Op verzoek: LU0084302339 Robeco Lux-o-Rente
TIP
Op verzoek: LU0084302339 Robeco Lux-o-Rente
Ik kreeg een vraagje met betrekking tot dit fonds. Iemand die de fondsresultaten van de Jukebox Tunes had gekopieerd naar een eigen Excel en die me vroeg of ik hem de details van de berekeningen kon bezorgen.
Vermits ik de gewoonte heb om te delen met iedereen ... zie bijgevoegd
Let vooral op kolom N (gemiddeld rendement op jaarbasis): hoewel het al een hele poos een neerwaartse trend heeft zal het nog wel effe duren vooraleer dit fonds zo veel, correctie, zo weinig opbrengt als het beste spaarboekje.
Vermits ik de gewoonte heb om te delen met iedereen ... zie bijgevoegd
Let vooral op kolom N (gemiddeld rendement op jaarbasis): hoewel het al een hele poos een neerwaartse trend heeft zal het nog wel effe duren vooraleer dit fonds zo veel, correctie, zo weinig opbrengt als het beste spaarboekje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Op verzoek: LU0084302339 Robeco Lux-o-Rente
Heb deze er vorige week uitgegooid, ander en beter 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik eind december, toen nog aan 21% RV op meerwaarde (wat me een schamele opbrengst van 0,72% netto op 9 maanden tijd gaf). ZIe
basis-beurstaks-bij-meerwaardetaks-t14360.html" onclick="window.open(this.href);return false;
basis-beurstaks-bij-meerwaardetaks-t14360.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kocht deze nog maar eind vorige maand, maar ben reeds van plan hem weer buiten te gooien...
Ik las inmiddels al heel wat over dit fonds, en deze zou dus inderdaad stijgende rente niet overleven. En zelfs nu is de opbrengst nihil.
Ik ben van plan het te ruilen voor 1 van deze ( emerging of inflation linked)
Carmignac emerging patrimoine
Templeton Emerging Markets Bond Fund
Fidelity Funds Global Inflation Linked Bond Fund EUR Hedged
Ik las inmiddels al heel wat over dit fonds, en deze zou dus inderdaad stijgende rente niet overleven. En zelfs nu is de opbrengst nihil.
Ik ben van plan het te ruilen voor 1 van deze ( emerging of inflation linked)
Carmignac emerging patrimoine
Templeton Emerging Markets Bond Fund
Fidelity Funds Global Inflation Linked Bond Fund EUR Hedged
Kwestie van ook een positieve kant van het fonds te benadrukken ...
Het mag dan nu een mindere periode kennen, in tijden van crisis lijkt het me wel een veilige toevlucht.
Ik heb al behoorlijk wat koersgrafieken van fondsen bekeken, en de laatste jaren hebben vele ervan een zwakke(re) periode gekend tussen augustus 2008 en eind 2008, en nog eens tussen augustus 2011 en eind 2011.
Nu moet je in de in de eerste post bijgevoegde detailberekeningen eens kijken naar de koersevolutie van dit fonds in die periodes:
- 1 augustus 2008: 101,40 - 1 januari 2009: 115,70
- 1 augustus 2011: 118,80 - 30 december 2011: 125,02
Het mag dan nu een mindere periode kennen, in tijden van crisis lijkt het me wel een veilige toevlucht.
Ik heb al behoorlijk wat koersgrafieken van fondsen bekeken, en de laatste jaren hebben vele ervan een zwakke(re) periode gekend tussen augustus 2008 en eind 2008, en nog eens tussen augustus 2011 en eind 2011.
Nu moet je in de in de eerste post bijgevoegde detailberekeningen eens kijken naar de koersevolutie van dit fonds in die periodes:
- 1 augustus 2008: 101,40 - 1 januari 2009: 115,70
- 1 augustus 2011: 118,80 - 30 december 2011: 125,02
Een beetje bijkopen zou dit een goed idee zijn ? In mijn portefeuille is dit fonds nog maar 0,2% van mijn totale portefeuille