Luchtvaartmaatschappijen
TIP
Re: Luchtvaartmaatschappijen
De Standaard is geen beleggingsbladje maar een krant voor het grote publiek. De cash burn per dag zal Jan met de pet worst wezen, die weet nog niet wat daarmee bedoeld wordt. Net zoals welke landen hoeveel steun in welke vorm aan welke maatschappijen gaven. Dat is goed voor een officieel verslag van de mededingingsautoriteit van de EU maar niet voor een krant.Poldermol schreef: ↑17 september 2020, 20:57 Ik had graag getallen gezien (zoals cash burn per dag edm), of iets diepgaandere journalistiek waarbij men toont welke landen hoeveel steun in welke vorm aan welke maatschappijen gaven. Kortom, iets leerrijks ware totaal de klik waard geweest. Nu blijf ik een beetje op mijn honger (ligt niet aan u hé MoL, maar aan DS die héél oppervlakkig blijft op deze materie)
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Cash burn per dag kan ik aannemen, maar voor een kwaliteitskrant is het perfect normale journalistiek om de verschillende steunprogramma's in Europa met elkaar te vergelijken. "België geeft 290M EUR, wat krijgt het hiervoor terug en hoe pakten andere EU-lidstaten het aan". Zou een mooi staaltje van onderzoeksjournalistiek zijn waar elke lezer iets van kan opsteken. Meer dan wat er effectief gemeld wordt in het artikel, want het inkrimpen van de vloot van Lufthansa (nota bene niet eens een Belgische maatschappij) met 100 vliegtuigen is nog minder relevant voor de gemiddelde lezer.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Ongerelateerd weetje, in de film TENET hebben ze een echte Boeing 747 doen crashen omdat dat goedkoper was dan de CGI hiervoor te maken. Was weliswaar enkel het frame dus dat is scrapwaarde.Poldermol schreef: ↑17 september 2020, 23:15 Voor wie eens durft gokken op tweedehandsprijzen, het Londen-genoteerde DP Aircraft heeft 4 Boeing 787s in eigendom (enige activa, samen met wat wisselstukken). Eind 2019 stonden die machines voor $400M in de boeken, gefinancierd met bijna 50% vreemd vermogen.
Wat interessant is, is de market cap nu. Rond de 25M USD. Samen met de nettoschulden van rond de 185M USD is dit dus een enterprise value van 210M USD. Voor die prijs krijg je dus 4 Boeing 787s en wat wisselstukken. Kortom, indien die vliegers voor 60M per stuk verkocht kunnen worden valt er voor de eigenaars van DP Aircraft geld te rapen. Ik meld het maar dat er opportuniteiten kunnen opduiken. Maar dit kan ook faliekant aflopen want beide lessees (Thai en Norwegian) doen het natuurlijk zeer slecht, dus de kans dat de vliegtuigjes terug worden gegeven aan DPA is reëel.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Re: Luchtvaartmaatschappijen
De Boeing 737 MAX mag weer in Europa vliegen: https://www.standaard.be/cnt/dmf20201016_93125664
Ook in de VSA zou het niet te lang meer duren: https://news.sky.com/story/ryanair-expe ... o-12099837
Ook in de VSA zou het niet te lang meer duren: https://news.sky.com/story/ryanair-expe ... o-12099837
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Toch verdacht.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Tot er nog eens eentje naar beneden valt ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Hero Member
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 10 okt 2018
- Contacteer:
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Zoals u weet komt al het ''goede'' van de hemel. Maar even serieus; ik ga rustig in die Boeing zitten; het meest gecontroleerde vliegtuig op dit moment! Veiliger kan het niet zijn toch? Maar goed we zitten momenteel allemaal in huis gevangen!
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Swissair, Ryanair, Lufthansa, British airways en Airfrance/Klm zullen overblijven volgens
https://kanaalz.knack.be/nieuws/steunpa ... 53393.html
https://kanaalz.knack.be/nieuws/steunpa ... 53393.html
Re: Luchtvaartmaatschappijen
TUI zal ook wel overblijven, of de corona-periode moet nog jaren blijven aanhouden zoals nu.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Het is trouwens Wizz Air en niet swissair :3nickname schreef: ↑16 oktober 2020, 22:03 Swissair, Ryanair, Lufthansa, British airways en Airfrance/Klm zullen overblijven volgens
https://kanaalz.knack.be/nieuws/steunpa ... 53393.html
Re: Luchtvaartmaatschappijen
American Airlines zie ik ook niet snel omvallen.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Verklaar u nader, Kevva? Waarom dicht je die meer kansen toe aan AAL dan aan UAL of DEL?
Re: Luchtvaartmaatschappijen
American Airlines is een gigantische speler met tonnen geld. Het is ook een symbool voor de Verenigde Staten.
Mocht AAL in problemen komen, denk ik dat er sowieso overheidssteun komt.
Als het virus terug op zijn retour geraakt, zie ik American Airlines ook heel snel zijn activiteiten terug opstarten en krijg je weer verplaatsingen naar de andere kant van de wereld.
Mocht AAL in problemen komen, denk ik dat er sowieso overheidssteun komt.
Als het virus terug op zijn retour geraakt, zie ik American Airlines ook heel snel zijn activiteiten terug opstarten en krijg je weer verplaatsingen naar de andere kant van de wereld.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Dat ziet er helaas meer en meer naar uit. Ik betwijfel zelfs of we ooit helemaal van corona verlost zullen zijn. Zelfs als er een vaccin gevonden wordt, hoe efficiënt zal dat zijn en hoelang zal het ons beschermen? Zullen we ooit weer kunnen gaan winkelen zonder mondmasker, met meer dan twee mensen bij de bakker binnen staan, op reis gaan en leven zoals vroeger?
Re: Luchtvaartmaatschappijen
American is geen groter symbool dan de andere maatschappijen hoor...Kevva schreef: ↑21 oktober 2020, 00:10 American Airlines is een gigantische speler met tonnen geld. Het is ook een symbool voor de Verenigde Staten.
Mocht AAL in problemen komen, denk ik dat er sowieso overheidssteun komt.
Als het virus terug op zijn retour geraakt, zie ik American Airlines ook heel snel zijn activiteiten terug opstarten en krijg je weer verplaatsingen naar de andere kant van de wereld.