Maestro niet meer geldig buiten Europa voor de "veligheid"
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
zwarte zwaan
- Newbie

- Contacteer:
Re: Maestro niet meer geldig buiten Europa voor de "velighei
Lijkt me dat de blokkering van Maestro buiten Europa toch totaal los staat van SEPA? Zoals je zegt, als de fraude binnen EU gebeurt, draait de verdelende bank er voor op, buiten EU draait MasterCard (Maestro) er voor op - Waar zit dan het voordeel voor de Belgische banken om Maestro te weren buiten de EU, als het toch MasterCard is die er voor opdraait in geval van fraude? Ik ben er eerder van overtuigd dat het gewoon een gezamenlijke stap is van de banken om meer klanten naar (duurdere) kredietkaarten te stuwen.
Inderdaad, heb ik ook zo gezien, kredietkaarten moeten nog verkocht raken en zullen liefst niet meer gratis zijn.
Zo was het slechts kleinere bedragen meer kunnen afhalen ook zogezegd voor de veiligheid. Men was echter bang dat oudere mensen plots grote sommen zouden afhalen. Grootbanken maken het je steeds moeilijker nog vrij over je centen te beschikken wanneer jij dat nodig acht. Daarin zijn ze super solidair. En de kleintjes, oh kijken ernaar en volgen dan maar, omdat ze er ook voordeel in zien.
Inderdaad, heb ik ook zo gezien, kredietkaarten moeten nog verkocht raken en zullen liefst niet meer gratis zijn.
Zo was het slechts kleinere bedragen meer kunnen afhalen ook zogezegd voor de veiligheid. Men was echter bang dat oudere mensen plots grote sommen zouden afhalen. Grootbanken maken het je steeds moeilijker nog vrij over je centen te beschikken wanneer jij dat nodig acht. Daarin zijn ze super solidair. En de kleintjes, oh kijken ernaar en volgen dan maar, omdat ze er ook voordeel in zien.