Mijn rekening ging onder nul...
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Mijn rekening ging onder nul...
De enige die zijn verantwoordelijkheid in dit topic minimaliseert is diegene die geld uitgeeft en zogezegd laat uitgeven dat hij niet heeft.
Tot daar aan toe.
Maar dan kan je nadien nog zo vlug mogelijk je eigen fout rechtzetten en de gevolgen trachten te minimaliseren door ze zo vlug mogelijk je rekening aan te zuiveren. Niet hopen dat je je eigen fout nog op een ander kan afwentelen.
En er dan nog steun voor zoeken ook.

Mensen moeten wel weten wat ze nu eigenlijk willen.
De ene dag staan te roepen en eisen dat ze hun volle vrijheid willen, ongeacht de gevolgen voor anderen, maar anderzijds ook weer worden beschermd tegen zichzelf als ze weer eens zichzelf niet in de hand konden houden?
Dat veroorzaakt dan weer onnodig oponthoud aan de kassa.
Door expliciet te kiezen voor een rekening die niet onder nul kan, geeft TS net vrijwillig (een deel van) zijn of haar vrijheden op. Wat er nu gebeurt is dat de bank een product levert dat niet voldoet aan de eigenschappen waarmee ze uitpakt. Als jij bij de bakker een krentenbrood koopt waar geen rozijnen in zitten, dan ga je toch ook terug naar de bakker?
Dat TS die €160 moet aanzuiveren daar ben ik het mee eens, maar ook de bank gaat hier in de fout.
Dat TS die €160 moet aanzuiveren daar ben ik het mee eens, maar ook de bank gaat hier in de fout.
Zo wordt er dus nooit 1 euro gespaard. Budgetbeheer is meer dan alles opdoen.
-
- Verbannen Gebruiker
Geen idee. Ik koop geen krentenbroden bij een bakker aan de volle prijs.
Een TGTG pakket ga ik uiteraard niet controleren. Dat is sowieso altijd veel meer waard dan wat je ervoor betaalt.
Echt vers kwalitatief brood bak ik uiteraard zelf. Dan heb ik de volledige controle over de ingrediënten en het resultaat.
Van mij moet TS zijn rekening niet aanzuiveren hoor.
Hij draagt tenslotte alleen de gevolgen wanneer hij dat wel of niet doet.
Hopelijk heeft hij, als hij zich even nonchalant blijft gedragen bij een volgende bank, meer geluk .
Wil hij zijn gelijk bij zijn huidige bank behalen kan hij altijd de bank zelf aanspreken en zijn visie geven op het geheel.
We horen dan wel hoe het is afgelopen.
-
- Verbannen Gebruiker
TGTGDavid_DeWa schreef: ↑30 april 2021, 13:24
Een TGTG pakket ga ik uiteraard niet controleren. Dat is sowieso altijd veel meer waard dan wat je ervoor betaalt.

-
- Verbannen Gebruiker
Als het bakkerijbazaar is die wij normaal niet eten of opkrijgen maken we er gewoon broodpudding van. 

Het is een interessant topic om over te discussiëren.lilGrain schreef: ↑29 april 2021, 11:49 Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. Zoals jullie zeggen, ik heb het geld opgemaakt dus ik moet het ook teruggeven daar ben ik zeker mee eens.
Het ligt wel iets ingewikkelder dan dat.
Ik gaf zaterdag mijn kaart aan mijn zus, met de boodschap dat ze alles mocht gebruiken wat er in zat om een cadeau voor ons moeder te kopen. Toen ze de kaart terug gaf probeerde ik een aantal betalingen uit te voeren die gewoon gelukt waren. Ik zou deze aankopen niet gedaan hebben als ik wist dat ik geen saldo had en ING faalde erin om mij hierover te informeren.
En dat ik beter budget moet beheren, daar ben ik mee oneens. Een van de grote voordelen aan een bankkaart is dat ik geen budgetbeheer moet doen. Ik kan ze gewoon gebruiken tot ik ''saldo ontoereikend'' zie en dan weet je het is genoeg geweest.
Die voordeel is van mij af genomen en ik moet opdraaien voor de schade.
Dus als ik het goed begrijp ben ik verplicht om te betalen?
Ik ga zeker van bank veranderen want ING heeft alleen maar technische problemen.
Maar vooreerst, wat je uitgeeft, moet je uiteraard betalen. De bank zal je elke dag debetkosten aanrekenen zolang je een negatief saldo hebt.
We lezen heel veel voorgaande zaken als voorbeeld. Ikzelf ben ooit een dag in het rood gegaan volgens Keytrade, al kon dat niet goed afgeleid worden en kan mijn rekening dat volgens mijn contract niet. Er kwamen veel betalingen binnen en buiten die dag. Blijkbaar hebben ze rekening gehouden met de volgende daarvan, hoewel ik meen dat ze valutadatum moeten bekijken. Om lang verhaal kort te maken, bijna 7 euro debetrente op 31 december. Ik had mails kunnen sturen, uitleg kunnen vragen en misschien zelfs veel kans dat ze het rechttrokken. Maar dat is miserie. Ik was toen ziek en kon het niet opbrengen om het allemaal uit te zoeken. Bij Deutsche Bank ook eens iets gelijkaardigs gehad. Daar wel over gebeld. Ze hebben me dan die kost terugbetaald. Praten kan dus helpen.
Kortom zet je rekening zo snel mogelijk met een positief saldo. Over de kosten kan je nog discussiëren met de bank, maar hoe langer in het rood hoe moeilijker want dan toon je geen goodwill.
Of de fout bij de bank ligt? Denk dat toch niet. Vooreerst worden niet alle betalingen meteen uitgevoerd, dat is vaak zonder tussenkomst van de bank. Als ik bv 100 euro staan heb en ik voer met valutadatum van morgen voor 200 euro verrichtingen uit, dan ga je effectief in het rood, ook al kan je niet onder nul. Ook bancontactbetaling gaan niet altijd direct van de rekening. Het is best mogelijk dat je een grote aankoop doet en enkele uren later nog een overschrijving kan doen omdat die nog niet in de bankomgeving zichtbaar is. Een klant moet ook wel zijn rekening als goede huisvader beheren. als ik 1000 euro op mijn zichtrekening staan heb, en ik koop een computer van bv 950 euro en diezelfde namiddag ga ik nadien mijn bankrekening controleren en nog een overschrijving doen van 250 euro, dan sta je de volgende dag op -200, ook al zag je dat niet meteen dat je eigenlijk maar 50 euro meer had. Het is de taak van de klant te weten wat die doet.
Maar zeg aan de bank dat er een misverstand is, je meteen het saldo weer positief hebt geplaatst, en vraag om de debetkost niet aan te rekenen. Kans dat ze dat zullen doen.
Ik zou naar Argenta of Keytrade gaan ...
Iedereen hier is er tevreden over.
Als je daar in het rood gaat schelden ze alles kwijt.
Uiteraard !
Jaja.. zonder twijfel.lilGrain schreef: Dus als ik het goed begrijp ben ik verplicht om te betalen?
Ik kom nogal laat met mijn reactie (ik ben een tijdje 'buiten dienst' geweest en heb nog veel in te halen op het forum.)
Maar DIT is één van de stomste opmerkingen die ik hier ooit gelezen heb.
@ lilGrain,
Als jij dit écht meent, dan garandeer ik dat jij vroeg of laat onder budgetbeheer bij het OCMW terecht komt.
(en dan hoeven eventuele trollen dit inderdaad niet zélf te doen)