Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Never a dull moment with Deutsche Bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
29 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Saver23
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2013
Contacteer:
Contacteer Saver23
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Saver23 » 9 januari 2013, 14:45

@vlo, hoe heb je die termijnrekening kunnen openen?
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door vlo » 9 januari 2013, 17:28

Die heb ik geopend in de eerste helft van november> Er liep toen al een tijdje een actie maar er werd nauwelijks ruchtbaarheid aan gegeven. Gewoon geinformeerd bij mijn vertrouwenspersoon in het mij toegewezen financial center of die actie nog liep. Heb daar overigens bij toeval iets over teruggevonden op deze website.
Ik vrees wel dat deze actie intussen voorbij is.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Roedie
Full Member
Full Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 12 nov 2012
Contacteer:
Contacteer Roedie
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Roedie » 9 januari 2013, 18:46

Mag ik nu een eerlijke vraag stellen aan al deze forumbezoekers?
Geef mij 1(één) reden waarom jullie nog steeds bij DB zijn.
Het mag gaan over gratis kaarten,dienstverlening,pensioensparen en/of verzekeringen,beleggingen, een effectenrekening,...
Ik neem u op uw woord.
DB WAS een goede bank toen ze zich introduceerden op de BE markt.De overnameprocent voor een effectenrekening WASinderdaad interessant.Ondertussen hopeloos.
Ik wacht op het eerste goede argument om het met kant en klare cijfers uit te leggen dat DB hopeloos is.
Omhoog

Roedie
Full Member
Full Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 12 nov 2012
Contacteer:
Contacteer Roedie
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Roedie » 9 januari 2013, 18:52

@vlo
Ik heb een rekening geopend aan 4% op 4 maanden.
Proficiat.
Mijn uitdaging geldt nog steeds.
Geef mij 1 (één) argument om klant te worden/blijven bij DB.
Ik ga er geen prijs op plakken, maar DB is gewoon een hopeloze bank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Bartd
Hero Member
Hero Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 24 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Bartd » 9 januari 2013, 19:48

Roedie schreef:Geef mij 1 (één) argument om klant te worden/blijven bij DB.
Ik ga er geen prijs op plakken, maar DB is gewoon een hopeloze bank.
Als spreiding onder het Duits garantiestelsel dat niet gelimiteerd is tot 100000 euro maar quasi onbeperkt.
Omhoog

Gebruikersavatar
dries944
Hero Member
Hero Member
Berichten: 566
Lid geworden op: 28 jan 2011
Contacteer:
Contacteer dries944
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door dries944 » 9 januari 2013, 19:59

Iedere bank heeft zo zijn voor- en nadelen en de ene mens is er content van en de andere niet.
DB max is ideaal voor mensen die nog geen hypotheek lopen hebben bij een andere (betalende) bank.
Alle rekeningen en 2 kaarten gratis ook bij vervanging,geen kosten bij geldopvragingen aan alle automaten.
Heb nog geen problemen gehad bij deze bank,wel hun klantendienst kan me soms irriteren met hun telefoontjes tijdens werkuren als je een mail gestuurd hebt.
De rentes zijn ook nie meer wat et geweest is ,in 2011 stonden aan de top met 2,7% maar nu is het de moeite niet meer aangezien er veel alternatieven zijn.
Hun online banking is zeker niet slecht ma de verwerking van overschrijvingen gaat nie zo snel.
Nu ja voor mij wegen de nadelen niet op tegen de voordelen dat deze bank mij bied.
Omhoog

anonymous6

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door anonymous6 » 9 januari 2013, 20:45

Roedie schreef: Mijn uitdaging geldt nog steeds.
Geef mij 1 (één) argument om klant te worden/blijven bij DB.
Ik ga er geen prijs op plakken, maar DB is gewoon een hopeloze bank.
Is dat niet 'n beetje de wereld op z'n kop?
Moet dat niet zijn "geef mij één reden om géén klant te worden".
Wat jij vraagt is "hoe kan je in godsnaam klant willen zijn van die bank".

Ik antwoord: Ik heb er nog nooit een probleem gehad, dus ik zie geen reden om géén klant te zijn. Bepaalde van hun rekeningen brengen momenteel méér op dan soortgelijke rekeningen bij Rabobank. Maar bij DB heb ik wél het voordeel van een kantoor te hebben waar ik terecht kan op relatief korte afstand, én een bankkaart, én een gratis mastercard.

Met hun helpdesk nog nooit een probleem gehad. Nog maar een paar keer nodig gehad, maar je maakt online een "call" aan, en die mensen bellen u terug. Ja, tijdens de kantooruren, en dus op m'n werk, maar er zullen niet veel banken zijn die mij 's avonds om 20u gaan bellen als ik rustig op m'n gemak in de zetel zit zonder werk of jengelende kinderen aan m'n kop.

De rente had nog wat hoger mogen zijn, natuurlijk. Maar dat geldt voor elke bank.
Omhoog

Saver23
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jan 2013
Contacteer:
Contacteer Saver23
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Saver23 » 9 januari 2013, 21:06

@vlo, waar is de link voor die 4% op 4 maanden?

bedankt!
Omhoog

anonymous6

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door anonymous6 » 9 januari 2013, 21:06

Roedie schreef:Mag ik nu een eerlijke vraag stellen aan al deze forumbezoekers?
Geef mij 1(één) reden waarom jullie nog steeds bij DB zijn.
Het mag gaan over gratis kaarten,dienstverlening,pensioensparen en/of verzekeringen,beleggingen, een effectenrekening,...
Ik neem u op uw woord.
DB WAS een goede bank toen ze zich introduceerden op de BE markt.De overnameprocent voor een effectenrekening WASinderdaad interessant.Ondertussen hopeloos.
Ik wacht op het eerste goede argument om het met kant en klare cijfers uit te leggen dat DB hopeloos is.
Je noemt al direct een ganse hoop redenen op.
Gratis kaarten - check. (Ter info, ik ben bij Belfius overgegaan van Blue naar White met redelijk wat miserie (lees elders), en dan is het nóg niet gratis).
Beleggingen / Effectenrekening - check. Inderdaad 1% gekregen toen ik alles overbracht naar hen.
Intrestrates - check. Staan nog altijd hoger dan de traditionele banken terwijl DB nochtans een traditionele bank (met kantorennetwerk) is.
Dienstverlening - check. Kan er niet over klagen, ook al is het kantoor 12km van hier. Minder zever met hen dan met Belfius alleszins op dit moment.
Gratis mastercard - check. Bij Belfius kost ze mij (in combinatie met White) € 1 per maand.
Ruim aanbod beleggingsfondsen - check. Ik denk dat de meeste grootbanken alleen hun eigen zaken aanbieden. DB biedt ook zaken van SG, ING,... aan. Niet dat ik erop inteken, maar ze hébben het.
en ga zo verder.
Uitgebreide garantie - check. Wat zo'n garantie waard is, gaan we hopelijk nooit moeten ondervinden, maar je hebt er wel 'n dubbele garantie (overheid + Duitse banken onderling).

Dus nu keer ik de vraag om: wat is nu eigenlijk (de reden van) uw aversie tegenover DB?
Omhoog

fid509
Full Member
Full Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 aug 2010
Contacteer:
Contacteer fid509
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door fid509 » 9 januari 2013, 21:50

Nu ja voor mij wegen de nadelen niet op tegen de voordelen dat deze bank mij bied.
Idem hier. Voor wat ze maar aanrekenen aan kosten doen ze het beter dan de meeste grootbanken waar ik ervaring mee heb. Ik ben dus wel tevreden met hun service ook al moet je soms eens aandringen om iets gedaan te krijgen.
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door vlo » 10 januari 2013, 02:41

roedie,

Je stelde mij een rechtstreekse vraag; dus moet ik wel antwoorden :) .

...en toch maak ik het mij hierbij gemakkelijk (het is soms handig een tijdje niet te bewegen).
Alle reacties hierboven vatten mooi samen welke voordelen DB zijn klanten kan bieden.
Hun enige echte minpunt is communicatie...maar iemand die de moeite wil nemen een <relatie> op te bouwen met zijn financial center, hoeft daar geen probleem mee te hebben!

Bovendien moet ik djtw gelijk geven waar hij stelt dat jij de wereld op zijn kop zet...
En dan nog iets... nagenoeg alle commercielen behandelen hun "klanten" "a la tete du client". Ook DB speelt daarin mee!

Om af te sluiten, ik heb al rekeningen gehad of heb die nog bij zo'n 20-tal banken. DB is daar 1 van en is er nog steeds. Bijgevolg... 8)
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Hago » 10 januari 2013, 02:51

Ben verschillende jaren geleden overgeschakeld naar DB omwille van de gratis kaarten en de toen voordelige rentes op spaarboekjes. Mijn spaargeld is er inmiddels weg maar beleg er nu op maandelijkse basis en de 100 euro die ik 2 jaar geleden daarvoor ontving bij een tijdelijke actie. Voor mijn dagdagelijkse verrichtingen en geldafhalingen gebuik ik inmiddels ook overgeschakeld naar Keytrade bank wegens iets sneller. Gebruik wel geregeld hun titanium Mastercard vooral voor betalingen in vreemde munten omdat hun koers voordeliger is dan bij mijn Carrefour Visa Card.
Zie dus geen reden om vaarwel te zeggen bij DB al is het al lang niet meer mijn hoofdbank voor sparen of betalen.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

vlo
Hero Member
Hero Member
Berichten: 781
Lid geworden op: 12 sep 2012

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door vlo » 10 januari 2013, 02:55

Saver23 schreef:@vlo, waar is de link voor die 4% op 4 maanden?

bedankt!
Zie draadje op deze website: "DB lanceert termijnrek van 4% voor 3 maand".
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Omhoog

Gebruikersavatar
Tonijnbelegger
Hero Member
Hero Member
Berichten: 623
Lid geworden op: 02 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Tonijnbelegger
Verstuur privébericht

Re: Never a dull moment with Deutsche Bank

  • Citeer

Bericht door Tonijnbelegger » 10 januari 2013, 20:34

Spruitekop schreef:Les 1: Heeft u contact met 'n helpdesk of en fysieke contactpersoon in een filiaal, noteer steeds de naam van de persoon waarmee u heeft gesproken.
Men zegt alleen maar de voornaam in zo'n callcenter. Niet zo leuk als jij iets wil. Veel leuker is het als zij iets willen, bv een bepaald financieel product aansmeren of een abonnement bij Mobistar. Dan kan je beginnen doorvragen naar hun naam, een beetje spelen met hen, want zei willen hun volledige naam toch niet zeggen en jij wilt toch dat dure abonnement toch niet 8)
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

29 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy