lage rente