Mix etf
TIP
Re: Mix etf
Kijk hier: https://www.hette.ma/marketcap/
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Momenteel (https://www.hette.ma/marketcap/):
79,% IWDA
10,9% SMALL CAP
10% EMIM
Edit: Ah, shoot, B7 niet gezien :-)
79,% IWDA
10,9% SMALL CAP
10% EMIM
Edit: Ah, shoot, B7 niet gezien :-)
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Raar als ik nu 150 aandelen van bv iwda wil kopen dan krijg ik bij fixed en bij tiered toch dezelfde commisie?pmu schreef: ↑12 januari 2022, 22:02En ook bij het verkopen, ja.Verviertig schreef: ↑12 januari 2022, 20:56
Bij het kopen? Kan je dat even uitleggen ben vrijwel nieuw op ib men broer raadde me dat aan omdat degiro security issues heeft en dan ook nogs offline gaat wanneer er serieuze crashes gebeuren:... niet ideaal want dat zijn gouden momenten.
Je kan in de accountinstellingen kiezen tussen een eenvoudige, vaste prijs ("Fixed Pricing Structure") een een wat complexer opgebouwde variabele prijs ("Tiered Pricing Structure").
Na het wijzigen komt er op je scherm de volgende tekst te staan. Allicht is de wijziging dan nog niet doorgevoerd.Verviertig schreef: ↑16 januari 2022, 12:32Raar als ik nu 150 aandelen van bv iwda wil kopen dan krijg ik bij fixed en bij tiered toch dezelfde commisie?
Ik heb het echter nog eens nagekeken, en voor transacties op Europese beurzen is de fixed pricing wel iets voordeliger boven de €6000 (tenzij je zelf een specifieke beurs voor je transactie wenst te kiezen, maar dat lijkt mij niet nodig).Requests submitted on a business day prior to 16:00 ET will be processed for the next business day.
Ik heb VCWE en S en P 500. Ook CAC40 en DAX als ETF. Is het dan alsnog interessant IWDA en EMIM te nemen? Ik ben nog wel op zoek naar interessante tracker voor small caps gezien deze niet zijn vertegenwoordigd. Ik koop deze bij Me Direct. Jullie ook?
KWEB etf staat zeer interessant geprijsd.Wimble schreef: ↑12 januari 2022, 21:14Ik denk net dat EMIM achtergebleven is en het komende jaar betere resultaten kan halen dan de rest van de wereld.Verviertig schreef: ↑12 januari 2022, 12:37 De emim ga ik nu laten omdat ik denk dat emerging markets het niet goed gaan doen de volgende jaren.
De tech aldaar is achtergebleven door de strengere regelgeving van de Chinese overheid. Langs de andere kant kunnen ze dat niet blijven doen want dan creëren ze een concurrentiële achterstand.
Ook redelijk wat financials in EMIM die profiteren van de stijgende rente.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Men broer die ook in opties handeld zei dat het rendement op die andere beursen niet evenaart met idwa en ik wellicht met mijn beperkt kapitaal beter ben om alleen iwda te nemen. Heb de grafiek samen met hem bekeken en het klopt.