Luchtvaartmaatschappijen
TIP
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: Luchtvaartmaatschappijen
De meeste beleggers volgen uw logica, anders waren de koersen niet zo gezakt in de sector... maar de geschiedenis is altijd dezelfde geweest. Zeer snel omlaag maar ook zeer snel omhoog!
Nu maar hopen dat de landing niet zorgt voor een crash en het vliegtuig snel terug kan opstijgen richting zonnigere oorden

-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Sorry maar dat Skype verhaal geloof ik (op termijn) niks van... De zakenreizen gaan terugkomen. Ze gaan echt niet thuisblijven om te Skypen met vrouw of manlief op de achtergrond!
Die gaan vliegen en 's avonds goed wat pinten/wijn drinken en naar de lokale seksindustrie of discotheken. En dat allemaal op kosten van de vennootschap/maatschappij

Re: Luchtvaartmaatschappijen
Dit durf ik te betwijfelen, ik was een groot tegenstander van work@home voor Corona, nu met tools als TEAMS moet je mij naar mijn wagen slepen, geen +60k km/jaar meer, geen files meer, zalig !
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Ik hoop dat ge genoeg verdient om uw dure autolening vervroegd af te betalen, Sebastiaan!
Uit curieusiteit, welke bedrijven kocht u aan?
Uit curieusiteit, welke bedrijven kocht u aan?
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Op zakenreizigers, die thuis geen apart bureel hebben, maakt men nu ook al geen winst....Sebastiaan1985 schreef: ↑30 juli 2020, 17:15 De zakenreizen gaan terugkomen. Ze gaan echt niet thuisblijven om te Skypen met vrouw of manlief op de achtergrond!

De werknemers van Google moeten alvast thuis blijven tot 2021…
https://www.wsj.com/articles/google-to- ... 1595854201
Zakenman en Skypen

Denk eerder:
1. Teams
2. WebEX
3. Bluejeans
4. Skype Business
5. BBB
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Maak je niet ongerust mijn vriend, die te dure autolening is foetsie wanneer ik wil. Altijd zorgen dat ge wat hocus pocus kunt doen
Voorlopig spaarrekening aan het aanvullen voor het geval ik er naast zit op de beurs
Amerikaanse luchtvaartmaatschappij en een Japanse Zaibatsu. Ik ga niet zeggen welke, anders krijg ik hier commentaar om te bewijzen dat ik prul gekocht heb

Voorlopig spaarrekening aan het aanvullen voor het geval ik er naast zit op de beurs

Amerikaanse luchtvaartmaatschappij en een Japanse Zaibatsu. Ik ga niet zeggen welke, anders krijg ik hier commentaar om te bewijzen dat ik prul gekocht heb

Re: Luchtvaartmaatschappijen
Al eens nagedacht over het kopen van luchthavens ipv maatschappijen? Zelfs al nemen de maatschappijen een doorstart na een faillissement, luchthavens zullen de opvolgers blijven ontvangen.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
@ poldermol: zijn die beursgenoteerd? Ik ging ervan uit dat luchthavens eerder private equity was? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Vertel eens.....



Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

Re: Luchtvaartmaatschappijen
Er zijn er een aantal beursgenoteerd, zoals
* Aeroports de Paris (Parijs, Turkije en wat kleinere)
* Fraport (Frankfurt als main airport)
* Aena (beheert alle Spaanse luchthavens)
* Flughafen Wien
* Flughafen Zurich
* Verschillende kleine italiaanse luchthavens (zoals het pietpeuterige Bologna: https://finance.yahoo.com/quote/ADB.MI? ... c=fin-srch )
* Ook in het buitenland zijn verschillende luchthavens genoteerd: Sydney, Auckland, ... In Mexico worden luchthavens gegroepeerd per geografische zone, en ook die zijn publiekelijk genoteerd.
* Dan onrechtstreeks: Ferrovial heeft meerdere divisies, maar één van die divisies is een stake in London Heathrow.
Dus er zijn mogelijkheden. En dan is mijn gedachtengang dat het mij niet kan bommen wélke maatschappij failliet gaat en een doorstart neemt, naar de luchthavens komen ze toch terug, onder welke naam dan ook...
* Aeroports de Paris (Parijs, Turkije en wat kleinere)
* Fraport (Frankfurt als main airport)
* Aena (beheert alle Spaanse luchthavens)
* Flughafen Wien
* Flughafen Zurich
* Verschillende kleine italiaanse luchthavens (zoals het pietpeuterige Bologna: https://finance.yahoo.com/quote/ADB.MI? ... c=fin-srch )
* Ook in het buitenland zijn verschillende luchthavens genoteerd: Sydney, Auckland, ... In Mexico worden luchthavens gegroepeerd per geografische zone, en ook die zijn publiekelijk genoteerd.
* Dan onrechtstreeks: Ferrovial heeft meerdere divisies, maar één van die divisies is een stake in London Heathrow.
Dus er zijn mogelijkheden. En dan is mijn gedachtengang dat het mij niet kan bommen wélke maatschappij failliet gaat en een doorstart neemt, naar de luchthavens komen ze toch terug, onder welke naam dan ook...
Re: Luchtvaartmaatschappijen
De omzet van luchthavens is grotendeels afhankelijk van het aantal passagiers, en echt goedkoop noteren ze ook niet.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Dat klopt volledig, maar mijn punt was eerder dat als iemand wil speculeren op luchtvaart, de luchthavens zélf veiliger zijn dan maatschappijen. Dus eerder een 'vergelijking' niet een fundamental buy (zeker niet wat de kleinere luchthavens zoals Bologna betreft).
Re: Luchtvaartmaatschappijen
OK.
Fraport is ook te mijden als de pest, die kreunen onder kolossale investeringsuitgaven.
Fraport is ook te mijden als de pest, die kreunen onder kolossale investeringsuitgaven.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Bij de toeleveranciers.
Het voorbeeld van Solvay is hier al gegeven.
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Nee, niet met de huidige onzekerheid.
Amadeus (een van de drie grote vliegticketreservatieverwerkers in de wereld) zou interessant kunnen zijn indien de luchtvaart zich binnen de twee jaar volledig herstelt, maar hoe groot is die kans ? En dan nog is de huidige koers niet aantrekkelijk genoeg.
Amadeus (een van de drie grote vliegticketreservatieverwerkers in de wereld) zou interessant kunnen zijn indien de luchtvaart zich binnen de twee jaar volledig herstelt, maar hoe groot is die kans ? En dan nog is de huidige koers niet aantrekkelijk genoeg.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash