Medirect modelportefeuilles
TIP
Re: Medirect modelportefeuilles
Wat ik wel een beetje beperkt vindt is dat je voor aandelen enkel een beperkt aan- of verkooporder kan plaatsen met enkel een limietprijs. Het zou handig zijn als je bvb kan opgeven dat je wil verkopen eens de waarde van een aandeel onder een bepaalde grens zakt. Zijn er andere platformen die deze opties wel aanbieden?
Binck kent geavanceerde orders:
Buiten de door jou genoemde limiet ook nog de volgende
Trailing stop
Trailing-stop
De stopprijs wordt gezet op een vast bedrag (of een aantal punten in geval van indices en futures) onder de hoogste koers of boven de laagste koers vanaf het moment van het aanmaken van het geavanceerd order. De stopprijs schuift in één richting mee met de koers. Als de conditie wordt bereikt, dan wordt het bijhorende - door u opgegeven - order verzonden naar de beurs.
Bracket limiet
Bracketlimiet
Als de koers buiten een bepaalde bandbreedte komt, dan wordt het bijhorende - door u opgegeven - order verzonden naar de beurs.
Trailing stop
Trailing-stop
De stopprijs wordt gezet op een vast bedrag (of een aantal punten in geval van indices en futures) onder de hoogste koers of boven de laagste koers vanaf het moment van het aanmaken van het geavanceerd order. De stopprijs schuift in één richting mee met de koers. Als de conditie wordt bereikt, dan wordt het bijhorende - door u opgegeven - order verzonden naar de beurs.
Bracket limiet
Bracketlimiet
Als de koers buiten een bepaalde bandbreedte komt, dan wordt het bijhorende - door u opgegeven - order verzonden naar de beurs.
Ik was Binck al eens beginnen te bekijken, zij hebben precies een heel ruim aanbod aan fondsen en trackers. Goed om weten dat ze ook dergelijke orders aanbieden. Dank voor de info!Vilpu schreef:Binck kent geavanceerde orders:
Trailing stop
Trailing-stop
Bracket limiet
Bracketlimiet
Bij Keytrade heb je ook verschillende mogelijkheden qua orders : markt, limiet, stop, stop limiet en trailing stop.
Als je een order ingeeft (bv. een limiet order), dan kan dat ook weken, maanden blijven staan totdat jij het weghaalt of tot je limiet bereikt is.
Als je een order ingeeft (bv. een limiet order), dan kan dat ook weken, maanden blijven staan totdat jij het weghaalt of tot je limiet bereikt is.
Hallo,
Ik overweeg om een medirect modelportefeuille te openen.
Ik heb volgende vragen. Mss weet iemand een antwoord.
1. moet/kan je maandelijks 100 euro storten in je portefeuille (waarbij de 100 euro verdeeld wordt over de fondsen die aanwezig zijn in de portefeuille) of moet je (als je stort) minstens maandelijks 100 euro per fonds storten?
2. kan je tijdelijke het storten in bepaalde fondsen van de portefeuille stopzetten?
3. kan je de portefeuille na een bepaalde tijd aanpassen met andere fondsen of niet?
4. ik overweeg de mixer van MK. Als de selectie van de mixer wordt aangepast op MK, wordt dan de modelportefeuille uitgebreid met het bijkomende fonds of blijft de fondsensamenstelling gelijk aan die van het moment van het openen van de modelportefeuille.
een aantal van mijn vragen ondermijnen wel het concept van de vooraf samengestelde mixerportefeuille (vooral vraag 2 en 3) (i know), maar toch vraag ik het mij af.
Tx
1. moet/kan je maandelijks 100 euro storten in je portefeuille (waarbij de 100 euro verdeeld wordt over de fondsen die aanwezig zijn in de portefeuille) of moet je (als je stort) minstens maandelijks 100 euro per fonds storten?
2. kan je tijdelijke het storten in bepaalde fondsen van de portefeuille stopzetten?
3. kan je de portefeuille na een bepaalde tijd aanpassen met andere fondsen of niet?
4. ik overweeg de mixer van MK. Als de selectie van de mixer wordt aangepast op MK, wordt dan de modelportefeuille uitgebreid met het bijkomende fonds of blijft de fondsensamenstelling gelijk aan die van het moment van het openen van de modelportefeuille.
een aantal van mijn vragen ondermijnen wel het concept van de vooraf samengestelde mixerportefeuille (vooral vraag 2 en 3) (i know), maar toch vraag ik het mij af.
Tx
-
anonymous
1. Je kan maar moet niet maandelijks bijstorten. Het bedrag kan je maand na maand aanpassen. Je bent niet verplicht om elke maand te storten, maar als je stort, meen ik me te herinneren dat 100€ minimum is. 100€ per portefeuille, niet per fonds.
2. Nee
3. Nee
4. Geen idee
2 en 3 kan je oplossen door een gewone effectenrekening te openen en daar in fondsen naar keuze te storten.
2. Nee
3. Nee
4. Geen idee
2 en 3 kan je oplossen door een gewone effectenrekening te openen en daar in fondsen naar keuze te storten.
Zouden jullie op dit moment starten met mixer en flexer?
Voor 4 kan je dat waarschijnlijk wel maar het kost wat moeite.anonymous schreef: ↑24 augustus 2017, 09:45 1. Je kan maar moet niet maandelijks bijstorten. Het bedrag kan je maand na maand aanpassen. Je bent niet verplicht om elke maand te storten, maar als je stort, meen ik me te herinneren dat 100€ minimum is. 100€ per portefeuille, niet per fonds.
2. Nee
3. Nee
4. Geen idee
https://www.mijnkapitaal.be/andere-bele ... tefeuille/
volgens hun gogi score zou het moeten oke zijn
https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... onds-gogi/
maar zoals ze op MijnKapitaal zeggen, zelf huiswerk maken en zelf alles goed lezen... ik heb toch een beleggingsrekening aangevraagd bij MeDirect ... Als het in orde komt ga ik er toch (bescheiden) mee starten
Voor ik ergens in investeer begrijp ik graag de weg die het geld aflegt zo veel mogelijk (100% lukt meestal niet).mida schreef: ↑24 augustus 2017, 19:01volgens hun gogi score zou het moeten oke zijn
https://www.mijnkapitaal.be/portefeuill ... onds-gogi/
maar zoals ze op MijnKapitaal zeggen, zelf huiswerk maken en zelf alles goed lezen... ik heb toch een beleggingsrekening aangevraagd bij MeDirect ... Als het in orde komt ga ik er toch (bescheiden) mee starten
Stel dat je €1000 aan Medirect geeft, heb jij een idee van door welke handen deze €1000 precies passeert en hoeveel er blijft plakken voordat het uiteindelijk in individuele obligaties en aandelen van bedrijven belandt?
Stel dat een bedrijf dus €100 aan dividend op een aandeel geeft, of €100 intrest betaald op een obligatie, heb jij een idee van door welke handen deze €100 precies en hoeveel er blijft plakken (soms zelf pas naderhand omdat je mss iets in de personenbelasting moet aangeven) voordat het uiteindelijk in jouw handen terechtkomt?
Idem bij verkoop?
PS: dit is geenszins kritiek, ik heb hier sterke interesse in en hoop dat jij er meer over weet vermits je overtuigd lijkt
mida schreef: ↑24 augustus 2017, 09:33 Hallo,
1. moet/kan je maandelijks 100 euro storten in je portefeuille (waarbij de 100 euro verdeeld wordt over de fondsen die aanwezig zijn in de portefeuille) of moet je (als je stort) minstens maandelijks 100 euro per fonds storten? ja 100 € en wordt verdeeld over portefeuille
2. kan je tijdelijke het storten in bepaalde fondsen van de portefeuille stopzetten? ja als ge manueel aankoopt
3. kan je de portefeuille na een bepaalde tijd aanpassen met andere fondsen of niet? ja manueel aankopen kan wel een hoger minimum aankoop bedrag zijn
4. ik overweeg de mixer van MK. Als de selectie van de mixer wordt aangepast op MK, wordt dan de modelportefeuille uitgebreid met het bijkomende fonds of blijft de fondsensamenstelling gelijk aan die van het moment van het openen van de modelportefeuille. in verleden is dit toegepast wel extra bedrag voor betreffende fonds
Tx
Estate Guru believer.
Sorry uw antwoorden kloppen niet heden wel mogelijk.anonymous schreef: ↑24 augustus 2017, 09:45 1. Je kan maar moet niet maandelijks bijstorten. Het bedrag kan je maand na maand aanpassen. Je bent niet verplicht om elke maand te storten, maar als je stort, meen ik me te herinneren dat 100€ minimum is. 100€ per portefeuille, niet per fonds.
2. Nee
3. Nee
4. Geen idee
Estate Guru believer.
Ik doe nu een 2-tal jaar de Mixer via Medirect.
Kan ik alles verkopen wanneer ik wil? Of zit ik 5j vast, zoals bij Keyplan?
Zijn er kosten aan verbonden bij volledige verkoop?
Kan ik alles verkopen wanneer ik wil? Of zit ik 5j vast, zoals bij Keyplan?
Zijn er kosten aan verbonden bij volledige verkoop?
Natuurlijk kan u alles verkopen wanneer u dit wil en dit zonder extra kosten.
Als ik zie dat na 2j mijn portefeuille nog maar op 1,63% winst staat, weet ik niet of ik dit nog lang blijf doen...
Pfffff
Pfffff