Mixfondsen
TIP
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: Mixfondsen
Ik dacht dat de sterren bij morningstar vooral uitdrukking geven hoe goed het fonds het doet tov zijn benchmark.
Let op zelf als gaat die benchmark de dieperik in gedurende jaren en je fonds doet dit ook maar dan iets minder erg dan de benchmark dan krijgt het fonds veel sterren...
Let op zelf als gaat die benchmark de dieperik in gedurende jaren en je fonds doet dit ook maar dan iets minder erg dan de benchmark dan krijgt het fonds veel sterren...
Volgens Morningstar (NL) zijn er 24, maar veel daarvan zijn variaties op hetzelfde fonds:boy schreef:
En welke zijn de betere Emerging Markets mixfondsen ?
http://www.morningstar.nl/nl/fundquickr ... EUCA000741" onclick="window.open(this.href);return false;
Feitelijk zijn het er maar een paar...
Gebaseerd op het rendement over de afgelopen 1-jaarsperiode is Carmignac de beste van deze 24:
http://www.morningstar.nl/nl/funds/snap ... F00000MK7J" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik deze nu ruim een half jaar in bezit...
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Dat is natuurlijk maar één jaar. Had je dat een jaar geleden gezegd, zou het in het voordeel zijn van CP. Nu is CEP wel wat risicovoller, dus op lange termijn zal dat wel beter uitdraaien... Nu, risicoprofiel 6 voor een mixfonds... Tsja...JosTM schreef:Resultaat over het afgelopen jaar:
Carmignac Patrimoine: 8,2%
Carmignac Emerging Patrimoine: 15,7%
Dat spreekt voor zich...
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Dat zou veel verklaren. Ik vind het product VAPZ van Vivium dat in 2012 deze prijs wegkaapte maar niets: gemiddelde rendementen, hoge kosten, maar het haalde wel de award. Nu weet ik wel dat al deze kwaliteitslabeltjes en gegoochel met goud/zilver/brons maar marketing is, maar dat het zo grof is dat de winnaar moet betalen, daar verschiet ik toch van.Al Fonds schreef:Wel als je eens gaat snuffelen in mijn cursus, dan ga je daar vinden dat ik heel die opdeling ( Europese, Amerikaanse, Emerging Markets, mixfondsen enz... ik geloof dat ze er 17 hebben ) totale onzin vind.
Je zal daar ook een aantal voorbeelden vinden die dat aantonen.
Het enigste nut dat die opdeling heeft: zo kunnen ze in elke groep elk jaar een winnaar aanduiden ( die voor die prijs zwaar moet betalen ) en die wordt dan massaal aangekocht door beleggers die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Nog zo'n voorbeeldje: elk jaar reikt Decavi verzekeringsawards uit: een winnaar moet contractueel 6.500 euro betalen om te winnen. Zie je dan wat een waarde dat zo'n vermelding heeft naar de buitenwereld toe als daar zo'n bedrag voor betaald wordt.
Maar wie bedriegt er hier wie ?
Ze kleden dat wel in als een bijdrage aan het feestje na de uitreiking: een geweldig koud buffet en hapjes en champagne. Ik ging daar steevast ook elk jaar naar toe (op uitnodiging ).
Carmignac Emerging Patrimoine: deze heb ik nu iets meer als 6 maand en doet het als maar beter.
Misschien op gepaste tijden nog wat bijkopen.
Misschien op gepaste tijden nog wat bijkopen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Een beetje zoals doctoreren?Al Fonds schreef:Ze kleden dat wel in als een bijdrage aan het feestje na de uitreiking: een geweldig koud buffet en hapjes en champagne. Ik ging daar steevast ook elk jaar naar toe (op uitnodiging ).