Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ongeschoold en werkloos

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
93 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Re: Ongeschoold en werkloos

• Citeer

Bericht door geebee » 18 augustus 2020, 18:15

ludo schreef: ↑18 augustus 2020, 12:57 noppes oud denkpatroon, is intuitie,, ben ni van gisteren hoor.. Al zijn er wel mensen die je alles kunt doen geloven en of op de mouw kunt spellen.. ..
Hij is liever gelukkig als " huisman" dan te gaan werken als ""orderpicker "" ed. en misschien niet gelukkig te zijn....
Niks mis mee, maar hier geen appelen voor peren komen verkopen..
Kan best begrijpen dat je jaren als zelfstandige te werken er genoeg van hebt, heb het zelf ervaren, maar zorg dan dat je zelfbedruipend bent, en financiéél niet moet afhangen van iemand anders...
Ludo, ik ken je familiesituatie niet maar intussen weet ik al (heb je zelf gezegd in deze thread) dat je gestopt bent met werken op je 42 ...
Was je als 42-jarige getrouwd ?
Indien ja, was je echtgenote op dat moment nog aan het werken ?
Indien ja, is zij blijven werken ?
Indien nee, is zij dan geen "paria" (zoals iemand het hier verwoord) op jouw kosten ?
Indien ja (ze wel is blijven werken) : hoe voelde jij je dan tegenover je vrouw ... zij werken, jij zelfbedropen in je zetel ?
Of mogen we de vergelijking niet maken omdat jij een "man" bent en zij een "vrouw" ?

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 18 augustus 2020, 18:57

Zwiertje schreef: ↑18 augustus 2020, 18:13 Jullie goed recht, natuurlijk, maar persoonlijk begrijp ik daar niets van...
Waarom is een huisvrouw wel ok, en een huisman niet? Of is dat iets louter gevoelsmatig?

(En wat bij homo-koppels?)
Een huisman is zeker ok als de omstandigheden daarom vragen.
Maar ik ben het soort man dat met de natuur werkt en niet ertegen. Een man kan nooit een moederrol op zich nemen, dat is gewoon de natuur en het voorrecht van de vrouw. Daarom hoort de vrouw bij de kinderen, praktisch en historisch volgt daaruit dat ze het huishouden ook op zich neemt terwijl de man van huis is om te 'jagen'.
We zitten nu met een horde waanzinnigen die menen dat alles in de wereld op zijn kop hoort. Dezelfde waanzinnigen zijn èn voor emancipatie, èn voor de islamisering van de westerse wereld. Vandaar die meme: ik geloof dat huisvrouwen de toekomst zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 18 augustus 2020, 19:25

geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 18:15
ludo schreef: ↑18 augustus 2020, 12:57 noppes oud denkpatroon, is intuitie,, ben ni van gisteren hoor.. Al zijn er wel mensen die je alles kunt doen geloven en of op de mouw kunt spellen.. ..
Hij is liever gelukkig als " huisman" dan te gaan werken als ""orderpicker "" ed. en misschien niet gelukkig te zijn....
Niks mis mee, maar hier geen appelen voor peren komen verkopen..
Kan best begrijpen dat je jaren als zelfstandige te werken er genoeg van hebt, heb het zelf ervaren, maar zorg dan dat je zelfbedruipend bent, en financiéél niet moet afhangen van iemand anders...
Ludo, ik ken je familiesituatie niet maar intussen weet ik al (heb je zelf gezegd in deze thread) dat je gestopt bent met werken op je 42 ...
Indien nee, is zij dan geen "paria" (zoals iemand het hier verwoord) op jouw kosten ?
Indien ja (ze wel is blijven werken) : hoe voelde jij je dan tegenover je vrouw ... zij werken, jij zelfbedropen in je zetel ?
Of mogen we de vergelijking niet maken omdat jij een "man" bent en zij een "vrouw" ?
Ik was single.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 18 augustus 2020, 19:30

Een bericht van 3 woorden na een citaat van 195 woorden. :D

Timoootjex
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Timoootjex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Timoootjex » 18 augustus 2020, 19:42

Yaris, kort maar bondig zeggen ze dan :D .

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 18 augustus 2020, 20:31

GreenDean schreef: ↑18 augustus 2020, 18:57 Een huisman is zeker ok als de omstandigheden daarom vragen.
Maar ik ben het soort man dat met de natuur werkt en niet ertegen. Een man kan nooit een moederrol op zich nemen, dat is gewoon de natuur en het voorrecht van de vrouw. Daarom hoort de vrouw bij de kinderen, praktisch en historisch volgt daaruit dat ze het huishouden ook op zich neemt terwijl de man van huis is om te 'jagen'.
Ik mis wel één belangrijke zaak in jouw betoog: wat vinden de betrokken vrouwen daar zelf van?
Ik ken meer dan één oude vrouw die nog steeds verbolgen is over het feit dat ze destijds haar 'voorrecht' 'mocht' opnemen. uiteraard zijn er ook veel die daar wél blij mee waren.
Zolang het een echt vrije keuze is, heb ik daar geen probleem mee, maar ik wordt steeds ongemakkelijk als ik argumenten hoor als 'het is de natuur', 'het is altijd zo geweest' of 'het is een voorrecht'... Je wordt in een rol geduwd die je niet wilt, en je moet er verdorie nog blij om zijn ook ::)

GreenDean schreef: ↑18 augustus 2020, 18:57 We zitten nu met een horde waanzinnigen die menen dat alles in de wereld op zijn kop hoort.
Je kan ook stellen dat de helft van de bevolking simpelweg niet werd gehoord. Ik ben alleszins blij dat een 'horde waanzinnigen' dat op zijn kop heeft gezet. Persoonlijk ken ik geen huismannen (en eigenlijk ook geen huisvrouwen), maar ik zou er alleszins geen problemen mee hebben. Sommige mannen zijn beter met kinderen dan sommige vrouwen. Sommige vrouwen zijn veel ambitieuzer dan sommige mannen. Hoe onnozel zou het dan zijn om de ambities van die vrouw te fnuiken, en die man te gaan laten werken terwijl die liever bij zijn kinderen zou zijn? Iedereen ontevreden maar wel volgens 'de natuur' ???

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 18 augustus 2020, 20:34

Zouden we Samengesteld hier ooit nog zien of is hij de zoveelste newbie die hier verdwijnt / weggejaagd wordt? (Vul in naar keuze)

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 18 augustus 2020, 20:37

Jawel hoor. Zijn laatste bezoek was vandaag 18:53.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 18 augustus 2020, 20:40

ludo schreef: ↑18 augustus 2020, 19:25
geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 18:15

Ik was single.
En nu nog ;)

Charlesvdw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Charlesvdw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Charlesvdw » 18 augustus 2020, 21:00

Yaris schreef: ↑18 augustus 2020, 20:37 Jawel hoor. Zijn laatste bezoek was vandaag 18:53.
Zoals ik eerder al schreef, TS wou gewoon ons idee of het financieel mogelijk was. Geen waslijst van commentaren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 18 augustus 2020, 21:31

geebee schreef: ↑18 augustus 2020, 20:40
ludo schreef: ↑18 augustus 2020, 19:25

Ik was single.
En nu nog ;)
ja nu nog... en is een bewuste keuze hoor.. ni dat je er iets anders op gaat verzinnen...

DIKKELU
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door DIKKELU » 18 augustus 2020, 22:42

Het kan verkeren... in juni had hij nog werkzekerheid:

oude-woning-gekocht-wat-nu-t28694.html

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 19 augustus 2020, 08:24

Wel, wel, wel, dat is een onverwachtse wending. TS Samengesteld heeft ons allemaal een rad voor de ogen gedraaid.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 19 augustus 2020, 09:46

Zwiertje schreef: ↑18 augustus 2020, 20:31 Ik mis wel één belangrijke zaak in jouw betoog: wat vinden de betrokken vrouwen daar zelf van?
Ik ken meer dan één oude vrouw die nog steeds verbolgen is over het feit dat ze destijds haar 'voorrecht' 'mocht' opnemen. uiteraard zijn er ook veel die daar wél blij mee waren.
Zolang het een echt vrije keuze is, heb ik daar geen probleem mee, maar ik wordt steeds ongemakkelijk als ik argumenten hoor als 'het is de natuur', 'het is altijd zo geweest' of 'het is een voorrecht'... Je wordt in een rol geduwd die je niet wilt, en je moet er verdorie nog blij om zijn ook ::)

GreenDean schreef: ↑18 augustus 2020, 18:57 We zitten nu met een horde waanzinnigen die menen dat alles in de wereld op zijn kop hoort.
Je kan ook stellen dat de helft van de bevolking simpelweg niet werd gehoord. Ik ben alleszins blij dat een 'horde waanzinnigen' dat op zijn kop heeft gezet. Persoonlijk ken ik geen huismannen (en eigenlijk ook geen huisvrouwen), maar ik zou er alleszins geen problemen mee hebben. Sommige mannen zijn beter met kinderen dan sommige vrouwen. Sommige vrouwen zijn veel ambitieuzer dan sommige mannen. Hoe onnozel zou het dan zijn om de ambities van die vrouw te fnuiken, en die man te gaan laten werken terwijl die liever bij zijn kinderen zou zijn? Iedereen ontevreden maar wel volgens 'de natuur' ???
Ja, man, ik kan er ook niet aan doen dat een man geen kind kan baren en ook de borst niet kan geven.
Ik ben altijd blij geweest met de rol waar ik 'ingeduwd' ben geweest, dat heet aanvaarden, en ik heb me er hoegenaamd ook geen vragen bij gesteld. Ik heb ook niet lopen janken dat ik harder en meer moest werken dan mijn betere helft, of dat het letterlijk zware werk rond het huis nog steeds voor mij is. Wat bij een verhuis? Dan pakken de mannen toch wel de zware meubels zeker en de vrouwen de lichte spullen? Of is dat tegenwoordig al omgekeerd?

Ik ben dan ook nog normaal opgevoed. Jongens speelden voetbal of cowboy en indiaantje of zoiets, en meisjes speelden met potten en pannen of poppen. Later speelden we wel dokter en verpleegster, maar het was altijd duidelijk wie de dokter was en wie de verpleegster.

Moet ik dan janken dat ik hier niet om gevraagd heb, vinden dat de realiteit op niks trekt en een fantasiewereld creëren die nooit realiteit zal worden? Dit zijn nu eenmaal de kaarten die de natuur mij bedeeld heeft en die ik, zoals gezegd, zonder vragen stellen aanvaard heb. Dat is de hand die ik zo goed mogelijk gespeeld heb, de enige weg naar geluk in het leven, zonder mij te beklagen dat de kaarten die ik bedeeld kreeg niet de kaarten zijn die ik wilde.

Je richt jouw betoog trouwens aan de verkeerde. Van mij mogen vrouwen alle ambities najagen die ze maar willen, zolang ze maar geen kinderen op de wereld zetten waar ze niet naar omkijken omdat ze geëmancipeerd zouden zijn (omdat dat onnatuurlijk is). Ze mogen ook in al die ambities slagen, helemaal geen probleem mee. Zo tolerant en vrijdenkend ben ik nu eenmaal. Je moet met je betoog bij de imam van de dichtstbijzijnde moskee zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 19 augustus 2020, 10:04

Zwiertje schreef: ↑18 augustus 2020, 20:31 ...
Sommige mannen zijn beter met kinderen dan sommige vrouwen. Sommige vrouwen zijn veel ambitieuzer dan sommige mannen. Hoe onnozel zou het dan zijn om de ambities van die vrouw te fnuiken, en die man te gaan laten werken terwijl die liever bij zijn kinderen zou zijn? Iedereen ontevreden maar wel volgens 'de natuur' ???
-> Nagel op de kop !
Maar er zullen altijd macho's blijven bestaan die dit in twijfel trekken en zó "hun eigen groot gelijk" hopen te kunnen bewijzen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

93 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy