payconiq app niet meer voor Argenta en Keytrade klanten
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: payconiq app niet meer voor Argenta en Keytrade klanten
ik ook maar ineens waren mijn kaarten en historiek volledig verdwenen. ik gebruikte deze app al van bij het uitkomen er van (vroeger payconiq, later payconic by bancontact.Sebastiaan1985 schreef: ↑25 augustus 2020, 08:43 Payconic werkt perfect met argenta. Ik gebruik het regelmatig en werkt altijd perfect!
zonder iets aan de smartphone gewijzigd te hebben waren al mijn bankkoppelingen + historiek verdwenen. ik probeerde 2x tevergeefs mijn argenta kaart opnieuw te koppelen, telkens met foutcode 7. ondertussen is mijn acount geblokkeerd en wordt gevraagd contact op te nemen met support, alleen kan ik niet verder op dat scherm. zal maar eens via de google play store proberen iemand van support vast te krijgen.....
update: zonet payconic support aan de lijn gehad en foutcode 7 is er eentje die ze nog maar pas ontdekt hebben en nog niet goed weten hoe dit te verhelpen. dame raadt aan cache van de app te wissen app te deleten, smarthone uit en weer aan en app terug installeren maar kunnen geen garantie geven dat dit een oplossing is voor foutcode 7
Bij mij werkt Payconiq prima voor Keytrade.
Hier staat Deutsche Bank tussen het rijtje. Hoe kan jij de code op je maestrokaart ingeven en dan bedoel je het kaartnummer? Ik kan enkel een kaart toevoegen of koppelen met een bankrekening maar zeker niet eender welke maestro kaart toevoegen.
Ik heb het opnieuw geprobeerd en kreeg meteen een verplichte update om mijn oren.
Maar je hebt (inmiddels?) gelijk. Je moet eerst DB uit het lijstje kiezen en daarna kan je het 6703 nummer van de kaart invoeren.
Maar je hebt (inmiddels?) gelijk. Je moet eerst DB uit het lijstje kiezen en daarna kan je het 6703 nummer van de kaart invoeren.
Ik kan mijn Keytrade rekening niet koppelen in de Payconiq app. Krijg als reden de melding dat mijn bank niet in de lijst staat van banken die meedoen met dit systeem. Klopt dit ?
Je kan het wel koppelen, maar je hebt daar wel de hardkey voor nodig.
Het valt te zien wat je wilt doen.
De Payconiq by Bancontact app bundelt 2 verschillende functies van origineel 2 verschillende bedrijven (bancontact en Payconiq)
Payconiq zelf (dus een betaling doen naar iemand op basis van een telefoonnummer of email adres) zal inderdaad niet werken met Keytrade, dat moet effectief door de bank zelf ondersteunt worden. Keytrade zelf ondersteunt deze functie niet van Payconiq. De bancontact functie (dus betaling met QR code) zou in principe wel perfect moeten werken. Daar zouden alle banken die een kaart uitgeven in België (dus ook Argenta en keytrade) aan meewerken.
In de instellingen van Payconiq zou je "Payment methods" moeten terugvinden (of iets gelijkaardig in het Nederlands). Daar heb je 2 opties:
- Een kaart toevoegen
- Een rekening toevoegen
Die eerste is de bancontact functie en zou dus moeten werken op alle banken. Een rekening toevoegen is enkel mogelijk bij de bank die Payconiq ondersteunen (en dit is beperkt tot veel van de grootbanken en enkele kleine banken, kan helaas geen lijst vinden).
Maar zoals correct vermeld, voor Keytrade dien je wel een hard key te hebben om die optie te activeren. Je eerste hardkey kan je wel gratis bestellen bij Keytrade (aanmelden en naar de instellingen gaan).
De Payconiq by Bancontact app bundelt 2 verschillende functies van origineel 2 verschillende bedrijven (bancontact en Payconiq)
Payconiq zelf (dus een betaling doen naar iemand op basis van een telefoonnummer of email adres) zal inderdaad niet werken met Keytrade, dat moet effectief door de bank zelf ondersteunt worden. Keytrade zelf ondersteunt deze functie niet van Payconiq. De bancontact functie (dus betaling met QR code) zou in principe wel perfect moeten werken. Daar zouden alle banken die een kaart uitgeven in België (dus ook Argenta en keytrade) aan meewerken.
In de instellingen van Payconiq zou je "Payment methods" moeten terugvinden (of iets gelijkaardig in het Nederlands). Daar heb je 2 opties:
- Een kaart toevoegen
- Een rekening toevoegen
Die eerste is de bancontact functie en zou dus moeten werken op alle banken. Een rekening toevoegen is enkel mogelijk bij de bank die Payconiq ondersteunen (en dit is beperkt tot veel van de grootbanken en enkele kleine banken, kan helaas geen lijst vinden).
Maar zoals correct vermeld, voor Keytrade dien je wel een hard key te hebben om die optie te activeren. Je eerste hardkey kan je wel gratis bestellen bij Keytrade (aanmelden en naar de instellingen gaan).
Ik heb PayConiq gelinkt met Keytradebank al van voor ze geïntegreerd zijn met Bancontact.
Zoals gezegd: Vraag je hardkey aan bij Keytradebank en je kan je rekening linken!
oeps:
https://www.payconiq.be/nl/faq/wie-kan- ... -gebruiken
Blijkbaar kan je de Payconiq functionaliteit niet gebruiken met een keytrade rekening, BEHALVE als je al payconiq had voor het moment ze samengegaan zijn met bancontact
https://www.payconiq.be/nl/faq/wie-kan- ... -gebruiken
Blijkbaar kan je de Payconiq functionaliteit niet gebruiken met een keytrade rekening, BEHALVE als je al payconiq had voor het moment ze samengegaan zijn met bancontact