Paranoïde
TIP
-
kierkegaard
- Full Member

- Contacteer:
Re: Paranoïde
Zeker een begrijpelijke vraag. Ik heb destijds toch ook hier en daar wat opgezocht.
Ik zou alvast bij een betrouwbare financiële instelling gaan die onder het bankentoezicht valt en waar de kastegoeden onder het Europese depositospaargarantiestelsel vallen, zelfs al betaal je een transactie enkele centiemen duurder. De effecten zelf blijven natuurlijk altijd de jouwe, zelfs al zou de broker failliet gaan.
Ik zou alvast bij een betrouwbare financiële instelling gaan die onder het bankentoezicht valt en waar de kastegoeden onder het Europese depositospaargarantiestelsel vallen, zelfs al betaal je een transactie enkele centiemen duurder. De effecten zelf blijven natuurlijk altijd de jouwe, zelfs al zou de broker failliet gaan.
10 € of 0 € zijn ook maar een paar centiemen als het om grote bedragen gaat.kierkegaard schreef: ↑17 oktober 2018, 20:56 Zeker een begrijpelijke vraag. Ik heb destijds toch ook hier en daar wat opgezocht.
10 € of 0 € is maar een paar centiemen zeker bij aankopen van bvb 500 € maandelijks.
En of iedereen elke maand duizenden € belegd ?
En betrouwbare instelling , dacht dat ze in Belgie allemaal onder dezelfde toezichthouder staan.
Als men moest weten wanneer en bij welke banken ze jaarlijks ingrijpen , denk dat er nog weinig goede zullen zijn.
Dat zijn zo van die goedbewaarde geheimen.
Ooit een kantoor directeur , Argenta die gaan zeer zeker failliet.
Nu jaren later waar is Bacob gebleven ?
En de lege doos van het garantie stelsel nog buiten beschouwing gelaten.
Estate Guru believer.
paul schreef:als je schrik hebt, dan spreiden tussen brokers
Bedankt voor de verduidelijking. Dit ben ik inderdaad van plan te doen.
---
Dat is op zich een interessant idee, maar het beperkt je keuze wel enorm. En voor mij valt het zoiezo weg als optie aangezien ik van plan ben via etf's te beleggen. Toch bedankt voor je input.Idwjr schreef:Ik denk dat je je best kan indekken tegen zo'n risico's met aandelen "op naam" (nominatieve aandelen).
---
Merci voor je tips. Ik heb DeGiro, Binck, Bolero en Lynx nagekeken, en elk staat onder een of andere vorm van toezicht. Voor zover ik begrijp staat enkel DeGiro niet onder toezicht als bank maar wel als beleggingsonderneming, maar in hoeverre maakt dit uit? Het is alleszins mijn plan om DeGiro en 2 andere uit die lijst te kiezen, om zo te spreiden. DeGiro omwille van de kernselectie etf's.kierkegaard schreef: Ik zou alvast bij een betrouwbare financiële instelling gaan die onder het bankentoezicht valt en waar de kastegoeden onder het Europese depositospaargarantiestelsel vallen, zelfs al betaal je een transactie enkele centiemen duurder.
Ervoor zorgen dat je spaargeld onder het depositogarantiestelsel staat lijkt me inderdaad verstandig en is ook al zo bij mij. Voor je beleggingen kan je zover ik begrijp rekenen op 20 000 euro dat onder garantie valt, naast een wirwar aan regels die het onmogelijk moeten maken dat dat laatste zelfs nodig is.
De verschillen kunnen inderdaad groot zijn voor een kleinere belegger zoals ik. In mijn geval probeer ik dat min of meer op te lossen door het beginbedrag bij de "duurdere" brokers die ik kies te storten, en maandelijks bij DeGiro bij te beleggen. Af en toe zal ik van DeGiro naar een andere broker geld overzetten. Wat denkt u daarvan?platin schreef:10 € of 0 € zijn ook maar een paar centiemen als het om grote bedragen gaat.
10 € of 0 € is maar een paar centiemen zeker bij aankopen van bvb 500 € maandelijks.
DeGiro, door velen in België gebruikt, valt daar toch niet onder meen ik te begrijpen?platin schreef:En betrouwbare instelling , dacht dat ze in Belgie allemaal onder dezelfde toezichthouder staan.
Maar wat kunnen wij met deze informatie doen (ervan uitgaand at dat inderdaad geregeld zo is)?Als men moest weten wanneer en bij welke banken ze jaarlijks ingrijpen , denk dat er nog weinig goede zullen zijn.
Dat zijn zo van die goedbewaarde geheimen.
Ooit een kantoor directeur , Argenta die gaan zeer zeker failliet.
Nu maakt u mij nieuwsgierig. Kunt u misschien uitleggen wat u bedoelt?platin schreef:En de lege doos van het garantie stelsel nog buiten beschouwing gelaten.
-
pietpiraat
10 € of 0 € zijn ook maar een paar centiemen als het om grote bedragen gaat.
En betrouwbare instelling , dacht dat ze in Belgie allemaal onder dezelfde toezichthouder staan.
Als men moest weten wanneer en bij welke banken ze jaarlijks ingrijpen ,
Als men denk dat er nog weinig goede zullen zijn.
Dat zijn o van die goedbewaarde geheimen.
Dat zei een kantoor directeur , Argenta die gaan zeer zeker failliet.
nu het garantie stelsel nog buiten beschouwing gelaten.
gelukkig is er de mixer van mijn kapitaal
gelukkig is het niet allemaal voor niets geweest
misschien dat de spaargidsers geen nobelprijs economie gaan halen, (alhoewel macro economie gebruiken voor market timing, is orgineel) maar dit is toch minstens niveau Hugo Claus, bijna niveau Paul Van Ostaijen .
Die blijft toch nog buitenschot
6vs4
Ras, ras
Een pas
Vooruit;
Achteruit.
Deze keer
Een aanval.
Dan weer
Tal
Van stoten
Onverdroten,
Weren.
Helder
Knelt er
Aanval op aanval.
Maar
Kranig en pal
Blijven de ridderen, -
Hun degens schitteren, -
Tegenover elkaar.
Hardnekkiger
En heftiger
Wordt de strijd.
Als men moest weten wanneer en bij welke banken ze jaarlijks ingrijpen ,
Als men denk dat er nog weinig goede zullen zijn.
Dat zijn o van die goedbewaarde geheimen.
Dat zei een kantoor directeur , Argenta die gaan zeer zeker failliet.
nu het garantie stelsel nog buiten beschouwing gelaten.
gelukkig is er de mixer van mijn kapitaal
gelukkig is het niet allemaal voor niets geweest
misschien dat de spaargidsers geen nobelprijs economie gaan halen, (alhoewel macro economie gebruiken voor market timing, is orgineel) maar dit is toch minstens niveau Hugo Claus, bijna niveau Paul Van Ostaijen .
Die blijft toch nog buitenschot
6vs4
Ras, ras
Een pas
Vooruit;
Achteruit.
Deze keer
Een aanval.
Dan weer
Tal
Van stoten
Onverdroten,