Open brief van Test-Aankoop: Gegarandeerde rente niet gegarandeerd
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Open brief van Test-Aankoop: Gegarandeerde rente niet gegarandeerd
Lees het volgende er maar op na:el perro schreef: het verband met "gegarandeerde rente niet gegarandeerd" , het onderwerp van de brief, ontgaat me.
Waar wordt hier ergens Kaupthing vermeld ? Gewoon laf om dit dood proberen te zwijgen. Blijkbaar is Test Aankoop een voorstander voor minder regulatie voor de spaarboekjes. Ze willen waarschijnlijk dat hier Nederlandse toestanden mogelijk zijn zodat hier in België onbetrouwbare banken spaarboekjes kunnen op de markt brengen. Ik hoop dat Test Aankoop van visie verandert van het moment dat een DSB Bank hier spaarboekjes begint aan te bieden.De nieuwe regels verbeteren ten slotte ook de stabiliteit van het sparen niet, zoals nochtans wordt gesuggereerd door het instellen van een minimale getrouwheidspremie. Heeft die premie kunnen beletten dat de spaarders op het hoogtepunt van de crisis massaal hun geld weghaalden bij fortis en dexia ? Neen, want de stabiliteit van het sparen is in de eerste plaats gebaseerd op het vertrouwen dat de spaarders in hun bank hebben. En dat vertrouwen berust dan weer op de transparantie van de aangeboden producten. De nieuwe reglementering rond de spaarrekening, die op maat gemaakt te lijkt te zijn van de grote banken, lijkt in dat opzicht alvast niet de spaarders te helpen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Open brief van Test-Aankoop: Gegarandeerde rente niet gegarandeerd
@Stier
Mijn steun voor Test-Aankoop betreft in eerste instantie hun gefundeerde analyse van de problematiek van de gegarandeerde rente.
Hun voorstel voor een transparante spaarrekening bevat ook vele goede uitgangspunten, maar is zoals het in de open brief staat uiteraard niet volledig.
Daaruit de conclusie trekken dat Test-Aankoop voor louche banken is, gaat mij te ver. Het toelaten van banken is trouwens ook hun bevoegdheid niet. Bovendien hoop ik dat zij uit de Kaupthing-affaire ook wel lessen zullen hebben getrokken.
Ik hoef niet meer te herhalen dat anderen (o.a. op dit forum) hebben gewaarschuwd voor deze bank lang vóórdat het misging.
Over de "promotievoorwaarden" (de facto gebruikelijke voorwaarden) van Deutsche Bank valt misschien veel te zeggen, doch het is in eerste instantie het nieuwe KB dat niet deugt.
Mijn steun voor Test-Aankoop betreft in eerste instantie hun gefundeerde analyse van de problematiek van de gegarandeerde rente.
Hun voorstel voor een transparante spaarrekening bevat ook vele goede uitgangspunten, maar is zoals het in de open brief staat uiteraard niet volledig.
Daaruit de conclusie trekken dat Test-Aankoop voor louche banken is, gaat mij te ver. Het toelaten van banken is trouwens ook hun bevoegdheid niet. Bovendien hoop ik dat zij uit de Kaupthing-affaire ook wel lessen zullen hebben getrokken.
Ik hoef niet meer te herhalen dat anderen (o.a. op dit forum) hebben gewaarschuwd voor deze bank lang vóórdat het misging.
Over de "promotievoorwaarden" (de facto gebruikelijke voorwaarden) van Deutsche Bank valt misschien veel te zeggen, doch het is in eerste instantie het nieuwe KB dat niet deugt.