Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
123 berichten
  • Pagina 6 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.

• Citeer

Bericht door ludo » 24 april 2019, 10:28

zappiduppi schreef: ↑24 april 2019, 10:21 Er zullen altijd mensen zijn die tegenpruttelen tegen eender welke verandering (zeker als het om een technologische gaat). Bij de uitvinding van de telegrafie zullen er ook genoeg geweest zijn die vonden dat dat compleet overbodig was, zolang je uw berichten maar op tijd met de postkoets meestuurde...
In de tijd van de postkoets zullen de mensen ook wel geen stress gehad hebben.
Met al de technologie en druk op de maatschappy en werknemers kan het allemaal nog niet snel genoeg gaan, met burn out en stress ziekte van werknemers tot gevolg.
Ze blijven maar doorwerken,nemen soms werk mee naar huis, uit schrik hun job te verliezen,welk uiteindelijk ook een weerslag heeft op het gezin, want ze hebben daar geen tijd meer voor of zijn te moe.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 24 april 2019, 10:47

Natal schreef: ↑23 april 2019, 16:59 Waarom meteen betalen ? Memodatum er op en de laatste dag betalen is goed genoeg. En als je moet betalen voor een zondag, dan gaat het een dag later worden. Ik kruip echt niet na elke factuur achter mijn pc. Je mag het enkel niet vergeten dat je nog facturen liggen hebt.
Lol ik kruip nooit achter men pc voor een betaling te doen lang leven mobile. Ik betaal liever direct dan weet ik nog wat ik die maand mag/kan spenderen. Daarnaast ben ik qua orde thuis nie altijd goe en dan betaal ik liever direct of ik vergeet de factuur.

zappiduppi

• Citeer

Bericht door zappiduppi » 24 april 2019, 12:09

ludo schreef: ↑24 april 2019, 10:28 In de tijd van de postkoets zullen de mensen ook wel geen stress gehad hebben.
Met al de technologie en druk op de maatschappy en werknemers kan het allemaal nog niet snel genoeg gaan, met burn out en stress ziekte van werknemers tot gevolg.
Ze blijven maar doorwerken,nemen soms werk mee naar huis, uit schrik hun job te verliezen,welk uiteindelijk ook een weerslag heeft op het gezin, want ze hebben daar geen tijd meer voor of zijn te moe.
Dat ben ik wel met je eens. Maar dat is niet de schuld van de technologie zelf natuurlijk, maar van een verkeerd gebruik ervan.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 24 april 2019, 13:53

Ik zie de flitsbetalingen ook niet de oorzaak te worden van nieuwe burn outs of te hoge werkdruk / uitgeknepen citroen-syndroom.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 24 april 2019, 14:02

haelewyn schreef: ↑24 april 2019, 13:53 Ik zie de flitsbetalingen ook niet de oorzaak te worden van nieuwe burn outs of te hoge werkdruk / uitgeknepen citroen-syndroom.
Enkel de nonchalance zal sterk toenemen,om alles op het laatste nippertje te doen..
Waarom vandaag doen als morgen ook nog kan???? We doen het in een flits...

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 24 april 2019, 14:21

Ludo als iedereen zo denkt zoals jij zegt dan is het erg gesteld met onze wereld en hebben we toch allemaal domme mensen...

Maar is dat dan nde schuld van de flitsbetaling?

Of moeten we iedereen in het vervolg hun handje vastneme? Want zoals jij protesteert is het gevolg ervan da we dusdanig bepamperd worden...

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 24 april 2019, 14:32

Heeft niets met dom of slim te maken.. het is de strategie die er achter zit.
Enkel met het feit dat er dingen in ons strot worden geduwd.. en je uiteindelijk zelf niets meer kan beslissen.
Mogen, willen of kunnen is niet meer van tel, het is " je moet dit en je moet dat "
Laatst gewijzigd door ludo op 24 april 2019, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 24 april 2019, 14:37

Ludo waarom zou flitsbetalingen door ons strot worden geduwd?

Er zijn zelfs banken die er geld voor vragen..

Is dat dan in ons strot worden geduwd??? Je bent niet verplicht he om instabetalingen te laten uitvoeren dus vanwaar de frustratie?

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 24 april 2019, 14:40

ola, ik ben daar niet door gefrustreerd hoor.. Maar toekomst gericht zal er geen kontant geld meer zijn.. Dat is hetgeen er door ons strot zal geduwd worden.
Je zal internet moeten hebben, je zal een bankkaart moeten hebben, je zal een smartphone moeten hebben, en de bijkomende abonnementen en wat nog allemaal.. enz. enz.
Nu hebben we dat omdat we het nog zelf willen en kunnen beslissen,

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 26 april 2019, 09:39

Ik denk dat performantie in onze maatschappij meer en meer belangrijk wordt.
We zijn gewoon dat na een pakje te bestellen in Noord NL de ontvangst volgt op de volgende dag.
Zelfs niet alleen werkdagen... nu ook al in de weekends.
Vroeger kon een pakje een dag of 3 duren in BE. Nu misschien zelfs nog ;D
Een email komt binnen de seconde aan. Niet meer zoals een brief, een paar dagen later. Welke dag ? Als hij er is... Stel je er geen vragen bij verder.
Ik verwacht van een bank ook een zekere performantie. Dat je iets overschrijft op de donderdag voor Pasen in BE en dat het op de dinsdag nadien pas aankomt is naar mijn gevoel niet meer van deze tijd.
Ze moeten ook hun systemen vernieuwen want die blijven niet voor eeuwig werken.. Uiteraard gaat alles nu sneller en beter. Ze maken ook geen auto's meer die max. 70 km per uur halen en een metalen of houten strip hebben in het midden van de voorruit.

Ik zie de toekomst van betalingen van mens tot mens, B2C, C2C, niet te gaan verlopen met flitsoverschrijvingen.
Eerder met je smartphone, met Payconiq of met wearables die hetzelfde doen.
Nadeel is dat je dat allemaal niet zo vaak gebruikt (tenzij je het in winkels ook gaat kunnen toepassen) maar alleen van de ene particulier naar de andere : dan denk ik dat het een stille dood gaat sterven.

Zelf ben ik de laatste jaren vergeetachtiger geworden en ik heb al 2 keer een dokter betaald met een overschrijving + laten zien op mijn telefoon dat ik het had uitgevoerd (omdat ik geen geld bij me had). Als we allemaal modern genoeg waren kon die man of vrouw ineens ook zien dat het was aangekomen.

Zaken die door onze strot geramd worden :
Je kan in deze tijd niet meer zonder een douche en een degelijk toilet met spoeling. Ooit was dat anders.
Net zo wordt het moeilijk om zonder smartphone te leven of zonder bankkaart met BC functie. Ik kan me het leven niet meer voorstellen zonder internet thuis en zonder computer.
Ik heb geen Facebook...ik voel me ook al redelijk buiten de maatschappij staan met die keuze.
De maatschappij en het leven evolueren. Je houdt dat niet tegen.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 26 april 2019, 10:26

Evolutie oké. Maar niet volledig ten koste op de consument gaan verhalen.
Het gaat allemaal sneller en beter, maar uiteindelijk betaal je toch maar meer.
Vroeger kon je een auto zelf volledig uit en in elkaar halen, onderhoud doen en dies meer. Heden ten dage kan je er zelf niets meer aan doen, zelfs garagisten hebben het soms moeilijk met de software die er in zit, Het prijskaartje komt wel naar de klant toe. En dit is met veel toestellen die software matig gestuurd worden.

Met banken juist hetzelfde, met al hun betaal systemen en hetgeen je er voor nodig hebt hangt daar een prijskaartje aan, die de consument uiteindelijk dubbel en dik zal gaan betalen.

Technologisch gaat het erop vooruit, maar met de geldbeugel achteruit.

witte merel
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer witte merel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door witte merel » 26 april 2019, 11:04

Vroeger kon je een auto zelf volledig uit en in elkaar halen, onderhoud doen en dies meer. Heden ten dage kan je er zelf niets meer aan doen, zelfs garagisten hebben het soms moeilijk met de software die er in zit, Het prijskaartje komt wel naar de klant toe. En dit is met veel toestellen die software matig gestuurd worden.

Inderdaad, indien ze konden, ze deden de motorkap elektronisch op slot zodat enkel merkgarages nog bij de motor konden.
Maar er is een wereldwijd probleem i.v.m. de duurzaamheid van onze producten. Dat is met witgoed zo, met tuinmachines zo enz.. Onze goederen zouden in principe veel langer moeten kunnen meegaan. En dit alleen al kan een enorm verschil maken in CO2 uitstoot, maar niemand spreekt hierover. Moesten onze politici dit nu eens als eerste aanpakken om dit Europees en mondiaal aan de kaak te stellen, het zou al een grote stap vooruit zijn. Overal probeert men in toestellen verouderingsmodules te stoppen of maakt men met verlijming en speciale dichtingsbouten dat toestellen niet meer kunnen herteld worden en zeker niet door de particulier. Moest je weten in hoeveel gevallen een toestel gewoon niet meer werkt door een simpel contactstoornis !
Politici hebben er meer dan een jaar in Europa over gepalaverd om te komen tot een universele lader voor GSM's.
Wel hoeveel mensen hebben die ? Smartphonefabrikanten hebben bekomen dat ze nog allemaal hun eigen opladers nog mogen mee verkopen. Maar er bestaat inderdaad een universele oplader : je kan hem zelf gaan aanvragen bij afzonderlijke winkels zoals een Handyman. En politici hebben hun werk gedaan.
Men zou eens moeten bestuderen wat het ons zo allemaal kost aan CO2 om al die toestellen, die om de paar jaar weggeworpen worden, te vertransporteren en te recycleren en dit dan eens te vergelijken met het laten doorgaan van duurzame kwaliteitstoestellen, want onze bedrijven kunnen die leveren, alleen laten ze zich allemaal overhalen tot goedkopere brol onder invloed van wat ons vanuit het verre oosten bereikt.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 26 april 2019, 11:15

Die universele oplader is niet zo'n toestel zoals bij Handyman. Het was het idee dat iedere fabrikant dezelfde aansluiting zou gaan gebruiken en dat is dan voor de meeste toestellen Micro USB geworden, nadien USB-C. Hierdoor zouden laders van het ene merk op het andere bruikbaar worden. Meestal toch.
Vooral Apple ging in dat verhaal niet mee, als ik het me goed herinner..

Maar het ging over Flitsbetalingen... Daarover gesproken : ik wil alleszins niet meer terug naar de tijd dat een overschrijving een week in beslag nam tussen het invullen op een papiertje en het geld dat aankwam bij de handelaar. Er was toen ook verschil in de banken.. Sommige banken verwerkten het betalingsverkeer snel.
Anderen zeer traag.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 26 april 2019, 11:59

Technisch gezien zijn de toestellen allerhande veel beter geworden dan vroeger.Zeer zeker.
Echter is er software chips ingebracht met " duurtijd " waarin op voorhand al bepaald is hoelang je lamp - tv - enz. zal werken. Als die tijd er is zal je toestel kapot gaan of slechter werken, en de werkuren om te herstellen zullen meer kosten dan een nieuwe te kopen. Zo blijven de fabrieken produceren.

Bij veel moderne auto's is er ook al een module die je op tijd verwittigd om naar de garage te gaan voor onderhoud, of als er zich een nakend probleem aankondigt. ga je echt nog veel kilometers gaan rijden, veel kans, dat je de volgende keer als je wil starten het niet wil lukken, en je de depannage kan bellen.

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 26 april 2019, 12:11

inderdaad, Ludo, net zoals met die nieuwe ad blue als je een melding krijgt dat je je wagen binnen x 100 kilometer niet meer zal kunnen starten. Aangezien mijn tankstation nog geen aparte pomp hiervoor heeft, dus een bidon van € 13,95 moeten kopen. Het is allemaal de wereld niet, maar het is weer € 13,95 extra en zo zijn er tientallen zaken per maand/per jaar die je ongewild extra moet gaan aankopen.
Ik deel verder dus toch eerder de mening van Ludo. Er is ontegensprekelijk technische vooruitgang, maar MET EXTRA bijhorend kostenplaatje. Sommige dingen zijn de moeite waard, andere én vele (voor mij) helemaal niet.
Idem met E-commerce. Waarom moet een pakje per se de volgende dag bij mij aankomen. Als we allen een paar dagen vroeger zouden bestellen is er geen stress.

Gesloten
  • Afdrukweergave

123 berichten
  • Pagina 6 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy