Neopost: oplossingen voor postbeheer
TIP
Re: Neopost: oplossingen voor postbeheer
Omzet ligt op jaarbasis €14 mio lager dan de verwachtingen, dus dat valt nog mee. Winst in lijn met verwachtingen. Koers stijgt momenteel 1,5%.
“At the end of the third quarter we had a big pipeline of prospects for the sale of large software licensing contracts for managing client communications,” Chief Financial Officer Jean-Francois Labadie told journalists during a call.
“Not only did these prospects fail to materialise but we had tough comparables from the fourth quarter of 2016.”
“At the end of the third quarter we had a big pipeline of prospects for the sale of large software licensing contracts for managing client communications,” Chief Financial Officer Jean-Francois Labadie told journalists during a call.
“Not only did these prospects fail to materialise but we had tough comparables from the fourth quarter of 2016.”
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Voorlopig enkel naar de cijfers gekeken, de rest zal voor morgen zijn...
Gezien de omzetdaling & de allergie van de markt daaraan, denk ik hier in de (nabije) toekomst mijn (voorlopig miniscule) positie te kunnen uitbreiden rond huidige prijzen.
Ondanks de omzetdaling blijft de FCF zeer sterk (zeker na aanpassing van hogere capex)
Positief dat dividend niet verhoogd wordt & schuldafbouw voorrang lijkt te krijgen!
Gezien de omzetdaling & de allergie van de markt daaraan, denk ik hier in de (nabije) toekomst mijn (voorlopig miniscule) positie te kunnen uitbreiden rond huidige prijzen.
Ondanks de omzetdaling blijft de FCF zeer sterk (zeker na aanpassing van hogere capex)
Positief dat dividend niet verhoogd wordt & schuldafbouw voorrang lijkt te krijgen!
Ze hebben sowieso geen progressief dividendbeleid. Dividendrendement van 8% aan slotkoers gisteren. Dat zou ook eens een bodem mogen vormen... Dat dividend kost slechts €58,6m, nog niet de helft van hun onderliggende vks, zodat ze ook nog eens schulden kunnen afbouwen / overnames kunnen doen. Het risico van hun schulden is sowieso beperkt want ze worden volledig afgedekt door leasing receivables + cash.
"The Group would like to point out that its net debt is fully backed by future cash flows from its rental and leasing activities."
Ik gok dat ge hier op doelt?
Als ik de outlook toepas op huidige cijfers, komt het omzetverlies groter uit dan de analistenconsensus. Ik ga het nog wat aanzien. Spotgoedkoop kan altijd nog goedkoper...
edit; beurs is open -4%. Het jeukt toch
Ik gok dat ge hier op doelt?
Als ik de outlook toepas op huidige cijfers, komt het omzetverlies groter uit dan de analistenconsensus. Ik ga het nog wat aanzien. Spotgoedkoop kan altijd nog goedkoper...
edit; beurs is open -4%. Het jeukt toch
Seg, beledig mijn Neopostjes eens niet.
Gamestop is dood zodra die consolemakers slim genoeg zijn om de CD tray altogether te schrappen.
Gamestop is dood zodra die consolemakers slim genoeg zijn om de CD tray altogether te schrappen.
good point, zo had ik die laatste nog niet bekeken. Zie ik wel niet direct gebeuren, dood is ook licht overdreven, morgen resultaten daar
Welke groei/krimp moet ik verwachten per segment? Gaat SME blijven krimpen samen met de postmarkt?
Voor 2018 geven ze een guidance, de vraag is wat daarachter gaat gebeuren...
Analisten verwachten een jaarlijkse krimp van de omzet tot minstens 2021; vrije kasstromen zullen hoog blijven. CEO heeft eerder ook al gezegd dat organische groei maar iets voor op de lange termijn zal zijn.
FCF yield van 22% nu. Ongelooflijk.
FCF yield van 22% nu. Ongelooflijk.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Ik kom voor 2021 nog aan -2% als ik huidige guidance extrapoleer.
EDS ------- > +2% eerste jaar, daarna 3%
shipping - > +12% eerste jaar, daarna 10%
EMS ------ > -5% eerste jaar, daarna -4%
dan krijg je volgende evolutie omzet
Soit, ik ken de business (nog) niet goed genoeg om inschattingen te maken.2017- 2018- 2019- 2020- 2021
1112- 1075- 1049- 1026- 1005
-4,1% -3,4% -2,3% -2,2% -2,0%
Dit is zodanig ondergewaardeerd dat ik nog niet dadelijk moet toeslaan lijkt me (dont jynx it!
MGMT lijkt ook marges op peil te kunnen houden ondanks de omzetkrimp, maar dat is natuurlijk niet duurzaam.
Als je vandaag instapt heb je in 2021 normaal wel al een 34% brutodidivend opgestreken, waar netto zo'n 21% van overblijft.
koers herstelt lichtjes na de overreactie bij opening.
Consensus voor omzet in 2021 ligt op €1011 mio (enfin, tot gisteren toch). Vraag is ook of men nog nieuwe overnames zal doen en wat de Investor Day later op het jaar zal brengen. Aan het persbericht te zien heb ik de indruk dat de CEO 'maatregelen' wil nemen om het tij te doen keren (waarom zou hij anders een plan gaan opstellen en een Investor Day houden?).
Ik zit dan toch niet zo ver van de consensus. Ik gok dat analisten ook rekenen zonder M&A?gpv1 schreef: ↑27 maart 2018, 11:19 Consensus voor omzet in 2021 ligt op €1011 mio (enfin, tot gisteren toch). Vraag is ook of men nog nieuwe overnames zal doen en wat de Investor Day later op het jaar zal brengen. Aan het persbericht te zien heb ik de indruk dat de CEO 'maatregelen' wil nemen om het tij te doen keren (waarom zou hij anders een plan gaan opstellen en een Investor Day houden?).
Zo'n investor day vind ik feitelijk een verplichting. Als Belegger moet je toch weten wat de LT horizon is, ook al kan die door disruptie door elkaar geschud worden.
Webcast met een half oor beluisterd...
- Taxrate zou vanaf dit jaar zakken met zo'n 200bp. Zou dan zo'n € 2,5M besparing aan taxes zijn op de P&L.(& gok +- zelfde bedrag voor de cashflows)
- CEO doet zijn verhaal over z'n verleden -> nog maar 40 blijkbaar & al 15 jaar CEO van softwarebedrijf in luchthavenbusiness geweest. Net na de 9/11 crisis -> personeelsaangroei van 25 naar 2500!
- Blijkbaar hebben ze een doel van elk jaar meer dan € 100M aan FCF te leveren.
- Hun Parcel locker network in Japan verhuren ze aan "Yamato", dus ze nemen de Capex van die lockers volledig op hun, contract van 7 jaar (capex zou na die 7jaar terugverdiend zijn als ik het goed begrijp). Die investering zal nog versnellen zeggen ze, dus Opex/Capex zal ook in 2018 hoger uitkomen lijkt voor die business. In japan verwachten ze breakeven in 2019.
- Er zijn nog voldoende zaken waar ze in de kosten kunnen snijden voor de winstgevendheid op peil te houden.
- Impact van lagere dollar is geen probleem; is hedged. Voor de topline een effect van meer dan 13M.
- vragen ivm groei & >20% marges op MT -> investor day
- Taxrate zou vanaf dit jaar zakken met zo'n 200bp. Zou dan zo'n € 2,5M besparing aan taxes zijn op de P&L.(& gok +- zelfde bedrag voor de cashflows)
- CEO doet zijn verhaal over z'n verleden -> nog maar 40 blijkbaar & al 15 jaar CEO van softwarebedrijf in luchthavenbusiness geweest. Net na de 9/11 crisis -> personeelsaangroei van 25 naar 2500!
- Blijkbaar hebben ze een doel van elk jaar meer dan € 100M aan FCF te leveren.
- Hun Parcel locker network in Japan verhuren ze aan "Yamato", dus ze nemen de Capex van die lockers volledig op hun, contract van 7 jaar (capex zou na die 7jaar terugverdiend zijn als ik het goed begrijp). Die investering zal nog versnellen zeggen ze, dus Opex/Capex zal ook in 2018 hoger uitkomen lijkt voor die business. In japan verwachten ze breakeven in 2019.
- Er zijn nog voldoende zaken waar ze in de kosten kunnen snijden voor de winstgevendheid op peil te houden.
- Impact van lagere dollar is geen probleem; is hedged. Voor de topline een effect van meer dan 13M.
- vragen ivm groei & >20% marges op MT -> investor day
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Pitney Bowes gisteren -10% na zwakke Q1 resultaten. Omzet stijgt fors door overname, maar de kosten stijgen nog sneller. Nettoschuld van $2,8 milard.