Miko
TIP
Re: Miko
Miko koopt Britse koffiedienstverlener
(ABM FN) Koffiedienstverlener Miko nv neemt de Britse sectorgenoot The Office Coffee Company over. Dat maakte het bedrijf uit Turnhout vrijdag bekend.
De acquisitie heeft een omzet van bijna 2 miljoen euro met 16 medewerkers. Details over de overnamesom werden niet verstrekt.
"Deze overname heeft als doel om in het Verenigd Koninkrijk onze aanwezigheid in de kantorenmarkt te versterken en dus iets minder afhankelijk te worden van horeca", aldus Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep.
(ABM FN) Koffiedienstverlener Miko nv neemt de Britse sectorgenoot The Office Coffee Company over. Dat maakte het bedrijf uit Turnhout vrijdag bekend.
De acquisitie heeft een omzet van bijna 2 miljoen euro met 16 medewerkers. Details over de overnamesom werden niet verstrekt.
"Deze overname heeft als doel om in het Verenigd Koninkrijk onze aanwezigheid in de kantorenmarkt te versterken en dus iets minder afhankelijk te worden van horeca", aldus Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep.
Weinig volgers hier. Wie heeft ze in port?
Staat op mijn watchlist. Werd altijd hoog gewaardeerd door de kwaliteit van het management, maar is door de daling van de Belgische beurs dit jaar weer interessant.
Staat op mijn watchlist. Werd altijd hoog gewaardeerd door de kwaliteit van het management, maar is door de daling van de Belgische beurs dit jaar weer interessant.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
ikke, maar dat had je wel gedacht.
staan in het rood op dit moment in mijn port
staan in het rood op dit moment in mijn port
Rond €95 vind ik ze wel koopwaardig. Vandaag eigenlijk ook hoor, maar dan zijn er andere aandelen in port die even goedkoop noteren die kan ik even goed uitbreiden.
dan ben ik zeker ook nog koper, zal mijn gem aankoop wat doen zakken en dan zijn we terug bij de mensen
anyway, Miko heeft een aantal overnames gedaan en die zullen wel hun ding gaan doen de komende jaren, so far no panic
Miko doet nog een overname:
kbc
kbc
Miko kondigde gisteravond nabeurs de overname van het Noorse koffieservicebedrijf Kaffebryggeriet aan. Het in Oslo gevestigde Kaffebryggeriet realiseert met 21 medewerkers een omzet van ongeveer 5 miljoen euro. Het is een koffieserviceoperator die zich - net als Miko - richt op het leveren van koffieservice aan de out-of-home markt, een segment waar koffie buitenshuis wordt verbruikt, zoals in kantoren, de horeca en instellingen. Kaffebryggeriet focust vooral op de kantorenmarkt, waarbij het verkoopautomaten verhuurt, ingrediënten levert en ook de service garandeert.
De mening van KBC Securities
Analist Guy Sips wijst erop dat Miko ook voor deze overname al aanwezig was in Noorwegen, via een partnership met het koffieservicebedrijf A: KAFFE. Beide bedrijven worden nu gefuseerd, waarbij Miko 90% van de nieuwe entiteit overneemt. Na deze transactie zal de jaarlijkse omzet ongeveer 7 miljoen euro bedragen. In het begin van de tweede jaarhelft wist Miko ook al een belang van 75% in het Deense bedrijf Maas te verwerven, dat met financiële problemen worstelde en zich in een pre-bankroetfase bevond. Tegen eind 2019 streeft Miko naar break-even EBITDA voor Maas.
Miko is nu sterk vertegenwoordigd in Noorwegen, Zweden en Denemarken. Enkele jaren geleden lanceerde de groep een actief overnamebeleid in de Scandinavische regio, die gekend is om zijn hoge verbruik van kwalitatieve koffie.
Analist Guy Sips bevestigt dan ook het "Opbouwen"-advies voor de aandelen en het koersdoel van 135 euro. Hij gelooft dat Miko als speler in een evoluerende koffiemarkt goed geplaatst is en moet kunnen profiteren van nieuwe trends zoals de toegenomen vraag naar ethisch en duurzaam ingekochte koffie. Miko reageerde hierop met de introductie van het fairtrade merk Puro. In het Plastics-segment, met een groeiend belang van de Centraal Europese markten, ziet KBCS voordelen in de uitbreiding van de productie van Miko in Polen.
In port genomen vandaag.
Kleine eerste schijf aan €104
Kleine eerste schijf aan €104
Geen angst voor de middellange termijn van hun plastic business?
Miko knalt nogal vandaag. 6 personen die samen 1400+ aandelen kopen met marktorder. Die weten duidelijk meer dan ik.
Was te verwachten. Heb vandaag het orderbook een beetje in de gaten gehouden, Mooi voorbeeld hoe het gebrek aan volatiliteit (of een piekje) de beurskoers zo kan beinvloeden.
Euh, ‘het is weg ‘ zoals .... terug naar af?
Koers maakt bokkensprongen
Koers maakt bokkensprongen