Mag kopie ID-kaart voor banken met watermerk of tekst op?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Mag kopie ID-kaart voor banken met watermerk of tekst op?
Dat is toch echt heel erg simpel.Yaris schreef: ↑18 december 2018, 17:06 Kan je uitleggen waarom een watermerk wél zou helpen tegen fraudeurs? Willen ze een valse identiteitskaart aanmaken dan nemen ze gewoon alle gegevens van jouw identiteitskaart over. Wat voor verschil maakt het dan dat ze dat doen vanaf een kopie waar een watermerk op staat?
Als het bij sommige diensten volstaat, dat jij een fotokopietje van jouw identiteitskaart opstuurt, dan volstaat het voor mij ook als ik nu juist datzelfde fotokopietje opstuur.
Als ik echter een betalend abonnement op warmesokken.nl vraag op naam van Yaris en op jouw kopietje staat er vol overheen gekladderd "kopie identiteitskaart - alleen voor de Rabobank" dan moeten die zich ook wat beginnen af te vragen.
Als ik mijn identiteitskaart inscan om het op te sturen naar een bank dan zet ik er steeds een tekst bij zoals "enkel te gebruiken door .." De foto plaats ik in een word met ernaast naam en adres duidelijk leesbaar en het document print ik in een pdf bestand. Geen enkele bank heeft dat geweigerd tot nu toe.
Als iemand de identiteitskaart wil namaken dan is het eenvoudiger op straat er één te stelen dan met photoshop zo'n pdf bij te werken.
Trouwens de wet verplicht de bank een recente kopie bij te houden Voor de rest kan het de bank geen barst schelen.
Als iemand de identiteitskaart wil namaken dan is het eenvoudiger op straat er één te stelen dan met photoshop zo'n pdf bij te werken.
Trouwens de wet verplicht de bank een recente kopie bij te houden Voor de rest kan het de bank geen barst schelen.
Heeft naam ernaast zetten veel nut? Wat ik doe is ook in World maar tekst op de kaart zelf onder een hoek van 45° linksboven naar rechtsonder. Ernaast kan men nog altijd je tekst wegsnijden.
Quality growth investor
-
- Newbie
Vergeet niet dat je steeds een tegerekening moet hebben. Als die gegevens niet kloppen zal het je niet lukken om een rekening te openen.