Online winkelen bij AH
Re: Online winkelen bij AH
't oog!!!
Ja, de kwaliteit van reclameblaadjes moet men steeds in 't oog houden.
dat ze 'kwaletatiever' zijn dus..
Ja.. Taalfouten kunnen ergerlijk zijn. Ik denk er net zo over
En dan maak je er net zelf twee. Het zit je niet mee.
En al bij al over supermarkten en eender wat :
de gustibus et coloribus non est disputandum
Lidl is een paar honderd meter van de deur.. anders kwam ik er wellicht nooit.
Ze hebben te weinig personeel om hun prijsaanduidingen up to date te houden. Als je er groenten of fruit koopt aan een lage prijs, eet het dan best vandaag maar op. De volgende dag kan het al te laat zijn.
Ze hebben te weinig personeel om hun prijsaanduidingen up to date te houden. Als je er groenten of fruit koopt aan een lage prijs, eet het dan best vandaag maar op. De volgende dag kan het al te laat zijn.
Heer Haelewijn, Ik zou zelfs zeggen, E fructu arbor cognoscitur
Leve internet, leve het einde van de Babylonische spraakverwarring.
Leve internet, leve het einde van de Babylonische spraakverwarring.
Voor de val van de Berlijnse muur, in 1989, winkelde ik vaak in het voormalige oostblok. Telkens ik eens 'uitzonderlijk' bij Colruyt kom, denk ik aan die tijd, smalle gangen, hoog gestapeld, dozen en karren in de weg, diepe diepvriezers waar je bijna invalt, geen vloer op de grond, maar een chape, geen muziek. Wat is er aantrekkelijk ? Niets, nada, nul. Een vrouw die er qua uiterlijk uitziet als een Colruyt winkel, zal het ook van de prijs moeten hebben.
Lidl heeft net een zeer goede reputatie qua groenten en fruit dacht ik?haelewyn schreef:dat ze 'kwaletatiever' zijn dus..
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Sorry, maar daar moet ik toch even op reagerenPeterTondeleirs schreef:Aldi steekt met kope en nek boven alle andere supermarkten uit, en op alle vlakken : prijs, snelheid, ruimte, kwaleteit,karretjes. Ook LIDL is véél beter dan colruyt of zo, steeds goedkoper, steeds kwaletatiever. Ook hun reklameblaadjes oogen beter. De reclame blaadjes van delhaize staan steeds vol taalfouten, en dat hou ik heel hard in t'oog.
Het is niet aan iedereen gegeven om zonder fouten te kunnen schrijven en ik doe daar dan ook nooit moeilijk over op een forum.
Maar iemand die opmerkingen maakt over taalfouten van anderen en er dan zélf zomaar 5 maakt, dat moest mij van het hart!
-------------
Aanvulling: intussen viel mij ook nog op dat er de ene keer staat "reklameblaadjes" en de andere keer "reclame blaadjes". Iemand die nog meer ziet?
Laatst gewijzigd door Nefertari op 15 juli 2015, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga niet naar de winkel om mooie vloeren en vrouwen te bewonderen noch om muziekjes te beluisteren.patrick1 schreef:Voor de val van de Berlijnse muur, in 1989, winkelde ik vaak in het voormalige oostblok. Telkens ik eens 'uitzonderlijk' bij Colruyt kom, denk ik aan die tijd, smalle gangen, hoog gestapeld, dozen en karren in de weg, diepe diepvriezers waar je bijna invalt, geen vloer op de grond, maar een chape, geen muziek. Wat is er aantrekkelijk ? Niets, nada, nul. Een vrouw die er qua uiterlijk uitziet als een Colruyt winkel, zal het ook van de prijs moeten hebben.
Wat mij interesseert is het aanbod van produkten en lage prijzen.
-
PeterTondeleirs
- Newbie

Ik heb dit onderwerp gestart over het online winkelen bij AH, dus niet om colruyt af te breken. Overigens vind ik het kassasysteem bij colruyt zo hopeloos, en dan wel vooral voor het personeel dat dagdagelijks 5 ton aan goederen moet verplaatsen van kar A naar kar B. Pure energieverspilling, en gezond zal dat ook niet zijn, immers, ze staan steeds licht voorovergebogen om te scannen en te verplaatsen.
Vermoedelijk lopen er daar al een berg met zware rugklachten ront, die echter zwijgen om hun jop niet te verliezen. Het staat waarschijnlijk in hun arbeidsovereenkomst, dus ze kunnen daar niets van zeggen.
En naast dat gesjouw moeten ze ook elke keer 6m over en weer lopen om te laten betalen.
In een beschermde werkplaats hebben ze méér doorzicht in arbeidsomstandigheden dan bij Colruit!
Vermoedelijk lopen er daar al een berg met zware rugklachten ront, die echter zwijgen om hun jop niet te verliezen. Het staat waarschijnlijk in hun arbeidsovereenkomst, dus ze kunnen daar niets van zeggen.
En naast dat gesjouw moeten ze ook elke keer 6m over en weer lopen om te laten betalen.
In een beschermde werkplaats hebben ze méér doorzicht in arbeidsomstandigheden dan bij Colruit!
Het klopt dat de arbeidsomstandigheden bij Colruyt niet goed zijn ( oa heel slecht voor benen en rug ), maar de reden waarom ze op die manier werken is om het "pikken" tegen te gaan.
Men zou ervan verwonderd zijn hoeveel er bij de concurrentie wordt gepikt t.o.v. de Colruyt.
Ik heb in Delhaize, Lidl, Aldi nog nooit mijn boodschappentas moeten laten zien, niet dat ik iets wil pikken
5% van de omzet die gepikt worden , moet je verrekenen in de prijs.
Het is ook niet rechtvaardig dat een eerlijke klant moet bijbetalen, voor een "pikker"
Men zou ervan verwonderd zijn hoeveel er bij de concurrentie wordt gepikt t.o.v. de Colruyt.
Ik heb in Delhaize, Lidl, Aldi nog nooit mijn boodschappentas moeten laten zien, niet dat ik iets wil pikken
5% van de omzet die gepikt worden , moet je verrekenen in de prijs.
Het is ook niet rechtvaardig dat een eerlijke klant moet bijbetalen, voor een "pikker"
Het principe van Colruyt is ook gewoon op een algemene wet van bedrijfsmanagement gestoeld:
"Iets dat je oppakt zet je best onmiddellijk neer op de plaats waar het uiteindelijk moet komen."
Voor een supermarkt is het moeilijk om daar aan te voldoen. Klassiek vanuit hun distributiecentrum moeten ze palletten op vrachtwagens laden, terug uitladen in een kleiner magazijn. Daar een kar van een werknemer volladen die de rekken vult, waar jij als consument opnieuw een kar laadt die je dan opnieuw uitlaadt aan de band van de kassa, om die even later opnieuw in je kar te laden. Om dan 100m verder die kar in je koffer te laden om thuis je voorraadkast vol te zetten. Vreselijk inefficiënt.
Colruyt doet daar een kleine verbetering in heel dat proces en het principe van selfscan is ook een stuk efficiënter. Ik denk zelfs dat dat laatste nog veel belangrijker zal worden.
Online shoppen kan nog voor veel extra verbetering zorgen. Daar heb je niet alleen minder personeel en laadstappen, daar heb je ook nog eens een besparing van winkeloppervlakte.
"Iets dat je oppakt zet je best onmiddellijk neer op de plaats waar het uiteindelijk moet komen."
Voor een supermarkt is het moeilijk om daar aan te voldoen. Klassiek vanuit hun distributiecentrum moeten ze palletten op vrachtwagens laden, terug uitladen in een kleiner magazijn. Daar een kar van een werknemer volladen die de rekken vult, waar jij als consument opnieuw een kar laadt die je dan opnieuw uitlaadt aan de band van de kassa, om die even later opnieuw in je kar te laden. Om dan 100m verder die kar in je koffer te laden om thuis je voorraadkast vol te zetten. Vreselijk inefficiënt.
Colruyt doet daar een kleine verbetering in heel dat proces en het principe van selfscan is ook een stuk efficiënter. Ik denk zelfs dat dat laatste nog veel belangrijker zal worden.
Online shoppen kan nog voor veel extra verbetering zorgen. Daar heb je niet alleen minder personeel en laadstappen, daar heb je ook nog eens een besparing van winkeloppervlakte.
ja akkoord, en hoe veel kassiersters verliezen dan hun (laaggeschoolde) job niet en wie zal die hun werkloosheidsuitkeringen betalen? Uit principe en steun aan hen wil ik daarom niet selfscannen alhoewel mij dit extra tijd kost (wat uiteraard de bedoeling van de supermarkten is). Straks kunnen we onze goederen misschien ook nog zelf uit de vrachtwagen gaan uitladen? Opnieuw een efficiëntie-winst.reteiP schreef:
Colruyt doet daar een kleine verbetering in heel dat proces en het principe van selfscan is ook een stuk efficiënter.
Colruyt goedkoop ? Laat me lachen. Gisteren, dinsdag naar supermarkt Match geweest, dinsdag = dubbele punten op je kaart. Een liter ijscream van Ola, bij Collecten go, Colruyt, 3.74 €. Bij Match, met dubbele punten + korting bon = 1.22 €, of minder dan een derde.
Mij direct 10 dozen meegebracht, opletten, en vergelijken.
Mij direct 10 dozen meegebracht, opletten, en vergelijken.
Jobs veranderen in de tijd door de evolutie van de wereld.Ardennois schreef:ja akkoord, en hoe veel kassiersters verliezen dan hun (laaggeschoolde) job niet en wie zal die hun werkloosheidsuitkeringen betalen? Uit principe en steun aan hen wil ik daarom niet selfscannen alhoewel mij dit extra tijd kost (wat uiteraard de bedoeling van de supermarkten is). Straks kunnen we onze goederen misschien ook nog zelf uit de vrachtwagen gaan uitladen? Opnieuw een efficiëntie-winst.reteiP schreef:
Colruyt doet daar een kleine verbetering in heel dat proces en het principe van selfscan is ook een stuk efficiënter.
Alsof een job als kassier(ster) gemist zal worden wanneer deze niet meer bestaat, denk je echt dat dat jobs zijn die binnen 100 jaar op een ambachtenweekend getoond gaan worden?
Als sommigen er op geilen om zichzelf, hun huisgenoten (kat incl.) vol te proppen met ongezonde rommel omdat het nu eenmaal goedkoop is, so be it.