Opgepast voor Fortuneo !
Re: Opgepast voor Fortuneo !
minstens 3 weken verplicht dacht ik, plus eventueel nog een week of zo al dan niet aansluitend vrij te kiezen
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Is het nog steeds bouwverlof of is het antwoord van Fortuneo zodanig ingewikkeld dat het tijd vraagt om te reageren, we zijn dat hier toch gewoon, we wachten ook op een nieuwe regering.....
Dat getuigt van weinig respect door de bank voor hun potentiele geldleveranciers.
Van mij kunnen ze alleen al om die reden de hoogste boom in
Van mij kunnen ze alleen al om die reden de hoogste boom in
Mooie reclame :-)
Hello,
Na eindelijk de activatie via GSM gekregen te hebben (vaste telefoonlijndienst was afgeschaft zonder de bestaande klanten te verwittigen) nog net een overschrijving kunnen doen van de spaarrekening naar de zichtrekening. Nu is het echter onmogelijk om nog een overschrijving te doen. Niets werkt nog, zelfs de historiek. Het is echt heel moeilijk om aan je eigen geld te geraken bij Fortuneo.
Gecontroleerd met een tweede Fortuneoklant. Ook daar werkt niets. Je kan enkel 'zien' hoeveel geld je hebt, voor de rest krijg je lege schermen of een bericht wanneer hun klantendienst open is.
Na eindelijk de activatie via GSM gekregen te hebben (vaste telefoonlijndienst was afgeschaft zonder de bestaande klanten te verwittigen) nog net een overschrijving kunnen doen van de spaarrekening naar de zichtrekening. Nu is het echter onmogelijk om nog een overschrijving te doen. Niets werkt nog, zelfs de historiek. Het is echt heel moeilijk om aan je eigen geld te geraken bij Fortuneo.
Gecontroleerd met een tweede Fortuneoklant. Ook daar werkt niets. Je kan enkel 'zien' hoeveel geld je hebt, voor de rest krijg je lege schermen of een bericht wanneer hun klantendienst open is.
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Dat is straf en dat kan zo maar allemaal. Ik ben blij dat ik niet alleen ben als het een magere troost mag zijn. Bij ons is ook alles geblokkeerd. Wat is er aan de hand met deze bank?
Onlangs gelijkaardige dingen meegemaakt bij Crelan.
Deed een transfer van effecten naar rekening familielid, maar deze ging niet door omdat familielid geen risicoprofiel had.
Familielid gaat profiel invullen, en dan komen ze vertellen dat het nog niet gaat, omdat haar partner er ook één moet invullen. Nog eens naar de bank.
Die MIFID dient vooral om zichzelf in te dekken denk ik.
Als banken te veel zeuren, mogen ze bij mij zelf kiezen. a) zorgen dat het asap in orde komt, of b) een transfer regelen van alle tegoeden bij de maatschappij in kwestie.
Ik moet zeggen, meestal kiezen ze voor optie a)
Deed een transfer van effecten naar rekening familielid, maar deze ging niet door omdat familielid geen risicoprofiel had.
Familielid gaat profiel invullen, en dan komen ze vertellen dat het nog niet gaat, omdat haar partner er ook één moet invullen. Nog eens naar de bank.
Die MIFID dient vooral om zichzelf in te dekken denk ik.
Als banken te veel zeuren, mogen ze bij mij zelf kiezen. a) zorgen dat het asap in orde komt, of b) een transfer regelen van alle tegoeden bij de maatschappij in kwestie.
Ik moet zeggen, meestal kiezen ze voor optie a)
- Spaarvarken
- Full Member

- Contacteer:
Hier idem, juist de rekeningen kan ik raadplegen verder kunnen er geen verrichtingen worden uitgevoerd.
Ondertussen is het toch al een paar weken geleden dat de webmaster het bericht verplaatst heeft naar de rubriek ' Vraag het aan Fortuneo Bank' omdat ze wilden reageren zogezegd.
Misschien zou het wel een goed idee zijn mocht de webmaster Fortuneo Bank contacteren of daar nog iets van in huis zal komen?
Anderzijds heeft het geen zin meer die rubriek nog aan te houden.
Ondertussen is het toch al een paar weken geleden dat de webmaster het bericht verplaatst heeft naar de rubriek ' Vraag het aan Fortuneo Bank' omdat ze wilden reageren zogezegd.
Misschien zou het wel een goed idee zijn mocht de webmaster Fortuneo Bank contacteren of daar nog iets van in huis zal komen?
Anderzijds heeft het geen zin meer die rubriek nog aan te houden.
Laatst gewijzigd door Spaarvarken op 29 juli 2014, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand al eens geprobeerd om de problemen met Fortuneo te melden aan Test-Aankoop?Nefertari schreef:...
Wie via Test-Aankoop een spaarrekening opende bij Fortuneo, heeft dan wel geen rentevoordeel meer, maar kan nog altijd op de bemiddeling van TA rekenen bij geschillen met die bank.
Gisterenavond een mailtje gestuurd en aan de reactie te horen hebben ze precies geen idee dat er een algemeen probleem is. Ze weten van niks. Als je eerst nog eens een heleboel tijd moet verspillen om ze te laten inzien dat er een probleem is ...
Het is toch simpel, als je inlogt moet je de historiek kunnen zien en kunnen overschrijven intern en extern.
Als ze zelf niet doorhebben dat hun systeem niet werkt, dan is het wel heel erg.
Het is toch simpel, als je inlogt moet je de historiek kunnen zien en kunnen overschrijven intern en extern.
Als ze zelf niet doorhebben dat hun systeem niet werkt, dan is het wel heel erg.
Bij mij werkt alles nog normaal, heb gisteren nog order ingevoerd, en is reeds uitgevoerd. Misschien is het toch niet bij iedereen zo...
Nu werkt alles terug. Gisteren voor 17u ging het ook maar dan daarna niet meer.
Dat risicoprofiel is idd een bijkomende verplichting geworden bij banken als je een of andere beleggingsproduct wil. Dus zelfs voor Schuldsaldoverzekering aan te vragen tegengekomen!
Wettelijk verplicht en duurt slechts enkele minuten. Daarna kan je opnieuw handelen.
Rubriek 'opgepast voor Fortuneo' lijkt mij overbodig en best weghalen.
Rubriek 'opgepast voor Fortuneo' lijkt mij overbodig en best weghalen.
Waarom weghalen ?
Recht op vrije meningsuiting mag toch ook gelezen worden, of enkel maar als het de bank in haar kraam past ?
Recht op vrije meningsuiting mag toch ook gelezen worden, of enkel maar als het de bank in haar kraam past ?