Pensioen via de werkgever
TIP
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Pensioen via de werkgever
KBC doet er blijkbaar 2 weken (!) over om professionele bolero opgestart te krijgen..
Iemand ervaring met aanvraag Keytrade Pro? (termijn)
Iemand ervaring met aanvraag Keytrade Pro? (termijn)
Wat had je nu gedacht?stockzombie schreef: Damn, je leest mijn gedachten
Geen idee. Ik ben ook enkel geïnteresseerd in aandelen en spaarrekeningen in mijn vennootschap.PROFESSIONEEL: aandelen maar liefst 12 maand bijhouden > hoe zit het met hefboomproducten? steeds meerwaardebelasting ifv (al dan niet verlaagde) vennootschapsbelasting?
Mooie info van Befius: https://www.belfius.be/common/NL/multim ... esting.pdf
Wat betreft uw hefboomproducten moet ik u zeggen dat ik dit niet weet. Logischerwijs zal, indien er daar een "regelmatig" inkomen uit voorkomt (bv dividend) deze niet moeten worden afgetrokken van de berekeningsbasis voor uw notionele intrestaftrek. Dit inkomen zal belast worden aan normaal tarief van de VB (na afhouding van RV, die eventueel kan teruggevorderd worden indien je verlies maakt).
Voor de rest: raadpleeg uw boekhouder. Het algemene principe is echter: indien een meerwaarde, word je daarop belast. Het is maar omdat er expliciet een regeling is voor aandelen dat dit anders is hiervoor. Ik neem aan dat dit dus ook zo is voor opties, maar nogmaals: raadpleeg uw boekhouder.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Bedankt, maar de ervaring leert mij dat spaargids.be bij momenten slimmer is dan mijn boekhouder 
Mag ik er van uitgaan dat alle beursgenoteerde aandelen aandelen zijn "die voldoen aan de taxatievereiste" voor vrijstelling meerwaardetax indien ik ze 12m bij hou (en ik geen grote onderneming vertegenwoordig)?
Mag ik er van uitgaan dat alle beursgenoteerde aandelen aandelen zijn "die voldoen aan de taxatievereiste" voor vrijstelling meerwaardetax indien ik ze 12m bij hou (en ik geen grote onderneming vertegenwoordig)?
Ik ben Spaargids.be niet.
Ik vermoed trouwens van wel, maar goed opletten met beursgenoteerde fondsen zoals ETF's. Ik vraag me zelfs af of holdings als Brederode en privaks zoals QfG niet in de gevarenzone zitten. -- > Boekhouder
Ik vermoed trouwens van wel, maar goed opletten met beursgenoteerde fondsen zoals ETF's. Ik vraag me zelfs af of holdings als Brederode en privaks zoals QfG niet in de gevarenzone zitten. -- > Boekhouder
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Eerste aandelen via vennootschap opgepikt:
-BMW
-Solvay
-Ageas
Horizon: lange termijn
-BMW
-Solvay
-Ageas