Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Poll : ga jij shoppen met je spaargeld nu de rente stijgt, bijna overal ?
Geen voorwaarde.
Je klikt gewoon op afsluiten en je geld wordt terug gestort.
Enigste voorwaarde die bestaat is dat je uw geld min. 1 jaar moet laten staan om interest te krijgen.
Is dus zoals bij een getrouwheidspremie...
Hoe werkt dat? Hebt je een link voor meer info?
Werkt dat op termijn? En wat als je je geld vlug nodig hebt? Penalties, rente vermindering?
En hoeveel "basisrente" krijg je? Ik dacht 0.01 was het minimum?
Voor alle info omtrent de deposito ga je best in het forum naar het onderwerp 'deposito federale overheid'. Hier staat voldoende rond geschreven. Er is geen sprake van een basisrente en getrouwheidspremie. Is nl. geen bank. Rente wordt maandelijks herzien op basis van OLO 1 jaar en wanneer je geld de volle 12 maand op de rekening staat, kan je interest opvragen. Als je het dus eerder afhaalt, heb je geen rente. Maw. op 11 maanden = nul rente maar vanaf 12 maanden rente per maand, dus bijv. op maand 14 zal je 14 maanden rente krijgen. Rente op te vragen bij afsluiten rekening of wanneer je na 12 maanden zelf de uitbetaling vraagt. Best alles eens goed doorlezen op forum en website van overheid.
Een rekening openen gaat trouwens heel simpel online met bijv. itsme.
Google ook eens 'e depo overheid'. Je zal een aantal artikels terugvinden met wat uitleg.
Dit systeem bestaat al jaren (vb. voor storten van waarborgen), maar is nu pas in picture gekomen daar het allemaal online kan en dus zeer toegankelijk is geworden.
Een rekening openen gaat trouwens heel simpel online met bijv. itsme.
Google ook eens 'e depo overheid'. Je zal een aantal artikels terugvinden met wat uitleg.
Dit systeem bestaat al jaren (vb. voor storten van waarborgen), maar is nu pas in picture gekomen daar het allemaal online kan en dus zeer toegankelijk is geworden.
Dit is volgens mij GEEN spaarrekening. Punt.
Zoals in mijn vorig bericht al vermeld: de e-depo is GEEN bank. Dus is het idd. GEEN spaarrekening.
Maar hoe men het kind noemt interesseert me niet. Het is de rente, dus opbrengst, die me interesseert.
Is zelfde systeem als een bank, alleen is het de overheid.
En idd. het is geen gewaarbordgde rekening zoals bij een gereglementeerde spaarrekening. Maar who cares?
Het is de Belgische overheid...
En denkt men nu echt dat België failliet zal gaan en men hierdoor zijn geld zal verliezen?
Spanje en Griekenland hebben er zeer slecht voor gestaan, maar zijn toch ook niet failliet.
En tegen dat België daar is beland, is mijn geld al lang terug weg van de edepo... (is met een simpele klik gerealiseerd).
Wat is er gebeurd met de tijd dat bankiers achter uw geld aanrenden om hun basiswerk te doen: geld uitlenen van degenen die het niet nodig hebben aan degenen die het wel nodig hebben, ...met winst.
[/quote]
Stel de vraag aan de banken. Hoe komt het dat zij zo arrogant zijn t.o.v. de spaarder? Wie is de "big chief" van de banken? Ik weet het niet.
[/quote]
Stel de vraag aan de banken. Hoe komt het dat zij zo arrogant zijn t.o.v. de spaarder? Wie is de "big chief" van de banken? Ik weet het niet.

[/quote]
Dat was de tijd van 7% rente op spaarrekeningen, maar ook 12% interest op een woonlening...
Bij Rabo plannen ze een offensief op de Belgische spaarder 

Eerst hun tenten afbreken... om terug te komen? Hun ex-klanten zullen tevreden zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb ook ja geklikt, en toen pas zag ik dat het de vraag was of je ging bankshoppen, ik dacht dat het over gewoon shoppen ging.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ja, zoals zovelen; niet tot het einde lezen.Charlesvdw schreef: ↑11 januari 2023, 19:58 Heb ook ja geklikt, en toen pas zag ik dat het de vraag was of je ging bankshoppen, ik dacht dat het over gewoon shoppen ging.