Medirect modelportefeuilles
TIP
Re: Medirect modelportefeuilles
Drie maanden nadat ik ben beginnen beleggen in juni 2011 stond ik op -20% door het uitbreken van de eurocrisis. Ik ben blijven zitten. Nu sta ik op +27%. In januari zelfs op +35%.
Wauw, dat is al iets anders. Alles is afhankelijk van je instapmoment natuurlijk...
Maar heb het toch moeilijk hoor... 1,63% na 2j en uiteindelijk geen kapitaalsgarantie, pfff
Maar heb het toch moeilijk hoor... 1,63% na 2j en uiteindelijk geen kapitaalsgarantie, pfff
Wat zou je anders met je geld doen?
ME12...
Wat moet je met je geld doen tegenwoordig he?
Opdoen! 
Heb het niet zo op risico
En als je dan maar 1,63% ziet staan heb ik zoiets van, mja... waarom?
Wat moet je met je geld doen tegenwoordig he?
Heb het niet zo op risico
Omdat de beurs nu een slechte periode doormaakt en het later weer beter zal gaan eenmaal de handelsoorlog voorbij en de hogere rente verteerd.
Dat is een gok hé
Garantie heb je niet...
De enige garantie die we hebben is dat we ooit zullen sterven. Voor al de rest kun je enkel maar op het beste hopen.
Markten gaan op en neer, dat moet je accepteren, daar kan je niets aan veranderen.
Als belegger heb je wel controle over de verhouding tussen risicovolle en stabiele beleggingen en over het deel van je opbrengst dat je afgeeft aan fondsbeheerders, banken en andere spelers in de financiële wereld.
Het zou me niet verwonderen dat je aan beheerskosten alleen al meer aan de financiële spelers betaald hebt dan dat je zelf gewonnen hebt.
+ De brede aandelenmarkt (MSCI world 1600 grootste aandelen uit de ontwikkelde markten) ging de voorbije 2 jaar met zo'n 20% vooruit.
--- > 10000 Euro belegd in Ishares core MSCI world (IWDA) op 1 April 2014 zou nu 12143 Euro waard zijn.
+ De brede stabiele Euro Obligatiemarkt ging ook vooruit op deze periode.
--- > 10000 euro Belegd in ishares Euro Aggregate Bonds (IEAG) zou nu 10124 Euro waard zijn.
Wat is je verdeling aandelen?obligaties (*)?
Als je twee jaar geleden je kapitaal volgens jouw verdeling in de bovenstaande twee fondsen zou belegd hebben, hoeveel zou je dan nu hebben (*)?
Met deze informatie kan je nu beslissen of je de huidige beleggingen behoud of overschakelt op iets anders.
(*) je kan dit makkelijk berekenen via een site zoals Morningstar.be
Als belegger heb je wel controle over de verhouding tussen risicovolle en stabiele beleggingen en over het deel van je opbrengst dat je afgeeft aan fondsbeheerders, banken en andere spelers in de financiële wereld.
Hoeveel heb je over die periode van 2 jaar aan de financiële tussenpersonen betaald
Het zou me niet verwonderen dat je aan beheerskosten alleen al meer aan de financiële spelers betaald hebt dan dat je zelf gewonnen hebt.
+ De brede aandelenmarkt (MSCI world 1600 grootste aandelen uit de ontwikkelde markten) ging de voorbije 2 jaar met zo'n 20% vooruit.
--- > 10000 Euro belegd in Ishares core MSCI world (IWDA) op 1 April 2014 zou nu 12143 Euro waard zijn.
+ De brede stabiele Euro Obligatiemarkt ging ook vooruit op deze periode.
--- > 10000 euro Belegd in ishares Euro Aggregate Bonds (IEAG) zou nu 10124 Euro waard zijn.
Wat is je verdeling aandelen?obligaties (*)?
Als je twee jaar geleden je kapitaal volgens jouw verdeling in de bovenstaande twee fondsen zou belegd hebben, hoeveel zou je dan nu hebben (*)?
Met deze informatie kan je nu beslissen of je de huidige beleggingen behoud of overschakelt op iets anders.
(*) je kan dit makkelijk berekenen via een site zoals Morningstar.be
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Kapitaal garantie is een verkoop praatje.
Beleggen in eender wat is voor de lange termijn. ( min 5 jaar)
Niks voor u blijft er nog Tak om te kopen.( och ja dat belegt men ook op de beurs )
Of dat beter rendement gaat opleveren ?
Alvast al meer kosten allerhande , dat noemen ze kapitaal garantie.
Estate Guru believer.