Luchtvaartmaatschappijen
TIP
Re: Luchtvaartmaatschappijen
delaby schreef: ↑4 augustus 2020, 16:23Vergeet het Kriswel, vaccin is er ten eerste nog lang niet, vliegtuigen zullen inderdaad nooit verdwijnen, maar "business as usual" zien we nooit meer terug.Kriswel schreef: ↑3 augustus 2020, 17:29
Ik ben er niet akkoord mee, voorlopig nog wachten tot er een vaccin is tegen corona.
Dan investeren in vliegtuig maatschappijen om een zeer hoog rendement te halen.
Vliegtuigen zullen nooit verdwijnen en voorlopig zeker niet groener worden.
De grootste vervuilers zijn nog steeds stroombedrijven ,industrie en landbouw.
Het is nu zo dat er een globaal probleem is door corona.
Eens dit over is valt alles en iedereen terug in zijn normale routine en draait de wereld terug door als voorheen.
Dus jij denkt dat we nooit meer terug normaal gaan leven ?
We keren niet meer terug naar pre Corona tijden, niet voor de luchtvaart, niet voor de bioscopen, niet voor ... vul zelf maar aan.
Onwaarschijnlijk. Het virus zal ofwel vermijdbaar (werkend vaccin), geneesbaar (medicijn) of insignificant (brede immuniteit onder de bevolking) worden. Zelfs als het nooit verdwijnt zal het zoals andere griepsoorten, de pest en verkoudheden, gewoon een zoveelste ziekte zijn waar we mee leren leven. En daar bedoel ik niet mee dat we ons aan regels gaan blijven houden.
Mensen zullen zich bewuster zijn van hygiëne: vaker de handen wassen, iets kuisen, hoesten of kuchen in een zakdoek. Maar denk nu niet dat we nooit meer op elkaar gepakt op een festival gaan staan of een grote groepsreis organiseren. Mensen vergeten snel, dat zal bij dit (niet hét) coronavirus niet anders zijn.
De luchtvaart daarentegen, die is eraan
Mensen zullen zich bewuster zijn van hygiëne: vaker de handen wassen, iets kuisen, hoesten of kuchen in een zakdoek. Maar denk nu niet dat we nooit meer op elkaar gepakt op een festival gaan staan of een grote groepsreis organiseren. Mensen vergeten snel, dat zal bij dit (niet hét) coronavirus niet anders zijn.
De luchtvaart daarentegen, die is eraan

Het is een miljarden industrie en ook hier zullen oplossingen voor komen 

Er bestaan toch nog steeds treinen? Weliswaar aangedreven op andere krachtbronnen, maar de treinen bestaan nog, dus die vergelijking loopt wat mank.
Andere vergelijkingen dan:
De steenkoolindustrie was in West-Europa naar hedendaagse normen een miljardenindustrie, enz
Duizenden jaren lang was paardenhandel één van de grootste economische activiteiten ter wereld. Naar hedendaagse normen enz
De steenkoolindustrie was in West-Europa naar hedendaagse normen een miljardenindustrie, enz
Duizenden jaren lang was paardenhandel één van de grootste economische activiteiten ter wereld. Naar hedendaagse normen enz
Alle overheden hebben er zwaar in geïnvesteerd, meteen ook de reden waarom je met meer personen in een benauwd vliegtuig mag dan in een grote cinema zaal.
De overheden gaan er dus alles aan blijven doen om de luchtvaart te promoten.
Eigenlijk hetzelfde als vroeger, waarbij gesubsidieerd luchtvaart stukken ‘goedkoper’ is dan treinreizen
Hebt ge nog een vierde voorbeeld anders?
* Steenkool is nog steeds een miljardenindustrie in Europa. Het is niet omdat de Belgische koolmijnen gesloten zijn dat het niet meer bestaat.
* De paardenhandel is zelfs tientallen miljarden per jaar in Europa. 133 miljard dollar zelfs enkele jaren geleden. https://www.equinebusinessassociation.c ... tatistics/ Had ik zelf niet gedacht/verwacht. Maar zo zie je maar.
* Steenkool is nog steeds een miljardenindustrie in Europa. Het is niet omdat de Belgische koolmijnen gesloten zijn dat het niet meer bestaat.
* De paardenhandel is zelfs tientallen miljarden per jaar in Europa. 133 miljard dollar zelfs enkele jaren geleden. https://www.equinebusinessassociation.c ... tatistics/ Had ik zelf niet gedacht/verwacht. Maar zo zie je maar.
Hier is een grafiek van de evolutie van de huidige 11 S&P sectoren + transportation.
Transportation is nu zelf geen sector meer, maar tot 100 jaar geleden was dit de grootste categorie van de US stock market
Onderaan de grafiek van Air France KLM van de laatste 20 jaar.
Blijkbaar was deze maatschappij er de laatste 10 jaar niet in geslaagd om hun koers van voor het eerste decennium van deze eeuw te bereiken; en dit in een decennium waar de aandelenmarkten explodeerden.
Transportation is nu zelf geen sector meer, maar tot 100 jaar geleden was dit de grootste categorie van de US stock market
NOTE: Includes the 11 Global Industry Classification Standard sectors, plus an added transportation sector.
Source: Adapted from Global Financial Data
Onderaan de grafiek van Air France KLM van de laatste 20 jaar.
Blijkbaar was deze maatschappij er de laatste 10 jaar niet in geslaagd om hun koers van voor het eerste decennium van deze eeuw te bereiken; en dit in een decennium waar de aandelenmarkten explodeerden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@Poldermol,
Op elk voorbeeld zal wel iets aan te merken zijn. Het enige punt dat ik probeer te maken is dat het niet is omdat in een bepaalde bedrijfstak miljarden omgaan, dat er automatisch "oplossingen" gaan komen waardoor alles weer "goed komt".
Ik heb hier al het voorbeeld aangehaald van de "creatieve vernietiging ". Bepaalde technologieën worden steeds weggedrukt door nieuwere technologieën, waardoor die oudere verdwijnen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Creatieve_destructie
Op elk voorbeeld zal wel iets aan te merken zijn. Het enige punt dat ik probeer te maken is dat het niet is omdat in een bepaalde bedrijfstak miljarden omgaan, dat er automatisch "oplossingen" gaan komen waardoor alles weer "goed komt".
Ik heb hier al het voorbeeld aangehaald van de "creatieve vernietiging ". Bepaalde technologieën worden steeds weggedrukt door nieuwere technologieën, waardoor die oudere verdwijnen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Creatieve_destructie
De eerste S&P index begon in 1923 en betrof 90 grote Amerikaanse bedrijven. De bedrijven op deze oorspronkelijke lijst bleven daar gemiddeld 65 jaar op staan. In 1998 was dit bij de uitgebreide S&P 500 nog maar 10 jaar. Van de 500 bedrijven die er bij het begin van de S&P 500 in 1957 op stonden, waren er in 1997 nog maar 74 over. Van die 74 presteerden er over die periode slechts 12 beter dan de index zelf. Dit alles deed Foster en Kaplan van creatieve vernietiging spreken.
@b7h4long,
Thnx.
Dat drukt nog beter uit wat ik bedoelde.
Thnx.
MoreOrLess schreef: ↑7 augustus 2020, 18:50 @b7h4long,
Thnx.
Ja, een grafiek van een zwakke speler op de markt

Luchtvaart behoort volgens u niet tot de transportsectorKriswel schreef: ↑7 augustus 2020, 19:24MoreOrLess schreef: ↑7 augustus 2020, 18:50 @b7h4long,
Thnx.
Ja, een grafiek van een zwakke speler op de markt![]()

Zeker, na de auto de voornaamsteMoreOrLess schreef: ↑7 augustus 2020, 19:31Luchtvaart behoort volgens u niet tot de transportsector![]()