met de fiets naar het werk
Re: met de fiets naar het werk
Ik zou toch maar sporadisch met die wagen rijden Ik zie voor mij het nut niet in om een wagen te hebben staan. Voor de zeldzame moeilijk te doen met fiets/tevoet/openbaar vervoer verplaatsingen gebruik ik Cambio. Ik heb dat voor mezelf nagerekend en afgewogen. Mocht de nood veranderen dan dien ik dit zeker te herbekijken.
Mijn ziekenkas geeft meer extra terugbetalingen dan het mij kost aan lidgeld. Maar dit kan zeker veranderen in de toekomst - want ze slagen toch elk jaar maar op.
Wat voor mij werkt, is niet noodzakelijk toepasbaar voor anderen. Elk jaar de situatie kort evalueren is ook een aanrader.
No puncture banden zijn zeker aanbevolen.
Mijn ziekenkas geeft meer extra terugbetalingen dan het mij kost aan lidgeld. Maar dit kan zeker veranderen in de toekomst - want ze slagen toch elk jaar maar op.
Wat voor mij werkt, is niet noodzakelijk toepasbaar voor anderen. Elk jaar de situatie kort evalueren is ook een aanrader.
No puncture banden zijn zeker aanbevolen.

-
- Hero Member
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Cambio heeft geen echte prijsschatting terwijl huurbedrijven dat wel doen maar dat komt door de brandstof die inbegrepen is bij Cambio. Weet jij ongeveer wat je voor een gemiddelde rit betaalt?Jamesken schreef: ↑19 juli 2021, 18:13 Ik zou toch maar sporadisch met die wagen rijden Ik zie voor mij het nut niet in om een wagen te hebben staan. Voor de zeldzame moeilijk te doen met fiets/tevoet/openbaar vervoer verplaatsingen gebruik ik Cambio. Ik heb dat voor mezelf nagerekend en afgewogen. Mocht de nood veranderen dan dien ik dit zeker te herbekijken.
Re: met de fiets naar het werk
Je rekent je tijd en je kms uit en je bent er toch voor een prijsschatting? Neem er nog een uur bij als buffer.
Een gemiddelde rit kan ik niet zeggen, want dat hangt gewoon af van hoever je rijdt en hoelang je de wagen nodig hebt.
Als je bonuslid bent , kost dat je 8 eur per maand of 9 eur voor 2 chauffeurs.
Bij deze formule kost het dan 1.75 eur per uur en 0.27 eur per gereden km.
https://www.cambio.be/nl-vla/hoeveel-kost-het
Een gemiddelde rit kan ik niet zeggen, want dat hangt gewoon af van hoever je rijdt en hoelang je de wagen nodig hebt.
Als je bonuslid bent , kost dat je 8 eur per maand of 9 eur voor 2 chauffeurs.
Bij deze formule kost het dan 1.75 eur per uur en 0.27 eur per gereden km.
https://www.cambio.be/nl-vla/hoeveel-kost-het
-
- Hero Member
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Thanks zal eens zien.
Het is gewoon niet zo simpel terwijl het eigenlijk best meevalt.
Het is gewoon niet zo simpel terwijl het eigenlijk best meevalt.
Re: met de fiets naar het werk
Ik vind het zeker niet moeilijk.
Het systeem is ook flexibel. Je kan de resterende huurtijd annuleren wanneer je de wagen sneller terugbrengt. Dan betaal je voor die tijd een lager tarief.
Je kan tijd bijboeken (als de wagen niet geserveerd is door iemand anders).
Tot 24 uur voor je uitlening kan je ook gratis annuleren. Dat is handig wanneer je Cambio als backupvervoer wilt achter de hand houden - of als het weer tegen zit voor je uitstap, of... . En van 23 uur tot 6 uur betaal je niet voor de tijd.
Wanneer je de wagen boekt, neem de uren dan zeker wat ruimer dan wat je denkt nodig te hebben - no stress. Soms zit je al eens in de file, en loopt het iets uit.
Het systeem is ook flexibel. Je kan de resterende huurtijd annuleren wanneer je de wagen sneller terugbrengt. Dan betaal je voor die tijd een lager tarief.
Je kan tijd bijboeken (als de wagen niet geserveerd is door iemand anders).
Tot 24 uur voor je uitlening kan je ook gratis annuleren. Dat is handig wanneer je Cambio als backupvervoer wilt achter de hand houden - of als het weer tegen zit voor je uitstap, of... . En van 23 uur tot 6 uur betaal je niet voor de tijd.
Wanneer je de wagen boekt, neem de uren dan zeker wat ruimer dan wat je denkt nodig te hebben - no stress. Soms zit je al eens in de file, en loopt het iets uit.
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: met de fiets naar het werk
Wij zouden, als het echt moet, ook wel zonder auto kunnen maar voor dat sporadisch gebruik is het wel handig.Jamesken schreef: ↑19 juli 2021, 18:13 Ik zou toch maar sporadisch met die wagen rijden Ik zie voor mij het nut niet in om een wagen te hebben staan. Voor de zeldzame moeilijk te doen met fiets/tevoet/openbaar vervoer verplaatsingen gebruik ik Cambio. Ik heb dat voor mezelf nagerekend en afgewogen. Mocht de nood veranderen dan dien ik dit zeker te herbekijken.
Voor woon-werkverkeer gebruiken we de auto al bijna niet meer.
Cambio is hier niet in de buurt maar wel een ander deelautoplatform. Het is,nagerekend, gewoon duurder dan de salarisauto.
Niet zozeer de gereden km's maar door het systeem dat de teller tijdens de gebruiksduur blijft doorlopen.
Het is uiteraard wel veel goedkoper dan zelf een gelijkaardige auto te moeten aankopen en onderhouden.
Bovendien spaart een van onze kinderen er een auto mee uit. Hij gebruikt gewoon onze salarisauto als hij een opdracht heeft in bijberoep. Dat is met een deelautoplatform niet mogelijk omdat je nooit zeker bent dat je alle dagen van de week op je geplande uur een auto ter beschikking hebt en de auto meer betalend stilstaat dan dat hij rijdt.
Dan hebben we ofwel een andere ziekenkas ofwel een andere levensstijl.Mijn ziekenkas geeft meer extra terugbetalingen dan het mij kost aan lidgeld. Maar dit kan zeker veranderen in de toekomst - want ze slagen toch elk jaar maar op.

Ik heb nog nooit een ziekenkas gehad waarvan het lidgeld goedkoper was dan de terugbetalingen.
Re: met de fiets naar het werk
Ik zou eerder denken dat we beiden in een andere levensfase zitten. Een ziekekas kan wel degelijk meer voordelen uitbetalen dan je lidgeld betaald. Dit is niet voor iedereen het geval natuurlijk. Wat voor mij werkt, werkt niet noodzakelijk voor anderen, en omgekeerd.David_DeWa schreef: ↑19 juli 2021, 20:59Dan hebben we ofwel een andere ziekenkas ofwel een andere levensstijl.Mijn ziekenkas geeft meer extra terugbetalingen dan het mij kost aan lidgeld. Maar dit kan zeker veranderen in de toekomst - want ze slagen toch elk jaar maar op.![]()
Ik heb nog nooit een ziekenkas gehad waarvan het lidgeld goedkoper was dan de terugbetalingen.
Er is een zekere concurrentiestrijd tussen ziekenkassen ivm de voordelen om leden te houden en te lokken. Echt efficient kan je het ook niet noemen dat systeem met al die ziekenkassen... en transparant is het ook al niet. Momenteel doe ik er nog mijn voordeel mee, maar op een dag zal ik lid worden van 'Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering'.'
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: met de fiets naar het werk
Geen flauw idee in welke levensfase jij zit en ik heb er ook geen zaken mee.Jamesken schreef: ↑20 juli 2021, 07:29 Ik zou eerder denken dat we beiden in een andere levensfase zitten. Een ziekekas kan wel degelijk meer voordelen uitbetalen dan je lidgeld betaald. Dit is niet voor iedereen het geval natuurlijk. Wat voor mij werkt, werkt niet noodzakelijk voor anderen, en omgekeerd.
We zijn beiden dus het bewijs dat je laatste stelling, dat het niet voor iedereen het geval is en niet voor iedereen gelijk werkt, waar is.
Re: met de fiets naar het werk
fietsen naar het werk draait weer op volle toeren
Het was me een echte Flandrien morgen, maar het heeft iets speciaal. Aan allen die er door fietsten, goed gedaan.

Het was me een echte Flandrien morgen, maar het heeft iets speciaal. Aan allen die er door fietsten, goed gedaan.
Re: met de fiets naar het werk
Ik heb sinds kort een Android-telefoon en dat ding houdt verdomd goed bij waar je geweest bent. Ik kreeg een overzicht van maart dat ik zogezegd 430km. gefietst heb en 114km afgelegd heb met de trein.
Dat kan kloppen. Ik fiets wel ong. 350 à 400km. per maand en ik ben 3x met de trein naar Sint-Niklaas geweest.
Dat kan kloppen. Ik fiets wel ong. 350 à 400km. per maand en ik ben 3x met de trein naar Sint-Niklaas geweest.
Re: met de fiets naar het werk
Was het maar waar, dat dat ding dat bijhoudt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: met de fiets naar het werk
ILS SONT DE RETOUR ! SOYONS VIGILANTS !
Heu... waar hebben die Belgen het over ? Bedluizen ? De Aziatische hoornaar ? Neen, ander ongedierte.
Jullie, om precies te zijn.
De verkeersveiligheids-instantie plaatst overal posters met een blondine, genre 'Leuk smoeltje. Beetje dom. Zeker ministerin van de CD&V ?', met een fietshelm op heur hoofd.
In de winter moet je uitkijken voor overstekende everzwijnen.
In de zomer moet je uitkijken voor overstekende fietssters. En motards natuurlijk.
Qua boodschap kan het tellen.
'Het voorruitperspectief' zoals de andere Kris Peeters dat zo mooi noemt.
Heu... waar hebben die Belgen het over ? Bedluizen ? De Aziatische hoornaar ? Neen, ander ongedierte.
Jullie, om precies te zijn.
De verkeersveiligheids-instantie plaatst overal posters met een blondine, genre 'Leuk smoeltje. Beetje dom. Zeker ministerin van de CD&V ?', met een fietshelm op heur hoofd.
In de winter moet je uitkijken voor overstekende everzwijnen.
In de zomer moet je uitkijken voor overstekende fietssters. En motards natuurlijk.
Qua boodschap kan het tellen.
'Het voorruitperspectief' zoals de andere Kris Peeters dat zo mooi noemt.
Re: met de fiets naar het werk
Als de fietsers binnenkort maar niet moeten uitkijken voor neervallende bommen
Re: met de fiets naar het werk
Mededeling aan de Oekraïners namens Eerste Minister Alexander De Croo: Onze wegen zijn niet gebombardeerd door de Russen. Die lagen er altijd zo bij.