Olie
TIP
Re: Olie
Jaja, jullie hebben gelijk hoor. Ik wist wel dat mijn berekening rekenkundig niet helemaal juist was maar wilde het simpel houden.
@VannesteJoris: ik vind dat grondstoffen een noodzakelijk onderdeel van mijn portefeuille zijn. In de echte wereld zijn grondstoffen nodig voor de productie en ze zullen dus altijd een zekere waarde hebben. OK, op het ogenblik is die waarde wat minder omdat het slecht gaat maar zodra de wereldeconomie weer aantrekt zal er weer meer vraag naar grondstoffen zijn en zullen aandelen van bedrijven die ermee te maken hebben ook duurder worden.
@VannesteJoris: ik vind dat grondstoffen een noodzakelijk onderdeel van mijn portefeuille zijn. In de echte wereld zijn grondstoffen nodig voor de productie en ze zullen dus altijd een zekere waarde hebben. OK, op het ogenblik is die waarde wat minder omdat het slecht gaat maar zodra de wereldeconomie weer aantrekt zal er weer meer vraag naar grondstoffen zijn en zullen aandelen van bedrijven die ermee te maken hebben ook duurder worden.
De ervaring leert dat de stapjes bij een daling veel groter zijn en elkaar sneller opvolgen dan de stapjes bij een stijging. En het feit blijft dat als je een verlies van 50% wil goed maken, je dan een stijging van 100% moet realiseren. De twee zinnen gecombineerd, kunnen we besluiten dat langer duurt om 100% te winnen dan om 50% te verliezen. En daar is niks raar aan.Zwiertje schreef:... maar zowel het stijgen als het dalen gebeurt in veel kleine stapjes...
Yaris, als je op min 60% staat en als je denkt dat het op termijn wel goed komt, is het dan niet aangewezen om langzaam wat bij te kopen? Je bent nu onderbelegd in grondstoffen (als we je inschatting van 2011 als basis nemen) en je krijgt nu de mogelijkheid om goedkoop je oorspronkelijke inzet aan te vullen.Yaris schreef:Jaja, jullie hebben gelijk hoor. Ik wist wel dat mijn berekening rekenkundig niet helemaal juist was maar wilde het simpel houden.
Dat zou ik kunnen doen maar ik schrik er een beetje voor terug omdat ik het al eens heb gedaan, met slechte gevolgen. Ik heb al eens bijgekocht toen het fonds flink gedaald was. Dan ben je even blij omdat je je verlies teruggedrongen hebt maar daarna gaat het fonds opnieuw verder de dieperik in en na twee weken is je procentueel verlies weer even groot als voorheen, maar ditmaal voor een groter aantal deelbewijzen. Ik ga dus doen zoals andere gebruikers op de vorige pagina: ik hou me klaar om bij te kopen maar voorlopig is het nog wait and see.
BlackRock World Mining Fund
Nu nog maar 50%. Het begint er al beter uit te zien.Yaris schreef:Ik had vorige week op dat fonds een verlies van 60%.
Wat is de ISIN code Yaris ga die even meenemen in mijn opvolg portfolio omdat ik persoonlijk denk dat dit jaar mogelijks een opwaardse trend kan gezet worden.
LU0172157280