Perpetuals
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Perpetuals
Er staat ook een stukje over in de standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140304_01009317" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij zeggen dat ook de Vlaamse steun niet meer zou meetellen voor 'kernkapitaal' (tier-1?) onder bazel-3
Die Vlaamse steun is idd ook een vorm van hybride kapitaal, zo had ik het nog niet bekeken.
Misschien gebruiken ze het geld toch om de Vlaamse steun terug te betalen?
Afwachten.
Zij zeggen dat ook de Vlaamse steun niet meer zou meetellen voor 'kernkapitaal' (tier-1?) onder bazel-3
Die Vlaamse steun is idd ook een vorm van hybride kapitaal, zo had ik het nog niet bekeken.
Misschien gebruiken ze het geld toch om de Vlaamse steun terug te betalen?
Afwachten.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Bedankt voor deze info
heb zonet mijn perpetual van GDF Suez verkocht aan 133,5%, aangekocht aan 96.25% en ondertussen 5.95% intrest gekregen. Ben happy!
Slecht nieuws voor perpetual liefhebbers: ING en KBC gaan hun 8% perpetuals dit jaar effectief terugbetalen.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Er zijn nog perpetuels te krijgen. Iemand ervaring met http://www.oblis.be" onclick="window.open(this.href);return false; ??
-
anonymous9
Er zijn er zeker genoeg, perpetual preferred shares in de US, keuze zat!
Er zijn nog perpetuals, of gelijkwaardige producten, genoeg te krijgen. Maar het vet is wel van de soep. Denk dat momenteel steepeners (perpetuals waarvan de intrest mee varieert met de marktintrest) nog het best geschikt zijn.
Heb je tips ? Wanneer betaalt die van KBC terug ?
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
KBC heeft nog niks definitief beslist mbt de terugbetaling van zijn perpetuals. Maar de kans is groot dat dat 27/6 gaat zijn. En dat moeten ze minimum een maand op voorhand bekend maken, dus binnen enkele weken weten we meer.
Ik denk dat de meerderheid van ons, waaronder ook ik, daar niet mee vertrouwd is.Poldermol schreef:Er zijn er zeker genoeg, perpetual preferred shares in de US, keuze zat!
Misschien kan iemand eens uitleggen waarom deze interessant zijn, welke dan precies, en hoe het zit met de fiscaliteit.
Ik vermoed dat het dividend dubbel wordt belast, in de US en daarna nog een hier aan 25%.
Enkele populaire steepeners :Dreamo87 schreef:Heb je tips ? Wanneer betaalt die van KBC terug ?
Aegon, nl0000116150, var% 10yr nl +0,1%, rente elk kwartaal uitbetaald en herzien
Credit Agricole, fr0010161026, var% 10 yr cms +0,025% (max 7,75%), jaarlijkse renteherziening
ING, nl0000116127, var% 10yr +0,1% (max 9%), rente elk kwartaal uitbetaald en herzien...
De koersen hiervan zullen nu eerder ronde de 80% draaien, daar waar het een tijdje geleden rond de 50% was.
Wel opgelet, de voorwaarden zijn soms (sterk) verschillend (al of niet cumulatief, max intrest al of niet gelimiteerd, 10yr nl of een andere referentieintrest als basis...).