Ongeschoold en werkloos
TIP
Re: Ongeschoold en werkloos
Ludo, ik ken je familiesituatie niet maar intussen weet ik al (heb je zelf gezegd in deze thread) dat je gestopt bent met werken op je 42 ...ludo schreef: ↑18 augustus 2020, 12:57 noppes oud denkpatroon, is intuitie,, ben ni van gisteren hoor.. Al zijn er wel mensen die je alles kunt doen geloven en of op de mouw kunt spellen.. ..
Hij is liever gelukkig als " huisman" dan te gaan werken als ""orderpicker "" ed. en misschien niet gelukkig te zijn....
Niks mis mee, maar hier geen appelen voor peren komen verkopen..
Kan best begrijpen dat je jaren als zelfstandige te werken er genoeg van hebt, heb het zelf ervaren, maar zorg dan dat je zelfbedruipend bent, en financiéél niet moet afhangen van iemand anders...
Was je als 42-jarige getrouwd ?
Indien ja, was je echtgenote op dat moment nog aan het werken ?
Indien ja, is zij blijven werken ?
Indien nee, is zij dan geen "paria" (zoals iemand het hier verwoord) op jouw kosten ?
Indien ja (ze wel is blijven werken) : hoe voelde jij je dan tegenover je vrouw ... zij werken, jij zelfbedropen in je zetel ?
Of mogen we de vergelijking niet maken omdat jij een "man" bent en zij een "vrouw" ?
Een huisman is zeker ok als de omstandigheden daarom vragen.
Maar ik ben het soort man dat met de natuur werkt en niet ertegen. Een man kan nooit een moederrol op zich nemen, dat is gewoon de natuur en het voorrecht van de vrouw. Daarom hoort de vrouw bij de kinderen, praktisch en historisch volgt daaruit dat ze het huishouden ook op zich neemt terwijl de man van huis is om te 'jagen'.
We zitten nu met een horde waanzinnigen die menen dat alles in de wereld op zijn kop hoort. Dezelfde waanzinnigen zijn èn voor emancipatie, èn voor de islamisering van de westerse wereld. Vandaar die meme: ik geloof dat huisvrouwen de toekomst zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik was single.geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 18:15Ludo, ik ken je familiesituatie niet maar intussen weet ik al (heb je zelf gezegd in deze thread) dat je gestopt bent met werken op je 42 ...ludo schreef: ↑18 augustus 2020, 12:57 noppes oud denkpatroon, is intuitie,, ben ni van gisteren hoor.. Al zijn er wel mensen die je alles kunt doen geloven en of op de mouw kunt spellen.. ..
Hij is liever gelukkig als " huisman" dan te gaan werken als ""orderpicker "" ed. en misschien niet gelukkig te zijn....
Niks mis mee, maar hier geen appelen voor peren komen verkopen..
Kan best begrijpen dat je jaren als zelfstandige te werken er genoeg van hebt, heb het zelf ervaren, maar zorg dan dat je zelfbedruipend bent, en financiéél niet moet afhangen van iemand anders...
Indien nee, is zij dan geen "paria" (zoals iemand het hier verwoord) op jouw kosten ?
Indien ja (ze wel is blijven werken) : hoe voelde jij je dan tegenover je vrouw ... zij werken, jij zelfbedropen in je zetel ?
Of mogen we de vergelijking niet maken omdat jij een "man" bent en zij een "vrouw" ?
Een bericht van 3 woorden na een citaat van 195 woorden. 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Yaris, kort maar bondig zeggen ze dan
.

Ik mis wel één belangrijke zaak in jouw betoog: wat vinden de betrokken vrouwen daar zelf van?GreenDean schreef: ↑18 augustus 2020, 18:57 Een huisman is zeker ok als de omstandigheden daarom vragen.
Maar ik ben het soort man dat met de natuur werkt en niet ertegen. Een man kan nooit een moederrol op zich nemen, dat is gewoon de natuur en het voorrecht van de vrouw. Daarom hoort de vrouw bij de kinderen, praktisch en historisch volgt daaruit dat ze het huishouden ook op zich neemt terwijl de man van huis is om te 'jagen'.
Ik ken meer dan één oude vrouw die nog steeds verbolgen is over het feit dat ze destijds haar 'voorrecht' 'mocht' opnemen. uiteraard zijn er ook veel die daar wél blij mee waren.
Zolang het een echt vrije keuze is, heb ik daar geen probleem mee, maar ik wordt steeds ongemakkelijk als ik argumenten hoor als 'het is de natuur', 'het is altijd zo geweest' of 'het is een voorrecht'... Je wordt in een rol geduwd die je niet wilt, en je moet er verdorie nog blij om zijn ook

Je kan ook stellen dat de helft van de bevolking simpelweg niet werd gehoord. Ik ben alleszins blij dat een 'horde waanzinnigen' dat op zijn kop heeft gezet. Persoonlijk ken ik geen huismannen (en eigenlijk ook geen huisvrouwen), maar ik zou er alleszins geen problemen mee hebben. Sommige mannen zijn beter met kinderen dan sommige vrouwen. Sommige vrouwen zijn veel ambitieuzer dan sommige mannen. Hoe onnozel zou het dan zijn om de ambities van die vrouw te fnuiken, en die man te gaan laten werken terwijl die liever bij zijn kinderen zou zijn? Iedereen ontevreden maar wel volgens 'de natuur'

Zouden we Samengesteld hier ooit nog zien of is hij de zoveelste newbie die hier verdwijnt / weggejaagd wordt? (Vul in naar keuze)
Jawel hoor. Zijn laatste bezoek was vandaag 18:53.
En nu nogludo schreef: ↑18 augustus 2020, 19:25Ik was single.geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 18:15
Ludo, ik ken je familiesituatie niet maar intussen weet ik al (heb je zelf gezegd in deze thread) dat je gestopt bent met werken op je 42 ...

-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals ik eerder al schreef, TS wou gewoon ons idee of het financieel mogelijk was. Geen waslijst van commentaren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wel, wel, wel, dat is een onverwachtse wending. TS Samengesteld heeft ons allemaal een rad voor de ogen gedraaid.
Ja, man, ik kan er ook niet aan doen dat een man geen kind kan baren en ook de borst niet kan geven.Zwiertje schreef: ↑18 augustus 2020, 20:31 Ik mis wel één belangrijke zaak in jouw betoog: wat vinden de betrokken vrouwen daar zelf van?
Ik ken meer dan één oude vrouw die nog steeds verbolgen is over het feit dat ze destijds haar 'voorrecht' 'mocht' opnemen. uiteraard zijn er ook veel die daar wél blij mee waren.
Zolang het een echt vrije keuze is, heb ik daar geen probleem mee, maar ik wordt steeds ongemakkelijk als ik argumenten hoor als 'het is de natuur', 'het is altijd zo geweest' of 'het is een voorrecht'... Je wordt in een rol geduwd die je niet wilt, en je moet er verdorie nog blij om zijn ook![]()
Je kan ook stellen dat de helft van de bevolking simpelweg niet werd gehoord. Ik ben alleszins blij dat een 'horde waanzinnigen' dat op zijn kop heeft gezet. Persoonlijk ken ik geen huismannen (en eigenlijk ook geen huisvrouwen), maar ik zou er alleszins geen problemen mee hebben. Sommige mannen zijn beter met kinderen dan sommige vrouwen. Sommige vrouwen zijn veel ambitieuzer dan sommige mannen. Hoe onnozel zou het dan zijn om de ambities van die vrouw te fnuiken, en die man te gaan laten werken terwijl die liever bij zijn kinderen zou zijn? Iedereen ontevreden maar wel volgens 'de natuur'![]()
Ik ben altijd blij geweest met de rol waar ik 'ingeduwd' ben geweest, dat heet aanvaarden, en ik heb me er hoegenaamd ook geen vragen bij gesteld. Ik heb ook niet lopen janken dat ik harder en meer moest werken dan mijn betere helft, of dat het letterlijk zware werk rond het huis nog steeds voor mij is. Wat bij een verhuis? Dan pakken de mannen toch wel de zware meubels zeker en de vrouwen de lichte spullen? Of is dat tegenwoordig al omgekeerd?
Ik ben dan ook nog normaal opgevoed. Jongens speelden voetbal of cowboy en indiaantje of zoiets, en meisjes speelden met potten en pannen of poppen. Later speelden we wel dokter en verpleegster, maar het was altijd duidelijk wie de dokter was en wie de verpleegster.
Moet ik dan janken dat ik hier niet om gevraagd heb, vinden dat de realiteit op niks trekt en een fantasiewereld creëren die nooit realiteit zal worden? Dit zijn nu eenmaal de kaarten die de natuur mij bedeeld heeft en die ik, zoals gezegd, zonder vragen stellen aanvaard heb. Dat is de hand die ik zo goed mogelijk gespeeld heb, de enige weg naar geluk in het leven, zonder mij te beklagen dat de kaarten die ik bedeeld kreeg niet de kaarten zijn die ik wilde.
Je richt jouw betoog trouwens aan de verkeerde. Van mij mogen vrouwen alle ambities najagen die ze maar willen, zolang ze maar geen kinderen op de wereld zetten waar ze niet naar omkijken omdat ze geëmancipeerd zouden zijn (omdat dat onnatuurlijk is). Ze mogen ook in al die ambities slagen, helemaal geen probleem mee. Zo tolerant en vrijdenkend ben ik nu eenmaal. Je moet met je betoog bij de imam van de dichtstbijzijnde moskee zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-> Nagel op de kop !Zwiertje schreef: ↑18 augustus 2020, 20:31 ...
Sommige mannen zijn beter met kinderen dan sommige vrouwen. Sommige vrouwen zijn veel ambitieuzer dan sommige mannen. Hoe onnozel zou het dan zijn om de ambities van die vrouw te fnuiken, en die man te gaan laten werken terwijl die liever bij zijn kinderen zou zijn? Iedereen ontevreden maar wel volgens 'de natuur'![]()
Maar er zullen altijd macho's blijven bestaan die dit in twijfel trekken en zó "hun eigen groot gelijk" hopen te kunnen bewijzen.