Obligaties vs. obligatiefondsen vs. obligatracker
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligaties vs. obligatiefondsen vs. obligatracker
Welk platform gebruiken jullie overigens om obligaties te kopen?
Ik gebruik voorlopig Keytrade, maar vind het heel vervelend dat ik steeds moet bellen voor een pricing & effectieve aankoop van het effect. Zijn er platformen waar je dit online kunt doen?
Bedankt!
Ik gebruik voorlopig Keytrade, maar vind het heel vervelend dat ik steeds moet bellen voor een pricing & effectieve aankoop van het effect. Zijn er platformen waar je dit online kunt doen?
Bedankt!
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Medirect, binck...assortiment is dikwijls wel beperkt.
Is er een reden waarom de meesten distributie varianten van obligatietrackers aanbevelen?
30% RV op meerwaarde bij verkoop vs. 30% RV op uitgekeerde intrest maakt m.i. geen verschil?
Indien in België geregistreerd dan is er de verhoogde beurstaks bij kapitalisatiefondsen (1,32% vs. 0,12%), maar voor de meeste ETF's die niet in België geregistreerd zijn, maakt dit ook niet uit, bijv. IEAG?
30% RV op meerwaarde bij verkoop vs. 30% RV op uitgekeerde intrest maakt m.i. geen verschil?
Indien in België geregistreerd dan is er de verhoogde beurstaks bij kapitalisatiefondsen (1,32% vs. 0,12%), maar voor de meeste ETF's die niet in België geregistreerd zijn, maakt dit ook niet uit, bijv. IEAG?
Ik las trouwens op De Belegger dat meer obligatiefondsbeheerders (dan aandeelfondsbeheerders) er in slagen om hun index te kloppen. Iemand ervaring(en)?
Er zijn maar heel weinig accumulating obligatiefondsen, de dividenden van distribueren de fondsen zijn ook heel klein, dus zoveel verschil zal het niet maken.VincentGT schreef: ↑9 april 2019, 16:34 Is er een reden waarom de meesten distributie varianten van obligatietrackers aanbevelen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat zijn de resultaten die zij publiceerden.
Voor aandelen fondsen zijn er ongeveer 1/10 van de fondsen die na 10 jaar hun index verslagen.
Als obligatiefondsen 3x beter doen is het nog steeds pover.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.