Paul d'hoore
TIP
Re: Paul d'hoore
Je weet natuurlijk pas achteraf dat het een top wasInversor schreef:zeker niet instappen op de top
OK, hij zei het anders. Zeker niet instappen tegen het einde van fase 3 van de economie. Fase 3 werd door hem gekenmerkt als dat de economie in volle bloei is, met een boom in de grondstoffensector. Als je daar je kompas op gezet hebt, ben je deze keer inderdaad er aan voor de moeite. Paul D'Hoore voorspelde eerst nog een boom in de grondstoffen vooraleer alles de dieperik in dook.JW1 schreef:Je weet natuurlijk pas achteraf dat het een top wasInversor schreef:zeker niet instappen op de top
Uiteraard zal die sector ooit weer boomen, maar niet meer vooraleer alles de dieperik in duikt. Ik had de man al niet meer zo hoog op met zijn Mickey Mouse beurspraatjes, maar nu blijkt hij echt wel de bal mis te kunnen slaan.
En wat die top betreft: Die was voorspelt. Niet alleen door mij, maar ook door vele andere forummers hier. De anderen waren verblind door hebzucht, want het eerste kwartaal van 2015 was schitterend en de trend was your friend etc etc van wat voor klassiek zelfbedrog moet doorgaan. Draghi en de drukpers, dat geld kon alleen maar naar de beurs gaan en zo meer van die redeneringen...
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik vind dat dit topic een kick naar boven verdient, we zijn tenslotte bijna een jaar later.
Wat vinden de forumleden van Paul D'Hoore zijn resultaat
Wat vinden de forumleden van Paul D'Hoore zijn resultaat
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Zou hij iets van 'meerwaardebelasting' vermelden dit jaar?
Ik vermoed van niet, hij neemt ook geen aan- en verkoopkosten mee in zijn berekeningen, hij neemt gewoon de beurswaarde.
Ik vermoed van niet, hij neemt ook geen aan- en verkoopkosten mee in zijn berekeningen, hij neemt gewoon de beurswaarde.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Nieuwe lijst voor 2017:
1. bpost
2. Ahold Delhaize
3. Tessenderlo Group
4. Melexis
5. Barco
1. bpost
2. Ahold Delhaize
3. Tessenderlo Group
4. Melexis
5. Barco
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Nummer 1 en 2 heb ik zelf in port en tevreden over hun prestaties: bpost wegens het hoog dividend en door de enorme transformatie die het heeft doorgemaakt, het kijkt ook steeds uit naar opportuniteiten om bedrijven in deelsectoren over te nemen (overname Press Shopwinkels bvb).
Ahold Delhaize wegens de synergie die de twee Retailgiganten zullen hebben. Volgens Paul d'hoore komt dit omdat het nu goed gaat in de VS en de Amerikanen veel geld hebben om te spenderen. Zien wat het geeft. Enige minpuntje lijkt me de nog steeds dubbele dividenbelasting van 15 en 30% of is dit ondertussen veranderd?
Melexis is een topbedrijf maar noteert verschrikkelijk duur.
Hetzelfde bij Barco, hier is er echt een overwaardering aan de gang, de bomen kunnen toch niet tot in de hemel blijven groeien of toch?
Tessenderlo kan nog teren op de naar nog steeds groeiende vraag van voedingsproducten en misschien tijdelijk profiteren van een stijgende dollar, maar de koers noteert nog altijd heel duur, 34,8 euro tegenover een intrinsieke waarde van 20,69 euro..
Misschien kan je het op een dipje aankopen, maar ik blijf nog even aan de zijlijn, nog andere interessante aandelen genoeg.
Ahold Delhaize wegens de synergie die de twee Retailgiganten zullen hebben. Volgens Paul d'hoore komt dit omdat het nu goed gaat in de VS en de Amerikanen veel geld hebben om te spenderen. Zien wat het geeft. Enige minpuntje lijkt me de nog steeds dubbele dividenbelasting van 15 en 30% of is dit ondertussen veranderd?
Melexis is een topbedrijf maar noteert verschrikkelijk duur.
Hetzelfde bij Barco, hier is er echt een overwaardering aan de gang, de bomen kunnen toch niet tot in de hemel blijven groeien of toch?
Tessenderlo kan nog teren op de naar nog steeds groeiende vraag van voedingsproducten en misschien tijdelijk profiteren van een stijgende dollar, maar de koers noteert nog altijd heel duur, 34,8 euro tegenover een intrinsieke waarde van 20,69 euro..
Misschien kan je het op een dipje aankopen, maar ik blijf nog even aan de zijlijn, nog andere interessante aandelen genoeg.
Melexis is de enige die ik zelf heb. Moest je die nu nog moeten aankopen ben je te laat denk ik... hetzelfde voor barco. Door mijn korte ervaring al geleerd niet op een hoogste koers aankopen doen.
Het is niet omdat de koers nu hoger is dan begin vorig jaar, dat de hoogste koers al bereikt is.layer schreef:...al geleerd niet op een hoogste koers aankopen doen.
(ook) ik sta aan de zijlijn al koper van Melexis
Ik vind ze toch ook al vrij hoog staan.Belca2 schreef:Het is niet omdat de koers nu hoger is dan begin vorig jaar, dat de hoogste koers al bereikt is.layer schreef:...al geleerd niet op een hoogste koers aankopen doen.
Er zit (denk ik toch) wel een correctie aan te komen en volgens mij gaan deze aandelen nog wel een pak dalen. Het gaat al vrij lang goed en veel aandelen staan toch wat overgewaardeerd vrees ik.
Topaandelen kunnen jarenlang met een premie noteren en dan is er volgens die logica geen enkel koopmoment. Melexis toont wel wat volatiliteit, maar ze zijn de afgelopen 2 jaar bv. niet echt tot een punt gezakt waar ze niet meer als "duur" konden worden bestempeld. Achteraf bekeken waren een aantal correcties (bv. augustus 2015, februari 2016 en november 2016) zowat de enige koopkansen voor dit aandeel.
Er zijn nog aandelen op de beurs. "Maar ik wil echt dit aandeel" is niet aan mij besteedt. Zeker, in het geval van Melexis of Lotus heb ik zo een rendement van over de 40% laten liggen, maar dit zou gepaard gegaan zijn met een enorm risico. En je weet pas achteraf of ze nog doorstijgen.Didymus schreef:Topaandelen kunnen jarenlang met een premie noteren en dan is er volgens die logica geen enkel koopmoment. Melexis toont wel wat volatiliteit, maar ze zijn de afgelopen 2 jaar bv. niet echt tot een punt gezakt waar ze niet meer als "duur" konden worden bestempeld. Achteraf bekeken waren een aantal correcties (bv. augustus 2015, februari 2016 en november 2016) zowat de enige koopkansen voor dit aandeel.
mijn favorieten zijn goed vertrokken voor dit jaar :
- bmw
- daimler
- euronext
- sanofi
bovendien met een mooi dividend!
- bmw
- daimler
- euronext
- sanofi
Sanofi heb ik ook al paar jaar in portefeuille.fwybo schreef:mijn favorieten zijn goed vertrokken voor dit jaar :
- bmw
- daimler
- euronext
- sanofi
Vooralsnog geen koerswinst die naam waardig, maar wel een aandeel met interessant dividendrendement.