Obligatie Nystar 5.30%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie Nyrstar 5.50%
Aan de uitgifteprijs van 101,82% komt dat neer op een bruto (actuarieel) rendement van 5,079%.
KBC en ING zijn lead maar het valt nog te bekijken waar ze effectief te koop zijn.
KBC en ING zijn lead maar het valt nog te bekijken waar ze effectief te koop zijn.
Laatst gewijzigd door robokat op 24 maart 2010, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Obligatie Nystar 5.30%
Bij argenta, van diezelfde bron
Hartelijk dank Tom DB voor de informatie.
Fantastisch dat u het nieuws eerst kon komen melden.
Fantastisch dat u het nieuws eerst kon komen melden.
Tom,
Van mij ook nen dikken bedank. Het wordt morgenvroeg weer stressen om bij de kopers te zijn.
Zal de interesse even groot zijn als bij de andere uitgiftes ? Zijn er kopers onder jullie ? Ik alvast wel
Van mij ook nen dikken bedank. Het wordt morgenvroeg weer stressen om bij de kopers te zijn.
Zal de interesse even groot zijn als bij de andere uitgiftes ? Zijn er kopers onder jullie ? Ik alvast wel
-
- Full Member
- Contacteer:
Moet je een rekening hebben bij argenta om deze te kunnen kopen of kan het ook op een andere manier overschrijven?
Heb nl geen reekning bij argenta.
met dank
met dank
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
4,251% netto eigenlijk, om correct te zijn. Geen vetpot als je het mij vraagt. Vergeet niet dat dit een ultracyclisch bedrijf is, dat al wat schulden op de balans heeft, en dat een goed jaar geleden nog ten dode opgeschreven was (beurskoers toen gedeeld door 10).robokat schreef:Aan de uitgifteprijs van 101,82% komt dat neer op een bruto (actuarieel) rendement van 5,079% of 4,317% netto.
Ik teken alvast niet in, maar ongetwijfeld gaat deze uitgifte net zo vlot als alle vorige Belgische bedrijfsobligaties buitenvliegen.
In feite kan je hiervan profiteren. De obligaties zijn zeer gewild waardoor ze vaak sterk in koers stijgen.disterminator schreef: Geen vetpot als je het mij vraagt. Vergeet niet dat dit een ultracyclisch bedrijf is, dat al wat schulden op de balans heeft, en dat een goed jaar geleden nog ten dode opgeschreven was (beurskoers toen gedeeld door 10).
Ik teken alvast niet in, maar ongetwijfeld gaat deze uitgifte net zo vlot als alle vorige Belgische bedrijfsobligaties buitenvliegen.
Kijk eens naar enkele obligaties van vorig jaar: AB Inbev 6,57% en Solvay 5%. Deze noteren nu resp. aan 112% en 109%. Het resterend rendement aan deze koersen is minder dan 3% op jaarbasis.
Dit betekent dat, indien je kan herbeleggen aan een rendement van >3%, je dit zeker moet doen.
Bij AB Inbev heb je dus al 1 coupon van 6,57% gekregen en om je koerswinst veilig te stellen kan je deze nu verkopen aan 112%. Bruto winst ca. 16%. Idem met de Solvay obligatie.
Je gebruikt dit geld in te stappen in een nieuwe obligatie zoals die van Nyrstar.
Met een beetje geluk kan wie nu instapt in Nyrstar, volgend jaar eenzelfde scenario volgen.
Re: Obligatie Nystar 5.50%
Je moet een rekening hebben bij argenta met voldoende geld op om deze via argenta aan te kopen...centjessparen schreef:Moet je een rekening hebben bij argenta om deze te kunnen kopen of kan het ook op een andere manier overschrijven?
met dank
Als je wil kan je veel meer hebben, koop gewoon de aandelen van Nyrstar.
@Robokat
Ik vind het een interessante redenering. Het is echter enkel haalbaar als je voldoende cash opzij hebt staan bij de juiste bank. Ik verwacht dat deze obligatie zéér snel gaat uitverkocht zijn.
Als je AB Inbev via Keytrade wil verkopen moet je dit telefonisch doen. Keytrade heeft voor de primaire uitgiftes van het laatste jaar geen actieve online secundaire markt. Ik heb geen ervaring met telefonische orders voor obligaties via Keytrade. Stel echter dat de obligatie binnen de 5 minuten is uitverkocht dan loop je het risico een goede vastrentende investering kwijt te zijn.
Ik vind het een interessante redenering. Het is echter enkel haalbaar als je voldoende cash opzij hebt staan bij de juiste bank. Ik verwacht dat deze obligatie zéér snel gaat uitverkocht zijn.
Als je AB Inbev via Keytrade wil verkopen moet je dit telefonisch doen. Keytrade heeft voor de primaire uitgiftes van het laatste jaar geen actieve online secundaire markt. Ik heb geen ervaring met telefonische orders voor obligaties via Keytrade. Stel echter dat de obligatie binnen de 5 minuten is uitverkocht dan loop je het risico een goede vastrentende investering kwijt te zijn.
Klopt, je moet wat cash hebben en de oude obligaties pas nadien verkopen. Ik hou daarom links en rechts wat cash opzij om snel op dergelijke opportuniteiten te kunnen springen.Stier schreef:@Robokat
.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Akkoord voor wat de mogelijke initiele koersstijging betreft wegens grote vraag. Maar ze kunnen ook gewoon het aanbod verhogen (en vb 300 miljoen ophalen ipv 100, ze kunnen het geld wel gebruiken voor het bod dat ze pas uitgebracht hebben) waardoor die koersstijging al heel wat minder spectaculair kan zijn. Een stijging van 12 of zelfs maar 9 % zoals bij Inbev/ Solvay verwacht ik alvast niet. Dat zijn bedrijven met een totaal ander risicoprofiel. Het gaat dus m.i niet op om zeker te herbeleggen als je een rendement van >3 % kan halen zoals je voorstelt. Hogere risicos vragen hogere rendementen.robokat schreef:In feite kan je hiervan profiteren. De obligaties zijn zeer gewild waardoor ze vaak sterk in koers stijgen.
Kijk eens naar enkele obligaties van vorig jaar: AB Inbev 6,57% en Solvay 5%. Deze noteren nu resp. aan 112% en 109%. Het resterend rendement aan deze koersen is minder dan 3% op jaarbasis.
Dit betekent dat, indien je kan herbeleggen aan een rendement van >3%, je dit zeker moet doen.
Bij AB Inbev heb je dus al 1 coupon van 6,57% gekregen en om je koerswinst veilig te stellen kan je deze nu verkopen aan 112%. Bruto winst ca. 16%. Idem met de Solvay obligatie.
.
Vorig jaar (dus toen Inbev de 6,5 coupon lanceerde) is Nyrstar met een convertible gekomen met een 7% coupon. Dat is dus al een halve procent meer, PLUS de gratis optie die ze in de convertible wegschenken (waarde:ook enkele procenten voor zo'n volatiel aandeel als Nyrstar).
Gekocht bij Centea. Ging eindelijk eens zoals het hoorde bij Centea/KBC
Komt die bij argenta normaal gewoon bij het productaanbod te staan?
Want op hun site, en die van deutsche bank vind ik nog niets terug van deze obligatie.
Want op hun site, en die van deutsche bank vind ik nog niets terug van deze obligatie.
Vorige keer moest jij bij Argenta zoeken op ISIN code, en OTC markt geloof ik.
Maar is is nog niks te zien bij Argenta
ISIN 6000680668
Maar is is nog niks te zien bij Argenta
ISIN 6000680668