Medirect Bonus voor nieuwe en bestaande klanten tot 28/2
TIP
Re: Medirect Bonus voor nieuwe en bestaande klanten tot 28/2
als je aan een bank vraagt om effecten te transferen moet je kosten betalen dat staat in hun tarieven overzicht,
ga je in het rood op je rekening moet je interesten betalen
wil je dat niet moet je geld overschrijven naar je rekening zodat die niet meer negatief is.
wil je dat niet moet je geld overschrijven naar je rekening zodat die niet meer negatief is.
Die rekening is al lang onderuit gehaald door wat in de kleine lettertjes staat. Snap niet waarom dit steeds terug naarbovenkomt.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ja, maar MeDirect maakt heel duidelijk dat zij de kosten betalen.pietpiraat schreef: ↑26 januari 2018, 22:43 als je aan een bank vraagt om effecten te transferen moet je kosten betalen dat staat in hun tarieven overzicht,
Trouwens ik snap niet waarom ik in het negatief sta als X-aantal deelbewijzen van punt A naar punt B verhuizen. Dan mag er zelfs geen cashverschil zijn.
Vanwaar dan die 127,80 euro verschil?
Al eens gebeld naar Keytrade ?
'k Denk dat ze u zo het antwoord gaan kunnen geven, alsook of er langs uw kant al dan niet iets gedaan moet worden.
'k Denk dat ze u zo het antwoord gaan kunnen geven, alsook of er langs uw kant al dan niet iets gedaan moet worden.
Medirect kan moeilijk Keytrade verplichten om iets te doen. Keytrade heeft enkel een contract met de klant. Keytrade rekent gewoon de gewone kosten aan zoals in het reglement staat. Medirect betaalt daarna de kosten terug aan de klant, nadat de klant deze kosten heeft betaald aan Keytrade en deze kan bewijzen aan Medirect.
Bij de overdracht van mijn fondsen van Rabobank naar MeDirect is het niet zo verlopen zoals in bovenstaande post van FrankV hoor. Daar heb ik geen kosten moeten betalen, bewijzen en terugkrijgen.
@Yaris: dat was een andere zaak. Rabobank is gestopt met beleggingen te doen. Logisch dat de klant dan geen kosten moet betalen.
Tja, de transferkosten worden door Keytrade aan jou aangerekend, geheel volgens de algemene voorwaarden, jij zult daarvan een bewijs naar Medirect moeten sturen zodat Medirect die kosten aan jou kan terug betalen. Zo simpel is dat.
Een andere verklaring is dat de transferkosten hoger liggen dan €500.
MeDirect schreef:Beleggingsfondsen overbrengen van een andere bank? Wij doen het nodige en bovenop de welkomstpremie vergoeden wij de eventuele transferkosten (tot €500) die uw bank aanrekent.
Keytrade schreef:Wat zijn de kosten van een transfer naar een andere bank of broker?
De kosten voor een transfer van effecten naar en andere financiële instelling zijn afhankelijk van het aantal lijnen uit uw portefeuille dat u overboekt. De kosten voor een effectentransfer naar een andere bank of broker bedragen EUR 35 excl. BTW ( 42,35 incl. BTW) per lijn. De kosten worden voorafgaand aan uw transfer gedebiteerd van uw effectenrekening. Bij onvoldoende saldo op uw effectenrekening kunnen wij de overboeking niet starten. Zorg voor een vlotte verwerking daarom zelf voor voldoende saldo op uw effectenrekening.
Mijn pensioensparen is deze maand ook van Fintro naar Argenta gegaan.
Bij de eerste is alles verkocht, en werden er kosten afgehouden. De rest is naar Argenta gegaan, waar nieuwe deelbewijzen gekocht zijn. De kosten zijn achteraf door Argenta terugbetaald op mijn zichtrekening.
Fintro heeft het nagelaten om mij een detailoverzicht hiervan te geven (terwijl ik dat wel kreeg van het afsluiten van mijn zicht- en spaarrekening). Contole 0,0 ! En ik vertrouw ze voor geen haar meer. Gisteren zelfs klacht hierover ingediend, maar vrees dat ik achter het overzicht kan fluiten...
Bij de eerste is alles verkocht, en werden er kosten afgehouden. De rest is naar Argenta gegaan, waar nieuwe deelbewijzen gekocht zijn. De kosten zijn achteraf door Argenta terugbetaald op mijn zichtrekening.
Fintro heeft het nagelaten om mij een detailoverzicht hiervan te geven (terwijl ik dat wel kreeg van het afsluiten van mijn zicht- en spaarrekening). Contole 0,0 ! En ik vertrouw ze voor geen haar meer. Gisteren zelfs klacht hierover ingediend, maar vrees dat ik achter het overzicht kan fluiten...
Moraal van al die verhalen: soms blijf je beter waar je bent.
Wat mij betreft niet. Blij dat ik er weg ben ! Had ik al veel eerder moeten doen.
je kan moeilijk van Keytrade verlangen dat ze een geste gaan doen voor vertrekkende klanten die een promo bij een andere bank willen inpikken.
Hetzelfde voor annetje en haar pensioensparen.
Voor een klant die weg is doen ze geen moeite meer.