Mix etf
TIP
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Mix etf
Ik ben bij interactive brokers gegaan als broker. Nu in het verleden had ik Iwda, emim, een smallcap etf waar ik de naam niet meer van weet en europa.
De emim ga ik nu laten omdat ik denk dat emerging markets het niet goed gaan doen de volgende jaren. De smallcaps daar zou ik de trackernaam terug van willen weten en 10 procent in stoppen. Heeft iemand die naam? Was van ishares ook.
bedankt
De emim ga ik nu laten omdat ik denk dat emerging markets het niet goed gaan doen de volgende jaren. De smallcaps daar zou ik de trackernaam terug van willen weten en 10 procent in stoppen. Heeft iemand die naam? Was van ishares ook.
bedankt
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Mix etf
Vermoedelijk IE00BF4RFH31 (WSML/IUSN)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Oeps was geen ishares, je kon hem op de duitse beurs kopen iets met een zprs of dergleijk maar klopt niet helemaal denk ik.
IE00BJ38QD84 SPDR® Russell 2000 US Small Cap UCITS ETF (EUR) ZPRR ?
ZPRS is SPDR MSCI World Small Cap (IE00BCBJG560)
Volgt dezelfde index als IUSN met een TER die 0,1% hoger ligt.
Volgt dezelfde index als IUSN met een TER die 0,1% hoger ligt.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Jawel, ze zijn beide accumulerend.Verviertig schreef: ↑12 januari 2022, 17:55 Oh dus die is net wat goedkoper dan? Is die ook accumulerend?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Let op van de aan- en verkoopkosten bij ZPRV/ZPRX. Pak duurder dan IWDA en EMIM. Als je slechts een kleine portefeuille hebt, zou ik deze trackers afraden. Denk bijvoorbeeld aan oplopende kosten tijdens rebalancing. Loopt op!
Bij de broker waarvoor de topicstarter gekozen heeft, zijn de transactiekosten voor heel Europa ongeveer gelijk.troglodytes schreef: ↑12 januari 2022, 18:02 Let op van de aan- en verkoopkosten bij ZPRV/ZPRX. Pak duurder dan IWDA en EMIM. Als je slechts een kleine portefeuille hebt, zou ik deze trackers afraden. Denk bijvoorbeeld aan oplopende kosten tijdens rebalancing. Loopt op!
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
ja dit:pmu schreef: ↑12 januari 2022, 18:17Bij de broker waarvoor de topicstarter gekozen heeft, zijn de transactiekosten voor heel Europa ongeveer gelijk.troglodytes schreef: ↑12 januari 2022, 18:02 Let op van de aan- en verkoopkosten bij ZPRV/ZPRX. Pak duurder dan IWDA en EMIM. Als je slechts een kleine portefeuille hebt, zou ik deze trackers afraden. Denk bijvoorbeeld aan oplopende kosten tijdens rebalancing. Loopt op!
Best wel voor tiered pricing (in plaats van fixed) kiezen. Dat is allicht vrijwel altijd goedkoper.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Bij het kopen? Kan je dat even uitleggen ben vrijwel nieuw op ib men broer raadde me dat aan omdat degiro security issues heeft en dan ook nogs offline gaat wanneer er serieuze crashes gebeuren:... niet ideaal want dat zijn gouden momenten.
Ik denk net dat EMIM achtergebleven is en het komende jaar betere resultaten kan halen dan de rest van de wereld.Verviertig schreef: ↑12 januari 2022, 12:37 De emim ga ik nu laten omdat ik denk dat emerging markets het niet goed gaan doen de volgende jaren.
De tech aldaar is achtergebleven door de strengere regelgeving van de Chinese overheid. Langs de andere kant kunnen ze dat niet blijven doen want dan creëren ze een concurrentiële achterstand.
Ook redelijk wat financials in EMIM die profiteren van de stijgende rente.
En ook bij het verkopen, ja.Verviertig schreef: ↑12 januari 2022, 20:56Bij het kopen? Kan je dat even uitleggen ben vrijwel nieuw op ib men broer raadde me dat aan omdat degiro security issues heeft en dan ook nogs offline gaat wanneer er serieuze crashes gebeuren:... niet ideaal want dat zijn gouden momenten.
Je kan in de accountinstellingen kiezen tussen een eenvoudige, vaste prijs ("Fixed Pricing Structure") een een wat complexer opgebouwde variabele prijs ("Tiered Pricing Structure").
Bij de eerste optie (indien je voor Smart Routing, de standaardoptie, kiest), betaal je voor Europese beurzen €3 kosten voor transacties tot €6000, en 0,05% daarboven. Voor een aankoop van bijvoorbeeld €1000 zou dit dus op €3 komen. https://www.interactivebrokers.com/en/i ... &p=stocks1
Bij de tweede optie hangt de prijs van verschillende factoren af. Allereerst heb je de eigenlijke commissie van de broker, die bedraagt voor kleine beleggers (minder dan €50 miljoen per maand) 0,05% van de transactiewaarde, met een minimum van €1,25. Daarnaast heb je ook de kosten die aangerekend worden door de beurs. Stel dat je een ETF als IUSN koopt op Xetra (klik op "Xetra (IBIS)" in de onderstaande link), komt daar nog eens 0.0048% van de transactiewaarde (met een minumum van €0,60), en een clearing fee van 0.001%, en een regulatory fee van €0,01 bij. Voor een aankoop van €1000 zou dit dus in totaal op €1,86 komen.
https://www.interactivebrokers.com/en/i ... &p=stocks2
Standaard kiest Interactive Brokers zelf de meest voordelige beurs gezien de kosten en aankoopprijs van het moment. Dit is hun "Smart Routing". Je krijgt voor het uitvoeren van een transactie steeds een schatting van de transactiekosten.
Vergeet ook niet de verschuldigde beurstaks manueel aan te geven en te betalen, aangezien (in tegenstelling tot Degiro) de broker dit niet zelf doet. https://financien.belgium.be/nl/experte ... richtingen
Over het algemeen is dit een betrouwbare en solide broker met een sterk voordeel voor exotischere beursen en transacties in vreemde valuta, maar wel relatief complex voor een aankoop van een simpele ETF als IWDA, EMIM of IUSN.
-
Verviertig
- Full Member

- Contacteer:
Wat is een goede verdeling 85 iwda, 10 small cap en 5 emerging?