Patronale Life Starfix
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Patronale Life Starfix
Winstdeelname is altijd een onzekerheid. Het gegarandeerd rendement heb je wel al zeker.
Aangezien je een TAK 21 normaal minstens 8 jaar bijhoudt moet je je winst niet jaar per jaar uitrekenen maar pas na die 8 jaar een evaluatie maken. Anders ben je al vanaf het eerste jaar ontevreden.
Aangezien je een TAK 21 normaal minstens 8 jaar bijhoudt moet je je winst niet jaar per jaar uitrekenen maar pas na die 8 jaar een evaluatie maken. Anders ben je al vanaf het eerste jaar ontevreden.
Patronale Life is maar een hele kleine firma.
Ze zijn pas begonnen met Tak21,.. door overname van Asco Life
http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions ... 0110712004" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 alleszins een behoorlijk verlies geleden (zonder winstdeelname uiteraard)
Zonder depositogarantie zou ik daar toch afblijven.
Ze zijn pas begonnen met Tak21,.. door overname van Asco Life
http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions ... 0110712004" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 alleszins een behoorlijk verlies geleden (zonder winstdeelname uiteraard)
Zonder depositogarantie zou ik daar toch afblijven.
Bij mijn weten is die depositogarantie er wel
Dat werd van cooperatieve aandelen ook gezegd ...
... en dragen dus geen last uit het verleden mee in de vorm van contracten met een (te) hoog gewaarborgd rendement.Geldwolf schreef:Patronale Life is maar een heel kleine firma. Ze zijn pas begonnen met TAK 21
Patronale Life Starfix geniet een staatsgarantie van 100.000 euro net zoals alle andere TAK 21-producten.Zonder depositogarantie zou ik daar toch afblijven.
DeJos schreef:Waarom is eigenlijk iedereen zo vol van de Life Starfix? Dit is een volledig nieuw product waar nog niets van bekend is. Wel een "hoog" gegarandeerd rendement voor de momentele stortingen maar voor hetzelfde geld heb je geen winstdeelname.
Het eerste jaar doe je verlies aan een tak21 omwille van de instapkost?
gr
Nieuwe producten hebben de neiging in het begin beter te presteren dan wat oudere.
Ik ben er ingestapt en het is nu afwachten maar heel slecht kan het natuurlijk niet worden met min. 3,45%
Voor niets gaat alleen de zon op ! Waarom geven banken met een lage rating, dit geldt ook voor verzekeringsmaatschapijen, een hogere rentevergoeding ? Omdat er anders geen kat intekent !
Wat die overheidswaarborg betreft, daar reken ik niet op, er zit amper 1.2 miljard € in die pot, en de regering heeft geen geld !
Maar ieder zijn mening !
Wat die overheidswaarborg betreft, daar reken ik niet op, er zit amper 1.2 miljard € in die pot, en de regering heeft geen geld !
Maar ieder zijn mening !
En Rabobank dan...?patrick1 schreef:Voor niets gaat alleen de zon op ! Waarom geven banken met een lage rating, dit geldt ook voor verzekeringsmaatschapijen, een hogere rentevergoeding ? Omdat er anders geen kat intekent !
Ik heb het nog eens opgezocht en inderdaad, Patronale Life is aangesloten bij het Bijzonder Beschermingsfonds.Mats schreef:Bij mijn weten is die depositogarantie er wel.
De Commissie voor het Bank- en Assurantiewezen (CBFA) waakt over de financiële gezondheid van de verzekeraars. Bovendien blijf je bij een faillissement van de verzekeraar eigenaar van de zogenaamde technische reserves die de verzekeraar moet aanleggen voor je TAK 21.
Even kritisch, Yaris. "En de overname van Asco Life dan?", zou dat voor geen lasten gezorgd hebben.Yaris schreef:... en dragen dus geen last uit het verleden mee in de vorm van contracten met een (te) hoog gewaarborgd rendement.Geldwolf schreef:Patronale Life is maar een heel kleine firma. Ze zijn pas begonnen met TAK 21
Voor een goed begrip, ben nog altijd pro hé
Mvg,
Mats
En onze ervaringen met de CBFA bij Ethias ?Yaris schreef: De Commissie voor het Bank- en Assurantiewezen (CBFA) waakt over de financiële gezondheid van de verzekeraars. Bovendien blijf je bij een faillissement van de verzekeraar eigenaar van de zogenaamde technische reserves die de verzekeraar moet aanleggen voor je TAK 21.
Misschien kan het wel naïef klinken, maar ik denk dat als een gezonde bank, rating spreekt voor zich, als Rabobank zich aan een samenwerking waagt, er nog geen reden is tot paniekvoetbal.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien eens in de rubriek: "vraag het aan Rabobank" vragen of Patronale een solvabele en veilige maatschappij is?
Of de site van Patronale zelf, staat er dat ze nu al beantwoorden aan de strenge Solvency II voorwaarden.
Ik teken deze week in met een eerste storting, maar dan wel op de Secure 21 ipv de Starfix.
Bij Futuria raden ze eerder een Secure 21 aan indien je later wenst bij te storten.
Voor een éénmalige storting raden ze de Starfix aan.
Of de site van Patronale zelf, staat er dat ze nu al beantwoorden aan de strenge Solvency II voorwaarden.
Ik teken deze week in met een eerste storting, maar dan wel op de Secure 21 ipv de Starfix.
Bij Futuria raden ze eerder een Secure 21 aan indien je later wenst bij te storten.
Voor een éénmalige storting raden ze de Starfix aan.
Mensen toch, wat een paranoïa.
OK, van hun site zelf:
"KAPITALISATIE
In tegenstelling tot grotere internationale concurrenten beschikt Patronale Life niet over een financiële rating.
Patronale Life ziet echter nauwlettend toe op de grootst mogelijke spreiding van haar beleggingsportefeuille.
Het eigen vermogen van Patronale Life bedraagt momenteel meer dan het dubbele van de wettelijke vereisten maar te weinig beleggers ontdekten reeds deze solide partner.
TOEZICHT
Patronale Life valt als levensverzekeraar onder toezicht van de controledienst CBFA.
Naar aanleiding van de oprichting van de nieuwe fusiemaatschappij en door de actuele marktomstandigheden werd aan het dossier van Patronale Life extra aandacht besteed.
De recente positieve doorlichting door de CBFA draagt sterk bij tot de betrouwbaarheid van Patronale Life .
ONAFHANKELIJKHEID
Patronale Life is een onafhankelijk beleggings-en hypotheekplatform zonder bindingen met banken of fondsenhuizen: zij is dus niet afhankelijk van één of andere financiële instelling met een ondoorzichtige balans.
De overzichtelijkheid van haar balans – en aandeelhoudersstructuur vereenvoudigt aanzienlijk het in kaart brengen en opvolgen van potentiële beleggingsrisico’s."
Als je het niet vertrouwt, teken er dan niet op in!
OK, van hun site zelf:
"KAPITALISATIE
In tegenstelling tot grotere internationale concurrenten beschikt Patronale Life niet over een financiële rating.
Patronale Life ziet echter nauwlettend toe op de grootst mogelijke spreiding van haar beleggingsportefeuille.
Het eigen vermogen van Patronale Life bedraagt momenteel meer dan het dubbele van de wettelijke vereisten maar te weinig beleggers ontdekten reeds deze solide partner.
TOEZICHT
Patronale Life valt als levensverzekeraar onder toezicht van de controledienst CBFA.
Naar aanleiding van de oprichting van de nieuwe fusiemaatschappij en door de actuele marktomstandigheden werd aan het dossier van Patronale Life extra aandacht besteed.
De recente positieve doorlichting door de CBFA draagt sterk bij tot de betrouwbaarheid van Patronale Life .
ONAFHANKELIJKHEID
Patronale Life is een onafhankelijk beleggings-en hypotheekplatform zonder bindingen met banken of fondsenhuizen: zij is dus niet afhankelijk van één of andere financiële instelling met een ondoorzichtige balans.
De overzichtelijkheid van haar balans – en aandeelhoudersstructuur vereenvoudigt aanzienlijk het in kaart brengen en opvolgen van potentiële beleggingsrisico’s."
Als je het niet vertrouwt, teken er dan niet op in!
En nu uit ervaring: de keuze van een bank om met een verzekeringsmaatschappij te gaan samenwerken is meestal niet gebaseerd op de stabiliteit van die verzekeraar ( dat wil ook niet zeggen dat daar helemaal niet naar gekeken wordt ).
Belangrijk is zeker dat die verzekeraar zelf geen bankkanaal heeft om bij een stopzetting van de samenwerking geen kanibalisme te doen ontstaan. Dat begrijp je toch ook wel.
Belangrijk is zeker dat die verzekeraar zelf geen bankkanaal heeft om bij een stopzetting van de samenwerking geen kanibalisme te doen ontstaan. Dat begrijp je toch ook wel.