Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
88 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)

• Citeer

Bericht door paul » 2 september 2010, 09:25

Banken discrimineren wel degelijk, maar het op een wettelijke manier kunnen bewijzen is niet zo simpel.
Als men dat lijstje bekijkt, dan is wat banken betreft mi enkel iets mogelijk op discriminatie ivm vermogen. bv. minimum 10 000 euro op een spaarrekening. Maar wat moet men dan zeggen over privatebanking waar je soms met minder dan 1 miljoen euro niet binnenkomt.

"Volgens de Belgische wet is er enkel discrimatie mogelijk op basis van een van deze criteria:
•Ras
•Nationaliteit
•Huidskleur
•Etnische afkomst
•Nationale afkomst
•Geslacht
•Leeftijd
•Seksuele geaardheid
•Burgerlijke stand
•Geboorte
•Vermogen
•Politieke overtuiging
•Filosofische overtuiging
•Geloofsovertuiging
•Taal
•Gezondheidstoestand
•Handicap
•Lichamelijke kenmerken
•Genetische kenmerken
•Sociale afkomst""

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 2 september 2010, 11:04

webmaster schreef:Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat zoveel onder jullie hier zo fel tegen waren.

Ik zag een 'rechtvaardig doel'. Namelijk onder de aandacht brengen dat er nog zoveel mensen offline sparen aan een te lage rente. En als we een deel hiervan een betere rente kunnen bezorgen dan is dit een win. Dat was mijn vertrekpunt.

Ik heb de afgelopen dagen ook veel positieve berichten ontvangen. Dat stemt me positief.

Spaargids.be staat gekend als een site die luistert naar zijn leden. Maar in dit streven naar een 'rechtvaardig doel' heb ik daar te weinig aandacht voor gehad.

Dit is een belangrijk leerpunt voor de toekomst.

Aan de goede bedoelingen van Spaargids wordt er niet getwijfeld. Persoonlijk vind ik het eerder een beetje naïef te denken dat de banken nu plots de gewone spaarrekeningen gaan opwaarderen naar het niveau van de internetrekeningen, waar het voor hen, in de huidige context beter uitkomt het omgekeerde te doen. En nogmaals, ik geloof niet dat er hier sprake is van enige vorm van discriminatie...

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 2 september 2010, 12:25

Lukske schreef:Veel reactie van de banken is er niet gevallen. Toch een bewijs dat spaargids wel juist zat met zijn redenering. Anders hadden we Marina al lang gehoord of ik moest het gemist hebben.
Banken zijn instellingen voor witteboordcriminelen; daar twijfel ik persoonlijk niet meer aan.
Een neoliberale wereld....
Ik weet dat de linksen er niet tegenkunnen dat hun 'systeem' gefaald heeft ;) En aub, banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen, die moeten ook winst maken voor hun aandeelhouders :)

En aangezien ik wss volgend jaar in de bankenwereld terechtkom ben ik blijkbaar ne crimineel mmm, fijn om te weten 8)

En btw, neoliberalisme in vraag stellen? Ik denk dat de NMBS het perfecte voorbeeld is dat publieke bedrijven het niet schitterender doen dan private ;)

En denkt ge nu echt dat de banken gaan reageren op zoiets belachelijks??? Dat is juist hetzelfde alsof ik een klacht zou indienen tegen het belastingssysteem in belgie omdat het 'discrimineert' op basis van het inkomen ;)

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 2 september 2010, 16:09

Sebastiaan1985 schreef:
Ik weet dat de linksen er niet tegenkunnen dat hun 'systeem' gefaald heeft

En btw, neoliberalisme in vraag stellen? Ik denk dat de NMBS het perfecte voorbeeld is dat publieke bedrijven het niet schitterender doen dan private ;)

En denkt ge nu echt dat de banken gaan reageren op zoiets belachelijks??? Dat is juist hetzelfde alsof ik een klacht zou indienen tegen het belastingssysteem in belgie omdat het 'discrimineert' op basis van het inkomen ;)
het systeem is niet links wel neoliberaal, rechts dus.

kijk naar Groot Brittanie en Nederland. Privatisering= slechte dienstverlening, lage lonen... en hogere kosten voor de staat.

banken zijn net kleine kinderen: ikke, ikke, ikke,

nu ja men kan er eeuwig over discussieren.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 2 september 2010, 16:37

Met hun systeem bedoelde ik het communisme ;) Ja idd je kan er bezig overblijven. De waarheid ligt toch altijd ergens tussenin :)

Lanius
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Lanius
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lanius » 2 september 2010, 19:01

Sebastiaan1985 schreef:Met hun systeem bedoelde ik het communisme ;) Ja idd je kan er bezig overblijven. De waarheid ligt toch altijd ergens tussenin :)
Het communisme is niet HET links systeem, maar EEN links systeem. Dat het niet goed werkt, beaam ik. Maar het Kapitalisme (is dit dan HET rechts systeem?) werkt ook niet echt (remember crisis???). Het links bashen door altijd met communisme af te komen is afgezaagd en getuigd van weinig "zelfreflectie". Maar dat is tegenwoordig de "mode" zeker ;-)

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 2 september 2010, 19:13

Lanius schreef:
Sebastiaan1985 schreef:Met hun systeem bedoelde ik het communisme ;) Ja idd je kan er bezig overblijven. De waarheid ligt toch altijd ergens tussenin :)
Het communisme is niet HET links systeem, maar EEN links systeem. Dat het niet goed werkt, beaam ik. Maar het Kapitalisme (is dit dan HET rechts systeem?) werkt ook niet echt (remember crisis???). Het links bashen door altijd met communisme af te komen is afgezaagd en getuigd van weinig "zelfreflectie". Maar dat is tegenwoordig de "mode" zeker ;-)
crisis? welke crisis :D Links moeten ze niet afschaffen van mij hoor. Die vakbonden wel, bende egoïsten, alleen maar voor de eigen leden moeite doen. Vakbonden die gaan voor maatschappelijk welzijn, my ass :) Ofwel hebben die rechtse proffen in leuven mij maar één kant van de medaille getoond, kan ook natuurlijk ;)

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 2 september 2010, 19:47

Sebastiaan1985 schreef:Met hun systeem bedoelde ik het communisme ;) Ja idd je kan er bezig overblijven. De Ofwel hebben die rechtse proffen in leuven mij maar één kant van de medaille getoond, kan ook natuurlijk ;)
Ne prof is ne profiteur 1e klas. "Werkt" ca 10 uur per week en ontvangt daar voor een loon om van achterover te vallen. Al ik me ne vergis moeten ze maar 30 jaar "werken" voor een vol pensioen.
luxejob voor slimme leeggangers.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 2 september 2010, 20:03

Lukske schreef:
Sebastiaan1985 schreef:Met hun systeem bedoelde ik het communisme ;) Ja idd je kan er bezig overblijven. De Ofwel hebben die rechtse proffen in leuven mij maar één kant van de medaille getoond, kan ook natuurlijk ;)
Ne prof is ne profiteur 1e klas. "Werkt" ca 10 uur per week en ontvangt daar voor een loon om van achterover te vallen. Al ik me ne vergis moeten ze maar 30 jaar "werken" voor een vol pensioen.
Zwijg mij ervan. Ge moet altijd op mails wachten tot 2 uur voor de deadline... Ge wordt bijna automatisch spammer ;D

saemon
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer saemon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door saemon » 2 september 2010, 20:27

Sebastiaan1985 schreef: Ik weet dat de linksen er niet tegenkunnen dat hun 'systeem' gefaald heeft ;)
Ik ben nu niet bepaald de meest linkse persoon, maar ik zie toch wel wat in Marx & Engels hun visie.
Behalve dan veel te materialistisch. Om dat dan te evalueren op het totaal wereldvreemde communistische systeem is wel totaal ongegrond. Maar soit, de winnaar is een beetje zoals de kiezer zeker, heeft altijd gelijk? ;D

In elk geval, fundamenteel voor het oorspronkelijk marxisme is de afschaffing van de staat, die een uitbuitende functie heeft. Nadien hebben ze dat pragmatisch aangepakt door te zeggen, ja maar in een eerste fase moet de staat als instrument dienen om het systeem omver te werpen. Right, we hebben met Stalin gezien wat daarvan terecht gekomen is ::)

Sebastiaan1985 schreef: En btw, neoliberalisme in vraag stellen? Ik denk dat de NMBS het perfecte voorbeeld is dat publieke bedrijven het niet schitterender doen dan private ;)
euh, hoe vaak hebt ge al de trein in Engeland genomen?
Toegegeven, ze zijn misschien niet altijd te laat, maar toch regelmatig, en soms komt ge echt wel pas een halve dag later toe zonder dat ze u komen informeren...
Sebastiaan1985 schreef: En denkt ge nu echt dat de banken gaan reageren op zoiets belachelijks??? Dat is juist hetzelfde alsof ik een klacht zou indienen tegen het belastingssysteem in belgie omdat het 'discrimineert' op basis van het inkomen ;)
uiteraard niet, zolang ze ervan overtuigd zijn dat het gros van de bevolking nooit zal doorhebben dat het ook kan zonder al die banken...

wie weet kan jij het verschil beginnen maken door je focus te zetten op dienstverlening en integriteit? ;)

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 2 september 2010, 20:43

Tja banken (bedrijven) moeten nu eenmaal verantwoording afleggen aan hun aandeelhouders. En aangezien die meestal maar 1 ding willen... Het zijn niet de banken die de oorzaak zijn. Maar de mensen die alleen maar zoveel mogelijk winst willen op hun aandelen ;) (wat normaal is natuurlijk).

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 2 september 2010, 21:23

paul schreef: "Volgens de Belgische wet is er enkel discrimatie mogelijk op basis van een van deze criteria:
•Ras
•Nationaliteit
•Huidskleur
•Etnische afkomst
•Nationale afkomst
•Geslacht
•Leeftijd
•Seksuele geaardheid
•Burgerlijke stand
•Geboorte
•Vermogen
•Politieke overtuiging
•Filosofische overtuiging
•Geloofsovertuiging
•Taal
•Gezondheidstoestand
•Handicap
•Lichamelijke kenmerken
•Genetische kenmerken
•Sociale afkomst""

Dus babyboekjes en jongerenspaarrekeningen (die meer intrest bieden) zijn discriminerend?

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)

• Citeer

Bericht door robokat » 2 september 2010, 21:32

Intussen is de klacht tegen de banken al een Belgenmop geworden in Nederland:

(uit een nederlands beleggingsblad:)

Alle rente is gelijk, maar sommige rente is gelijker dan andere rente. En dat pikken ze in België niet langer. Boze spaarders spreken van discriminatie en klagen bij het Centrum voor gelijkheid van kansen dat een reguliere spaarrekening minder oplevert dan online sparen.
Rare jongens, die Belgen.

336
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer 336
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door 336 » 2 september 2010, 22:45

Lukske schreef:
Lol, idioot. Elke prof verdient maar een fractie van wat die in de privé zou kunnen krijge.

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 3 september 2010, 03:02

Lukske schreef:
Wat is dat voor een zever. Weer iemand die denkt dat lesgeven de enige activiteit is van proffen. Ze geven misschien maar 10 uur les, maar doen daarnaast nog 30 uur onderzoek en spenderen talloze uren in het buitenland (congressen etc) tijdens de weekends. Troost u, overuren worden niet betaald. Zoals 336 aangeeft verdienen ze maar een fractie van wat ze in de privé zouden verdienen. Als ze veel geld willen verdienen, worden ze dus best geen prof.

Gesloten
  • Afdrukweergave

88 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy