pellet
Re: pellet
Gisterenavond op bezoek geweest bij mensen die toevallig met een houtkachel stoken.....houtvoorraad voor 1 dag ligt langs de kachel op de vloer in de living. S'avonds vliegen en wespen in de living en soms ook meelwormen........die komen uit het hout gekropen. Aldus onze vrienden.....JanDC schreef:Wij overwogen ook pellets maar we horen s. eds vaker klachten van vrienden die te maken hebben met slechte kwaliteit pellets. Ik overweeg nu een goeie ouderwetse haard
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een teken dat het een gezonde brandstof is, anders hadden de diertjes er niet kunnen in overleven. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hout gratis verkregen ....veel stank.....beestjes binnen...... kan een besparing zijn. Let op he een goede houtkachel kost geld. Ook oppassen voor co2.
Elektrich verwarmen vandaag is VEEL te duur.
Gas is een alternatief.......maar t'his gas.....prijs +/-
Pelletachel/ketel.....terug naar af......zakken slepen en afwachten op de pellet prijzen.......stokeren op een grote droge plaats. Ook elektrische energie nodig.
Stookolie.......zal op den duur ook uitgeput raken, ondergrondse tanks zijn een BOM inzake vervuiling.
Windmolens energie en zonneenergie kan je niet bewaren. Geen wind/zon is geen warmte.
Elektrich verwarmen vandaag is VEEL te duur.
Gas is een alternatief.......maar t'his gas.....prijs +/-
Pelletachel/ketel.....terug naar af......zakken slepen en afwachten op de pellet prijzen.......stokeren op een grote droge plaats. Ook elektrische energie nodig.
Stookolie.......zal op den duur ook uitgeput raken, ondergrondse tanks zijn een BOM inzake vervuiling.
Windmolens energie en zonneenergie kan je niet bewaren. Geen wind/zon is geen warmte.
-
von Rompuy
- Newbie

Waarom geen kolenkachel ? Goedkoop en stemmig.
pelletkachels vind je van 1600 € tot .................. en ook al van goede merken .volgens mij hadden ze het in testaankoop over pellet-ketels en niet over pelletkachels
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Terug naar af... Waarom. Je kan die pellets in bulk laten aanleveren (soms in groepsaankoop) en dan heb je de keuze om ze te laten leveren in zakken of ze in je pellettank te laten blazen. Je kan zelfs 'n oude bovengrondse stookolietank in 'n droge ruimte laten omvormen om pellets in te stockeren.pol schreef:Pelletachel/ketel.....terug naar af......zakken slepen en afwachten op de pellet prijzen.......stokeren op een grote droge plaats. Ook elektrische energie nodig.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Discussie die uiteraard niet stopt.
Houtkachel is goedkoop want de prijs van het hout WAS goedkoop. De prijs van het hout is intussen immens gestegen.Een allesbrander was het alternatief. Gooi alles in de kachel De as moet ge wel opkuisen. De rotzooi die ge in de lucht stuurt komt uw schouw niet ten goede.
Pelletkachel,duur in aankoop,maar de pellets WAREN goedkoop en ge kunt het electronisch aansturen. De pellets worden duurder,de terugverdientijd langer,de kachel alleen maar ouder en opnieuw duurder.
Electrische verwarming? Accumulatoren die 's nachts opladen kosten een stuk minder en hebben een levensduur van MEER dan 10 jaar.
Geen schadelijke gassen maar natuurlijk "gekl..." als ge na een reisje terugkomt in een koude woning.Bovendien zijt ge afhankelijk van de Elec-prijzen van de maffia.
Stookolie? Steek uw geld in de tank.De onstabiele olieprijzen zijn geen ernstige basis om hierover een gefundeerde beslissing te nemen.
Als ge uw huis verkoopt,betaalt ge nog de saneringskosten,OVAM-controle,enz..
Oplossing??
Indien mogelijk uw woning zo energiezuinig mogelijk te maken.
Kost uiteraard geld en is afhankelijk van de mogelijkheden van de woning,maar ... wie gelooft dat "pellet" de oplossing is van uw electricitetsfactuur heeft het duidelijk mis.
Hoe maakt men pellets??
- Antwoord 1: Van afvalhout dat naar de containerparken wordt gebracht. Vraag uw gemeentebestuur naar waar de containerhoutafval worden gebracht. Het leert u veel over de zg afvalverbranding.
- Antwoord 2: We doen het met afval van zagerijen en andere houtverwerkende industrie. Indien dit al het geval zou zijn,zitten er ook afvalresten in van hout dat NIET geschikt is voor verbranding.
- Antwoord 3: Meneer,dit zijn firma's die gecontroleerd worden door de overheid,dus het zal wel in orde zijn zeker?
We zullen blijven discussiëren, een kant en klare oplossing is er niet.
Houtkachel is goedkoop want de prijs van het hout WAS goedkoop. De prijs van het hout is intussen immens gestegen.Een allesbrander was het alternatief. Gooi alles in de kachel De as moet ge wel opkuisen. De rotzooi die ge in de lucht stuurt komt uw schouw niet ten goede.
Pelletkachel,duur in aankoop,maar de pellets WAREN goedkoop en ge kunt het electronisch aansturen. De pellets worden duurder,de terugverdientijd langer,de kachel alleen maar ouder en opnieuw duurder.
Electrische verwarming? Accumulatoren die 's nachts opladen kosten een stuk minder en hebben een levensduur van MEER dan 10 jaar.
Geen schadelijke gassen maar natuurlijk "gekl..." als ge na een reisje terugkomt in een koude woning.Bovendien zijt ge afhankelijk van de Elec-prijzen van de maffia.
Stookolie? Steek uw geld in de tank.De onstabiele olieprijzen zijn geen ernstige basis om hierover een gefundeerde beslissing te nemen.
Als ge uw huis verkoopt,betaalt ge nog de saneringskosten,OVAM-controle,enz..
Oplossing??
Indien mogelijk uw woning zo energiezuinig mogelijk te maken.
Kost uiteraard geld en is afhankelijk van de mogelijkheden van de woning,maar ... wie gelooft dat "pellet" de oplossing is van uw electricitetsfactuur heeft het duidelijk mis.
Hoe maakt men pellets??
- Antwoord 1: Van afvalhout dat naar de containerparken wordt gebracht. Vraag uw gemeentebestuur naar waar de containerhoutafval worden gebracht. Het leert u veel over de zg afvalverbranding.
- Antwoord 2: We doen het met afval van zagerijen en andere houtverwerkende industrie. Indien dit al het geval zou zijn,zitten er ook afvalresten in van hout dat NIET geschikt is voor verbranding.
- Antwoord 3: Meneer,dit zijn firma's die gecontroleerd worden door de overheid,dus het zal wel in orde zijn zeker?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
1) Ik dacht dat men dat ging vermalen en gebruikte voor biogas? (ben niet zeker, m'n sparrentakken zullen alvast geen pellets worden)Roedie schreef:Hoe maakt men pellets??
2) Wordt dat niet vermalen tot OSB- en spaanderplaten?
Ik dacht dat men dat hier al eens ten berde heeft gebracht (en dacht ook een TV-docu gezien te hebben) waar men aanhaalde dat het vanuit de VS en Canada komt. (en daardoor dus een grotere ecologische voetafdruk heeft)
In de vs worden NU bossen aangelegd om pellets te maken.....Spruitekop schreef:1) Ik dacht dat men dat ging vermalen en gebruikte voor biogas? (ben niet zeker, m'n sparrentakken zullen alvast geen pellets worden)Roedie schreef:Hoe maakt men pellets??
2) Wordt dat niet vermalen tot OSB- en spaanderplaten?
Ik dacht dat men dat hier al eens ten berde heeft gebracht (en dacht ook een TV-docu gezien te hebben) waar men aanhaalde dat het vanuit de VS en Canada komt. (en daardoor dus een grotere ecologische voetafdruk heeft)
Thread es even terug afstoffen.
Ons oud appartement met accumulatiekachels wordt onbetaalbaar om electrisch te verwarmen. Een goed alternatief lijkt een pelletkachel. Ruw geschat heb ik die investering op een jaar of 3 terugverdiend, misschien nog minder indien de electriciteit nog verder belast wordt zoals we dit jaar gezien hebben.
Zijn er recente ervaringen, tips, winkels, etc ivm pelletkachels op dit forum ?
Gebruikt er iemand een horizontale geveluitlaat ? Indien de mede-eigenaars van de blok niet goedkeuren dat ik een verticale pijp mag laten plaatsen tegen het gebouw, is een horizontale geveluitlaat misschien het enige alternatief, maar ik lees dat dit niet zo goed is voor de motor (ventilator) van de uitlaat ?
Ons oud appartement met accumulatiekachels wordt onbetaalbaar om electrisch te verwarmen. Een goed alternatief lijkt een pelletkachel. Ruw geschat heb ik die investering op een jaar of 3 terugverdiend, misschien nog minder indien de electriciteit nog verder belast wordt zoals we dit jaar gezien hebben.
Zijn er recente ervaringen, tips, winkels, etc ivm pelletkachels op dit forum ?
Gebruikt er iemand een horizontale geveluitlaat ? Indien de mede-eigenaars van de blok niet goedkeuren dat ik een verticale pijp mag laten plaatsen tegen het gebouw, is een horizontale geveluitlaat misschien het enige alternatief, maar ik lees dat dit niet zo goed is voor de motor (ventilator) van de uitlaat ?
Als u pellet kachel defect is.....kost stukken van mensen. Stinkende rook voor de buren. Stockage voor zakken pellets. Op en af geloop met die zakken. enz....
foopah : op onderstaande link vind je daar een discussie over
http://www.ecobouwers.be/forum/post/pel ... -overbodig
http://www.ecobouwers.be/forum/post/pel ... -overbodig
Hey pol,pol schreef:Als u pellet kachel defect is.....kost stukken van mensen. Stinkende rook voor de buren. Stockage voor zakken pellets. Op en af geloop met die zakken. enz....
het lijkt me dat je aan ieder verwarmingstoestel schade kan krijgen, die meestal duur is om te laten herstellen, niet ? De stockage en de aanvoer van pellets zie ik totaal niet als een probleem. Ik verbruik nu 12000kWh electriciteit per jaar, waarvan 9500kWh nachttarief waarvan ik vermoed dat zeker 75% verwarming is. Dus een dikke 7000kWh verwarming = € 1200 op nachttarief. Ik haal deze warmte met nog geen € 400 pellets. Dus voor € 800 per jaar besparing (minstens) wil ik graag wat zakken pellets sleuren en stockeren.
Dus voor € 800 per jaar besparing (minstens) wil ik graag wat zakken pellets sleuren en stockeren.[/quote]
nu nog eens gaan kijken bij ecopower voor uw pellets en de versleten kerncentrales kunnen dicht.
nu nog eens gaan kijken bij ecopower voor uw pellets en de versleten kerncentrales kunnen dicht.
Estate Guru believer.
nu nog eens gaan kijken bij ecopower voor uw pellets en de versleten kerncentrales kunnen dicht.[/quote]platin schreef:Dus voor € 800 per jaar besparing (minstens) wil ik graag wat zakken pellets sleuren en stockeren.
en wat is je punt juist ?