lening herzien?
TIP
Re: lening herzien?
Zoals gezegd afspraak gemaakt met hypotheekwinkel. Interessant aanbod ontvangen, lening zou verlegd worden van belfius naar credit foncier. Iemand ervaring hiermee?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Tja... Kennis van me met een aantal heel zware bedrijfsleningen op zijn NV zat bij zelfde bank met zijn 'oude' privé hypotheek rente van 4,2%. wou dit ook laten herzien. Even bij de huisbank herinneren wat ie had lopen aan leningen en of ze zijn hypotheek (een schijntje van totale schuld) wouden herzien.
Binnen de kortste keren antwoord dat ze zonder problemen naar 2,5% gingen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je bij dezelfde bank heus wel lager kan herzien, maar waarom zouden ze? Thangt er van af he...
Al het water vloeit naar de zee...
Binnen de kortste keren antwoord dat ze zonder problemen naar 2,5% gingen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je bij dezelfde bank heus wel lager kan herzien, maar waarom zouden ze? Thangt er van af he...
Al het water vloeit naar de zee...
Beste,
Zie hier onze situatie:
Start hyp. lening destijds: oktober 2010
Bedrag: € 180.000
Rentevoet: vaste rentevoet 3.88% (+/- €930/maand)
Termijn: 25 jaar
Vorige week naar de bank gegaan om eens te horen of er een herziening kan gebeuren onder betere voorwaarden. Ik had gehoopt dat wij voor de resterende looptijd toch een vaste rentevoet konden krijgen van ongeveer 3.2% met bijhorende kosten natuurlijk. De kantoorhouder vertelde me dat ik beter nog 1 jaar daarmee wacht. Volgend jaar zal onze looptijd dan 20jaar bedragen en zullen we nog betere voorwaarden kunnen krijgen dan vandaag de dag.
Ik weet niet in hoeverre ik dit antwoord mag betrouwen.
Heb eens contact opgenomen met Immotheker en zijn antwoord is als volgt:
Ik moet u echter teleurstellen maar een vaste rentevoet van 3,88% valt nooit te herfinancieren. Hier moest de kantoorhouder u van op de hoogte gebracht hebben. U had toen moeten kiezen voor een variabele rente waarbij de rente iedere keer aangepast wordt aan de marktomstandigheden. U heeft echter gekozen voor zekerheid.
Wat denken jullie hierover?
Zie hier onze situatie:
Start hyp. lening destijds: oktober 2010
Bedrag: € 180.000
Rentevoet: vaste rentevoet 3.88% (+/- €930/maand)
Termijn: 25 jaar
Vorige week naar de bank gegaan om eens te horen of er een herziening kan gebeuren onder betere voorwaarden. Ik had gehoopt dat wij voor de resterende looptijd toch een vaste rentevoet konden krijgen van ongeveer 3.2% met bijhorende kosten natuurlijk. De kantoorhouder vertelde me dat ik beter nog 1 jaar daarmee wacht. Volgend jaar zal onze looptijd dan 20jaar bedragen en zullen we nog betere voorwaarden kunnen krijgen dan vandaag de dag.
Ik weet niet in hoeverre ik dit antwoord mag betrouwen.
Heb eens contact opgenomen met Immotheker en zijn antwoord is als volgt:
Ik moet u echter teleurstellen maar een vaste rentevoet van 3,88% valt nooit te herfinancieren. Hier moest de kantoorhouder u van op de hoogte gebracht hebben. U had toen moeten kiezen voor een variabele rente waarbij de rente iedere keer aangepast wordt aan de marktomstandigheden. U heeft echter gekozen voor zekerheid.
Wat denken jullie hierover?
-
anonymous6
Wat ik ervan denk is dat het antwoord van Immotheker fout is.
ELKE lening kan herzien worden. Aangezien je echter een vaste rentevoet hebt, zal je kosten moeten betalen (standaard 3 maanden wederbeleggingsvergoeding). Maar feit is dat je de bank niet zal kunnen dwingen.
Grote kans dat ze niks voor jou zullen (willen) doen, en dat je zal moeten gaan horen bij 'n concurrerende maatschappij.
ELKE lening kan herzien worden. Aangezien je echter een vaste rentevoet hebt, zal je kosten moeten betalen (standaard 3 maanden wederbeleggingsvergoeding). Maar feit is dat je de bank niet zal kunnen dwingen.
Grote kans dat ze niks voor jou zullen (willen) doen, en dat je zal moeten gaan horen bij 'n concurrerende maatschappij.
Bert, ga eens langs bij hypotheekwinkel. Dit is onze situatie:
Rentevoet van 4,13%, 25j via huidige bank
Momenteel ook lening aan het herzien. Ontvangen voorstellen hypotheekwinkel:
-3.20%, 15j geen loondomiciliering, geen brandverzekering (vrij van keuze)
-3.08%, 15j, 1 loondomiciliering, vrije keuze brandverzekering
Voorstel huidige bank
-3.50%, 15j, loondomiciliering en brandverzekering.
Maandelijks af te lossen bedrag is lager bij huidige bank omdat er geen schrijfkosten moeten worden betaald. Maw er moet minder worden geleend (scheelt zon 7000 euro tov hypotheekwinkel)
Wat zouden jullie doen...?
Rentevoet van 4,13%, 25j via huidige bank
Momenteel ook lening aan het herzien. Ontvangen voorstellen hypotheekwinkel:
-3.20%, 15j geen loondomiciliering, geen brandverzekering (vrij van keuze)
-3.08%, 15j, 1 loondomiciliering, vrije keuze brandverzekering
Voorstel huidige bank
-3.50%, 15j, loondomiciliering en brandverzekering.
Maandelijks af te lossen bedrag is lager bij huidige bank omdat er geen schrijfkosten moeten worden betaald. Maw er moet minder worden geleend (scheelt zon 7000 euro tov hypotheekwinkel)
Wat zouden jullie doen...?
Ik zou toch aanraden van toch eens enkele banken te bezoeken en te zien of je daar nog een betere rentevoet kan bekomen .
Daarna breng je hier : https://www.spaargids.be/sparen/simulat ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false; of hier : https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html" onclick="window.open(this.href);return false; je gegevens eens in en kan je zelf zien wat voor jou het beste is op langere termijn.
Niet vergeten van het verschil in prijs van brandverzekering en eventueel verschil in bankkosten mee te rekenen.
Daarna breng je hier : https://www.spaargids.be/sparen/simulat ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false; of hier : https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html" onclick="window.open(this.href);return false; je gegevens eens in en kan je zelf zien wat voor jou het beste is op langere termijn.
Niet vergeten van het verschil in prijs van brandverzekering en eventueel verschil in bankkosten mee te rekenen.
Monte, dat is bijna niet mogelijk. Hier op spaargids staan echt rentes voor zeer vermogende mensen of die al enkele zaken lopen hebben bij die bepaalde bank.
Ik ben wel positief tov hypotheekwinkel gezien ze echt iets voorstellen op maat van wat jij wil, niet wat de bank wil.
Gr.
Ik ben wel positief tov hypotheekwinkel gezien ze echt iets voorstellen op maat van wat jij wil, niet wat de bank wil.
Gr.
Als je het niet probeert zal je het niet weten of er nog betere tarieven op de markt zijn .Met de voorstellen die je hebt kan je rondgaan bij de banken en zien of ze eronder kunnen .
Wil je enkel de vergelijking maken dan kan je dat met die modules op spaargids die ik gepost heb .
Hypotheekwinkel zal ook wel een marge nemen op de tarieven of werken die gratis ?
Veel succes
Wil je enkel de vergelijking maken dan kan je dat met die modules op spaargids die ik gepost heb .
Hypotheekwinkel zal ook wel een marge nemen op de tarieven of werken die gratis ?
Veel succes
Kan er iemand mij vertellen hoe dikwijls je een hypotheeklening kan laten herzien?
Wij hebben het jaren geleden al eens laten doen. Daar de verbouwingen aan ons huis al jaren aanslepen zouden wij geld moeten hebben om een aannemer de verbouwingen te laten uitvoeren, een extra lening nemen is geen optie!
Wij hebben het jaren geleden al eens laten doen. Daar de verbouwingen aan ons huis al jaren aanslepen zouden wij geld moeten hebben om een aannemer de verbouwingen te laten uitvoeren, een extra lening nemen is geen optie!
-
Ranter the 2nd
- Full Member

- Contacteer:
2'tal weken ook gevraagd en het antwoord is : zoveel je wil bij manier van spreken.hikami schreef:Kan er iemand mij vertellen hoe dikwijls je een hypotheeklening kan laten herzien?
Ik ben er ondertussen aan begonnen... deze week volgen er nog 3 afspraken.
het afgeloste bedrag kan je normaliter terug opnemen, daar is geen nieuwe lening voor nodig,