Nike
TIP
Re: Nike
Dat is een typische P4 uitspraak. Als ik post dat de Nutella-chocopot van Artemis II een heel geslaagde marketingcampagne is, dan meent hij mij - dwz Chesini - hier belachelijk te moeten maken. Maar veel erger nog, dan post hij hier, nu, vandaag, dat hij op zijn fiets niet eens aan 20 km per uur komt...Geen enkele deftige wielertoerist gaat onder de 20 km/uur. Zelfs mijn buurvrouw gaat sneller.patrick4 schreef: ↑27 april 2026, 15:07Inderdaad, deze foto gaat de wereld rond:VTEC schreef: ↑26 april 2026, 21:57 Wereldrecord marathon barrière waar al decennia over gesproken / gedroomd werd is gebroken : 1:59:30, een waanzinnig straffe prestatie van Sabastian Sawe.
Zal Nike voelen want het record is gelopen met Adidas schoenen, de Pro EVO 3 van amper 96 gram. Staan in voorverkoop op de Adidas site aan 500€… wedden dat ze in geen tijd uitverkopen?
Wel niet normaal, om minder dan 2 uur te doen over zo'n afstand. Ik zou al moeite hebben om het met een fiets te doen.
Dan is mijn post hier en vandaag en nu op de zogenaamde knows-it-alls van De Spaargids: manneken, get youself a Colnago (als je er het geld voor hebt) and a lot of training. En stop met hier bullshit te debiteren.
En nu terug on topic, poging:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/04/30 ... -omzet-wi/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/04/30 ... -omzet-wi/
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Die argumenten uit dat artikel van je link zijn hier al aan bod gekomen, ik had ze al gepost op een vorige pagina op 3 april, op basis artikel De Tijd.
En chesini, dat van die pot Nutella in de ruimte (Artemis II) is mijn schuld, ik ben daarmee afgekomen. Ik was beter marketeer geworden ipv logistieker; die verdienen naar het schijnt ook meer en krijgen een grotere auto omdat hun ego en dikke nek er anders niet in passen, maar ik weet niet of dat klopt?
En chesini, dat van die pot Nutella in de ruimte (Artemis II) is mijn schuld, ik ben daarmee afgekomen. Ik was beter marketeer geworden ipv logistieker; die verdienen naar het schijnt ook meer en krijgen een grotere auto omdat hun ego en dikke nek er anders niet in passen, maar ik weet niet of dat klopt?
Ja dat klopt volledig VTEC.VTEC schreef: ↑4 mei 2026, 22:29 Die argumenten uit dat artikel van je link zijn hier al aan bod gekomen, ik had ze al gepost op een vorige pagina op 3 april, op basis artikel De Tijd.
Kijk rondom u, wat zie je op TV: gebakken marketeerlucht. Of gebakken BV-lucht. En van het TV-dak sijpelt het door naar de kranten: 90% van de krantenartikelen is pulp, opgeklopt eiwit. En wie zit daar achter: marketeers.
Als je zoveel brol over je heen krijgt, dwz dagelijks, dus niet een keer in de maand, maar elk uur, bijna elke minuut, wel dan wil dat zeggen dat net dié leeghoofden ook wel 90% van de reclame- en marketeerbudgetten opslorpen. Dus ja, je hebt je roeping echt gemist. Dat is big money, dat is free money. Je mist wel wat hoor. Maar je kan je nog heroriënteren.
Dus die wonderschoen van Adidas, dat is opgeklopte lucht, met gelukkig een carbonstrip er in verwerkt. Is die Adidas beter dan de opgeklopte lucht van Nike? Begot niet. Opgeklopt eiwit blijft opgeklopt eiwit (in mijn garagelogica, en in mijn bescheiden Pelgrim-oventje dat het nog steeds goed doet blijft opgeklopt eiwit opgeklopt eiwit).
Ik zal het als volgt samenvatten. Met een moderne parabel. Remco Evenepoel dacht dat hij bij Lefèvre niet goed zat, te beperkt was. Gaat hij met veel show naar Bora Hans Grohe Redbull. Waar het grote geld zit, én, én, veel, veel, veel marketeers. Die marketeers willen dat hij sneller gaat rijden. Vooral bergop. Remco dit en Remco dat.
Maar dan is er daar toch wel een Slovaakse non-marketeer-kwiebus die Redbull zomaar steevast in de touwen rijdt, zonder Redbull-drankjes. Keer op keer. Dus is mijn simpele conclusie: moet er nog marketeerzand zijn? En mijn antwoord is neen, genoeg zand in de wijk voor het moment. Genoeg toverdrank in de drinkbus.
Maar ik heb geen Nike of Adidas nodig, geef mij maar Mephisto's en Sidi's. Maw geen gezijk in mijn wijk, ik heb namelijk iets tegen marketeers.
Ga ik wandelen met onze beagle, kom ik mensen tegen, ze zijn tegenwoordig te klasseren in de Nikies en de Adidasters. Ik zie ze van ver afkomen. Gestyled van beneden (uiteraard, hoe kan het anders met zo een schoeisel beneden) tot van boven, alles er op en er aan. Vragen ze mij: wat voor ras is uw beagle (zoals: als je weet hoeveel konijnen er in de hoed zitten, krijg je ze alle drie), en dan, dan komt de hamvraag: mijnheer, welke schoenen draagt u? Kan ik ze ergens kopen? Zeg ik: neem een foto en vraag het aan ChatGPT (zo leren ze ook nog eens iets bij tijdens hun wandeling...............).
Free money, free money https://www.youtube.com/watch?v=AsGzJzq ... rt_radio=1...............
Zalige post, goed gelachen!
Wat ik met die Adidas schoenen van Sawe wou zeggen is dat die atleet een prestatie heeft geleverd die de geschiedenisboeken ingaat. Dat die schoenen daar een euh ondersteunende rol in hebben gespeeld kan en zal best, maar uiteindelijk heeft hij die weergaloze tijd zelf neergezet met zijn benen. En die schoenen. En daar profiteert Adidas als merk van mee, veel mensen kiezen voor het imago van winnaars. Het is zoals vroeger bij supersportmotoren, “win on Sunday, sell on Monday”.
Nike is momenteel een kneusje en dat is spijtig voor die honderden mensen die in de Kempen hun job zullen verliezen.
Wat ik met die Adidas schoenen van Sawe wou zeggen is dat die atleet een prestatie heeft geleverd die de geschiedenisboeken ingaat. Dat die schoenen daar een euh ondersteunende rol in hebben gespeeld kan en zal best, maar uiteindelijk heeft hij die weergaloze tijd zelf neergezet met zijn benen. En die schoenen. En daar profiteert Adidas als merk van mee, veel mensen kiezen voor het imago van winnaars. Het is zoals vroeger bij supersportmotoren, “win on Sunday, sell on Monday”.
Nike is momenteel een kneusje en dat is spijtig voor die honderden mensen die in de Kempen hun job zullen verliezen.
Idd, Nike zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen. Maar de loopmodellen zien er bij Nike en Adidas vrij gelijkaardig uit. 50% van de hoogte is schoen, 50% van de hoogte is zool. Een monsterzool. Die zool zal wel het geheim recept zijn van de nieuwe marathonprestaties.VTEC schreef: ↑Gisteren 10:32 Zalige post, goed gelachen!
Maar ze zullen wel speciale software gebruiken:
- 3d tekening maken
- dan opvullen met verschillende materialen met verschillende eigenschappen, dwz compartimenteren
- dan laten bewegen dwz lopen met alle er op inwerkende krachten
- en de energiebalans van alle lagen/compartimenten berekenen (hoeveel energie komt er binnen, hoeveel wordt er terug afgegeven, hoeveel verloren in de vorm van wrijving en warmte)
- en zo de energiebalans van de ganse schoen maken over een loopduur van een marathon
- en dan het programma de optimale indeling laten zoeken (de optimale config van de compartimenten en de materialen er in)
- en de kostprijs berekenen
Dan kan je als input geven: geef mij een loopschoen die 500EUR per paar mag kosten, of een die onbeperkt veel mag kosten, of een die 100EUR mag kosten, etc.