Neopost: oplossingen voor postbeheer
TIP
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Neopost: oplossingen voor postbeheer
Iemand een idee waarom Neopost zo aan het bokken is? +4.3% (atm)
Snel gekeken maar vind niet direct een aanleiding.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Had ook al gekeken, geen idee...Henkie1984 schreef: ↑25 mei 2018, 12:42 Iemand een idee waarom Neopost zo aan het bokken is? +4.3% (atm)
Vond wel iets over een brand(je)
https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/58432/ ... chten.html
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Het zou kunnen te maken hebben met de nieuwe GDPR wetgeving m.b.t. gegevensbescherming. Zowel bestaande als toekomstige klanten kunnen profiteren van de geavanceerde Neopost-oplossingen die vakkundig de GDPR-conforme verwerking van persoonlijke klant- en werknemersgegevens ondersteunen.
Er zijn vandaag enkele artikels verschenen hieromtrent met de vermelding van Neopost.
https://www.pressebox.de/inaktiv/neopos ... xid/907316
Er zijn vandaag enkele artikels verschenen hieromtrent met de vermelding van Neopost.
https://www.pressebox.de/inaktiv/neopos ... xid/907316
Ik ben uitgestapt boven de €24. CEO heeft al laten verstaan dat het nog vele jaren zal duren eer er weer groei is. Als ik mij de vraag stel of ik als gefortuneerde de enige aandeelhouder zou willen zijn van dit bedrijf met mijn hele vermogen dan is het antwoord neen. De legacy business zal wellicht nog fors blijven dalen de komende jaren en zal niet genoeg gecompenseerd worden door de nieuwe activiteiten. En die nieuwe activiteiten zullen met heel wat concurrentie te maken hebben. Ik heb dit gekocht omdat het goedkoop was maar ben vergeten mezelf bovenstaande cruciale vraag te stellen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Neopost is inderdaad een turnaround verhaal, maar zo'n bedrijf mag ook beperkt deel uitmaken van een aandelenportefeuille. Neopost is nog steeds sterk winstgevend. Bovendien geniet een aandeelhouder van een erg aantrekkelijk dividend, zeker aan de huidige, lage koers. Netto zal er trouwens binnenkort van dat dividend ook meer overgehouden worden aangezien de Franse RV naar 12,8% werd verlaagd.
Behalve bij ZEAL Network die ook de deur zal uitvliegen, ja.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Ik heb dat aandeel gewoon gekocht omdat het goedkoop was en omdat ik per sé iets wou kopen, maar eigenlijk spreken hun activiteiten mij totaal niet aan en zit je met het probleem van regulering. Betsson dat ook goedkoop staat heeft er ook onder te leiden heb ik pas gelezen, die hebben hun activiteiten in Nederland moeten stopzetten. Alles bij elkaar genomen zou ik niet de enige aandeelhouder willen zijn met heel mijn vermogen, en dan wil ik het dus ook niet in portefeuille. Die aankoop was niet doordacht genoeg.
Heb vandaag ook 1/3 van SES verkocht maar dat is omdat die positie te groot was. Dus ik zal nu met een grote cash-positie zitten (21%) en die alleen nog aanwenden voor bedrijven waar ik echt achter sta, maar die zijn er nu niet.
Heb vandaag ook 1/3 van SES verkocht maar dat is omdat die positie te groot was. Dus ik zal nu met een grote cash-positie zitten (21%) en die alleen nog aanwenden voor bedrijven waar ik echt achter sta, maar die zijn er nu niet.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Papierversnipperaars zijn inderdaad één van hun producten.BenjaminBuffett schreef: ↑25 mei 2018, 13:17 Het zou kunnen te maken hebben met de nieuwe GDPR wetgeving m.b.t. gegevensbescherming. Zowel bestaande als toekomstige klanten kunnen profiteren van de geavanceerde Neopost-oplossingen die vakkundig de GDPR-conforme verwerking van persoonlijke klant- en werknemersgegevens ondersteunen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Neopost houdt wel wat meer in dan de verkoop van papierversnipperaars.
Neopost speelt in op de ontwikkelingen op het vlak van GDPR via dochterbedrijf Quadient: "Quadient integrates the omni-channel CCM, data quality and postal capabilities of three Neopost sister companies—GMC Software, Human Inference and Satori Software—into one portfolio of solutions to enable customer experience (CX) by improving the customer journey across print, digital and social channels".
Zie ook https://www.quadient.com/resources/priv ... e-quadient
Neopost speelt in op de ontwikkelingen op het vlak van GDPR via dochterbedrijf Quadient: "Quadient integrates the omni-channel CCM, data quality and postal capabilities of three Neopost sister companies—GMC Software, Human Inference and Satori Software—into one portfolio of solutions to enable customer experience (CX) by improving the customer journey across print, digital and social channels".
Zie ook https://www.quadient.com/resources/priv ... e-quadient
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
vandaag ex-dividend (0.90€) 
8e uitbetaling, met waarschijnlijk 30% bronheffing
8e uitbetaling, met waarschijnlijk 30% bronheffing
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Blijft bokken rond de 22/23€, laatste week sept half jaar cijfers.
Degelijke resultaten.
1,2% organische groei in Q2.
Nettowinst stijgt 18% in H1 door een eenmalig veel lagere tax rate.
Nettoschuld blijft gestaag dalen (nu €653m) ondanks het hoge dividend.
Update guidance: omzet iets hoger dan verwacht, EBIT-marge een procentpunt lager dan verwacht (17% i.p.v. 18%).
https://www.neopost-group.com/sites/neo ... vdef_0.pdf
1,2% organische groei in Q2.
Nettowinst stijgt 18% in H1 door een eenmalig veel lagere tax rate.
Nettoschuld blijft gestaag dalen (nu €653m) ondanks het hoge dividend.
Update guidance: omzet iets hoger dan verwacht, EBIT-marge een procentpunt lager dan verwacht (17% i.p.v. 18%).
https://www.neopost-group.com/sites/neo ... vdef_0.pdf