Ongeschoold en werkloos
TIP
Re: Ongeschoold en werkloos
Voor mij lijkt de financiele situatie ook te krap. Ik zou er met zulke cijfers niet aan starten. Maar hangt inderdaad van jullie uitgavepatroon af.
Ik ben zeker ruim denkend en moedig de stap aan.
Ik denk wel dat een goed gesprek met enkele goede vrienden of een psycholoog wel aangewezen is om te kijken hoe je zelf om zou kunnen gaan met sociale druk van de omgeving.
Het zou niet zo mogen zijn, maar ik vermoed dat er wel degelijk een significante psychologische impact is van uw beslissing.
Ik ben zeker ruim denkend en moedig de stap aan.
Ik denk wel dat een goed gesprek met enkele goede vrienden of een psycholoog wel aangewezen is om te kijken hoe je zelf om zou kunnen gaan met sociale druk van de omgeving.
Het zou niet zo mogen zijn, maar ik vermoed dat er wel degelijk een significante psychologische impact is van uw beslissing.
Bij het herlezen van het draadje is me nu pas bovenstaande post opgevallen. Dat vind ik wel erg grof van onze goede oude ludo. Iemand die geen werkloosheidsuitkering wil ontvangen bestempelen als een paria die niet wil werken is er ver over.ludo schreef: ↑16 augustus 2020, 15:51 Mij komt het over als een paria die wil leven op de kap van iemand anders. Zelf een eigen zaak hebben, en die nog willen verkopen ook, je volledige verantwoordelijkheid niet meer opnemen, niet gaan stempelen, want anders zou je wel eens een job kunnen vinden, en dan wordt ik maar " huisman" ... goe bezig...

Hij wil geen werkloosheidsuitkering omdat hij als zelfstandige daar geen recht op heeft... Simpel en easy toch???Yaris schreef: ↑18 augustus 2020, 11:53Bij het herlezen van het draadje is me nu pas bovenstaande post opgevallen. Dat vind ik wel erg grof van onze goede oude ludo. Iemand die geen werkloosheidsuitkering wil ontvangen bestempelen als een paria die niet wil werken is er ver over.ludo schreef: ↑16 augustus 2020, 15:51 Mij komt het over als een paria die wil leven op de kap van iemand anders. Zelf een eigen zaak hebben, en die nog willen verkopen ook, je volledige verantwoordelijkheid niet meer opnemen, niet gaan stempelen, want anders zou je wel eens een job kunnen vinden, en dan wordt ik maar " huisman" ... goe bezig...![]()
T'!s maar hou je het uitlegt...
""" Ik wil geen werkloos uitkering!!! Daar ben ik te fier op.
Momenteel heb ik een eigen zaak maar die ga ik verkopen. """
""" Ik zou kunnen gaan werken als Orderpicker of kuisman of iets anders. Maar ben ik dan gelukkig?""
Ai ai Ludo toch, vastgeroest in oude denkpatronen. 

noppes oud denkpatroon, is intuitie,, ben ni van gisteren hoor.. Al zijn er wel mensen die je alles kunt doen geloven en of op de mouw kunt spellen.. ..
Hij is liever gelukkig als " huisman" dan te gaan werken als ""orderpicker "" ed. en misschien niet gelukkig te zijn....
Niks mis mee, maar hier geen appelen voor peren komen verkopen..
Kan best begrijpen dat je jaren als zelfstandige te werken er genoeg van hebt, heb het zelf ervaren, maar zorg dan dat je zelfbedruipend bent, en financiéél niet moet afhangen van iemand anders...
Laatst gewijzigd door ludo op 18 augustus 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het ook grof.
Die man stelt hier een vraag over de financiële haalbaarheid van zijn plannen en je moet eens kijken wat er van deze post geworden is... Zijn vraag was toch niet: "Wat vinden jullie ervan dat ik dat van plan ben? Wat zijn jullie ethische standpunten omtrent dit onderwerp? Kan dat wel, een man aan de haard?"
Edit: Misschien vraagt hij hier toch om een ethisch oordeel, al lijkt dit mij eerder een vraag aan zichzelf.
Edit: Misschien vraagt hij hier toch om een ethisch oordeel, al lijkt dit mij eerder een vraag aan zichzelf.
Ik zou kunnen gaan werken als Orderpicker of kuisman of iets anders. Maar ben ik dan gelukkig? Of kan ik beter de tijd in mijn kinderen steken en iets minder verdienen?
Dit is een open forum, ieder kan en mag vrij zijn gedacht erover uiten, soms kun je er wat van opsteken, soms ben je het eens en soms ook niet.Barryke schreef: ↑18 augustus 2020, 14:00 Die man stelt hier een vraag over de financiële haalbaarheid van zijn plannen en je moet eens kijken wat er van deze post geworden is... Zijn vraag was toch niet: "Wat vinden jullie ervan dat ik dat van plan ben? Wat zijn jullie ethische standpunten omtrent dit onderwerp? Kan dat wel, een man aan de haard?"
En zoals ik eerder al zei, wie zijn wie op dit forum om de financiele haalbaarheid te toetsen, dat is iets dat ze samen moeten berekenen, gezien er te weing parameters door TS worden gegeven.. over hun levenstandaard..
@Barryke: het staat je uiteraard vrij om nog op de echte vraag te antwoorden, ook al zijn we al vijf pagina's verder.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ondanks dat Ludo zijn grammatica en spelling soms op niet veel trekt, ben ik het eens met hem. Mij komt het ook over als een "paria".
Wij hebben meer dan een half miljoen euro schulden, maar laat de vrouw maar werken en de huurders het maar betalen...
Wat als een huurder weigert nog de huur te betalen? dan wordt het wel heel krap om de leningen af te lossen vrees ik. Plus wanbetalende huurders, krijg je niet zo maar buiten hier in België
Wij hebben meer dan een half miljoen euro schulden, maar laat de vrouw maar werken en de huurders het maar betalen...
Wat als een huurder weigert nog de huur te betalen? dan wordt het wel heel krap om de leningen af te lossen vrees ik. Plus wanbetalende huurders, krijg je niet zo maar buiten hier in België

Wat als?
- Hij goede huurders heeft?
- Hij het aantal huurwoningen langzaam wil afbouwen?
- Hij mooie winsten kan maken met de verkoop van die woningen?
- ...
Je vind altijd redenen om iets niet te doen zoals er ook steeds voorhanden zijn om het wel te doen. 'Wat als' kan je tot treurens toe blijven vragen. Knopen hakken en leven. Get in !

- Hij goede huurders heeft?
- Hij het aantal huurwoningen langzaam wil afbouwen?
- Hij mooie winsten kan maken met de verkoop van die woningen?
- ...
Je vind altijd redenen om iets niet te doen zoals er ook steeds voorhanden zijn om het wel te doen. 'Wat als' kan je tot treurens toe blijven vragen. Knopen hakken en leven. Get in !
We weten niet wat zijn eigen zaak inhoudt en of hij daar veel inkomsten van heeft. Hij schijnt ook nog niet nagedacht te hebben over een deeltijdse job. Er zijn veel mogelijkheden om nog te werken en toch voldoende tijd te hebben voor je gezin.
Ouderwets als ik ben vind ik dat in een gezin de vrouw niet de (enige) kostwinner mag zijn.
Ouderwets als ik ben vind ik dat in een gezin de vrouw niet de (enige) kostwinner mag zijn.
Kijk eens aan. Ik ben het warempel eens met Yaris. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Edit: de quote er toch maar bijgezet, het berichten-wijzig-virus doet flink de ronde sinds de superverspreider zich hier geregistreerd heeft.

The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Jullie goed recht, natuurlijk, maar persoonlijk begrijp ik daar niets van...
Waarom is een huisvrouw wel ok, en een huisman niet? Of is dat iets louter gevoelsmatig?
(En wat bij homo-koppels?)