Perpetuals
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Perpetuals
Ik heb hem verkocht als hij 71 stond... hij is daarna naar 82 gestegen en staat nu weer 76... Ik ben pas terug koper onder de 70. Heb onlangs in de tijd gelezen dat hij waarschijnlijk pas gecalled zal worden in 2018...AMA schreef:@Dreamo87 » 27 Januari 2012, 17:43
Ondertussen blijft KBC vlammen, dat zal ook niet blijven duren denk ik. Binnenkort correctie ?
Ik weet niet welke perpetual u gekocht heeft ( ISIN ), maar na de correctie van KBC misschien interessant om te kopen ?
KBC perpetual: Voila de kaap van de 90 is overschreden
NIBC doet een bod op de uitstaande stukken tegen minimum 65%.robokat schreef:NIBC VAR% 2005-2040 (ISIN XS0210781828)
Dit is geen echte perp, want hij loop af in 2040 (mogelijks zelfs al in 2035). Hij heeft wel een variabele rente. De rente wordt jaarlijks bepaald als 4 x (10j rente - 2j rente), met een minimum van 2,85% en een maximum van 8,50%.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vandaag bericht gehad van Binck dat het bod op de NIBC obli's ook voor Belgie geldt.
Wie heeft dit ook in portefeuille ? Wie neemt deel en tegen welke koers ?
Wie heeft dit ook in portefeuille ? Wie neemt deel en tegen welke koers ?
NIBC: Heb ook bericht gehad en neem deel tegen een koers van 75% omdat ik ze gemiddeld aan 57,40% gekocht heb.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Ondertussen draaide het kbc perp. fonds 34 % dit jaar.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F000002RBK
Ethna verminderde zijn aandeel in perpetueel papier en nam winst.
https://www.deutschebank.be/media/pdf/p ... a-2013.pdf
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F000002RBK
Ethna verminderde zijn aandeel in perpetueel papier en nam winst.
https://www.deutschebank.be/media/pdf/p ... a-2013.pdf
Heb termijnrekeningen die massaal vervallen, een groot deel hiervan zal naar aandelen, perps en andere "hoogrentende" obligaties gaan.
Iemand een idee welke perps nu te kopen, liefst verkrijgbaar bij Binck?
Zit al flink in de KBC 8% en de Ageas 8%, dus daar zou ik afblijven.
Momenteel staan vrijwel alle perps erg duur, ik zou er nu geen bijkopen.
Je kan afwachten en hopen(*) dat de eurocrisis terug erger wordt. Op momenten van paniek zijn er koopjes te doen. Maar of die tijd nog terug komt is de vraag.
(*) edit: ik kan niet geloven dat ik het woord "hopen" heb geschreven
Je kan afwachten en hopen(*) dat de eurocrisis terug erger wordt. Op momenten van paniek zijn er koopjes te doen. Maar of die tijd nog terug komt is de vraag.
(*) edit: ik kan niet geloven dat ik het woord "hopen" heb geschreven
BNP heeft er nog een mooie lopen.ronnie schreef:Heb termijnrekeningen die massaal vervallen, een groot deel hiervan zal naar aandelen, perps en andere "hoogrentende" obligaties gaan.
Code FR0010239319
Momenteel aan 80,5%.
bij de nationalisering van sns bank nederland worden alle "achtergestelde schulden" mee genationaliseerd.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... elsel.html
daarbij dus ook de perpetual (11,25% lening), tier 1, die hier al besproken is geweest
en ook niet-perpetuals (lower tier 2 van 6.25%)
en dat voor de mooi afgeronde onteigeningsvergoeding van 0 euro.
de houders van achtergestelde schulden en dus perpetuals krijgen dus samen met de aandeelhouders de rekening gepresenteerd.
ik vermoed dat als er nog Europese banken moeten gered worden de kans zeer groot is dat de perpetuals eveneens waardeloos worden,
op zich niks mis mee, maar een duidelijk verschil met enkele jaren geleden.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... elsel.html
daarbij dus ook de perpetual (11,25% lening), tier 1, die hier al besproken is geweest
en ook niet-perpetuals (lower tier 2 van 6.25%)
en dat voor de mooi afgeronde onteigeningsvergoeding van 0 euro.
de houders van achtergestelde schulden en dus perpetuals krijgen dus samen met de aandeelhouders de rekening gepresenteerd.
ik vermoed dat als er nog Europese banken moeten gered worden de kans zeer groot is dat de perpetuals eveneens waardeloos worden,
op zich niks mis mee, maar een duidelijk verschil met enkele jaren geleden.
-
JurgenG
Wie perpetuals koopt zou natuurlijk moeten weten dat die (vrijwel?) altijd achtergesteld zijn en je dus hetzelfde risico loopt als een aandeelhouder.
Ik heb deze perpetuals gelukkig een tijdje terug met wat winst verkocht. Maar ik was me wel bewust van het risico toen ik ze kocht.
Ik heb deze perpetuals gelukkig een tijdje terug met wat winst verkocht. Maar ik was me wel bewust van het risico toen ik ze kocht.
de meeste perpetuals worden uitgegeven door banken, dikwijls door systeembanken
systeembanken die dus 'gesteund' worden door de overheden
als het daar misloopt moet je maar afwachten of je met je perpetual onder de paraplu kan schuilen.
met fortis (fortishy8%) had je geluk, zeker in vergeljking met de aandeelhouders, bij sns dus niet.
ik ken eigenlijk geen andere bankreddingen waarbij de perpetuals volledig in rook zijn opgegaan.
dat vind ik dus een belangrijk nieuw gegeven.
systeembanken die dus 'gesteund' worden door de overheden
als het daar misloopt moet je maar afwachten of je met je perpetual onder de paraplu kan schuilen.
met fortis (fortishy8%) had je geluk, zeker in vergeljking met de aandeelhouders, bij sns dus niet.
ik ken eigenlijk geen andere bankreddingen waarbij de perpetuals volledig in rook zijn opgegaan.
dat vind ik dus een belangrijk nieuw gegeven.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat indien er beroep moet gedaan worden van de overheid (lees: de burger) om een bank te redden dat de burger ook nog eens moet opdraaien voor beleggers die liever veel risico's nemen in ruil voor wat extra rendement.
Hier in België doen ze dat wel, jammer want dan zou je eigenlijk kunnen stellen dat we het spaarboekje kunnen afschaffen.
Hier in België doen ze dat wel, jammer want dan zou je eigenlijk kunnen stellen dat we het spaarboekje kunnen afschaffen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Zo liep het met perp van dexia; de uitrook formule.
http://www.oblis.be/nl/ruime-meerderhei ... exia-14849
Spruitekop; het is/was nog altijd de bank en zijn beheerders die fouten maken niet de beleggers. De beleggers voorzien de beheerders van geld deze beheerders bakken er niets van of maken fouten. Wie wordt er gestraft;
juist de belegger die had maar geen geld beschikbaar moeten stellen. 
http://www.oblis.be/nl/ruime-meerderhei ... exia-14849
Spruitekop; het is/was nog altijd de bank en zijn beheerders die fouten maken niet de beleggers. De beleggers voorzien de beheerders van geld deze beheerders bakken er niets van of maken fouten. Wie wordt er gestraft;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat is het verschil met bedrijven?
Als belegger moet je niet alleen geloven in het product, de markt of het bedrijf maar ook in de stuurmanskunst van de beheerders.
Het is niet "of-of-of-of" maar "en-en-en-en".
Als belegger moet je niet alleen geloven in het product, de markt of het bedrijf maar ook in de stuurmanskunst van de beheerders.
Het is niet "of-of-of-of" maar "en-en-en-en".
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.