Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Portfolio samenstellen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
80 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: Portfolio samenstellen

• Citeer

Bericht door Kevva » 2 april 2017, 12:02

Tiziano schreef:Kan alleen maar beamen wat de rest hierboven schrijft. Voor obligaties zou ik Europese staatsobligaties kiezen.

Welke termijn had je in gedachten voor deze portfolio?
Een buy & hold strategie. Dus tot de pensioengerechtigde leeftijd.
Om dan geleidelijk aan wat geld terug te nemen. Maar dankzij het obligatiegedeelte zou je sowieso elk kwartaal al een dividend krijgen. Op obligatiefondsen/trackers kies je sowieso altijd best voor distributie (fiscaal is dat het meest interessante).
Voor de andere ETF's (aandelen) zou ik liefst van al voor kapitalisatie gaan.

Maar ik denk dat een termijn van 10 jaar sowieso ook al wat meerwaarde zal bieden.

Nu, het is ook maar een simpele denkoefening van mijn kant hoor. Het is deels in lijn met die Butterfly portefeuille.
Weinig volatiliteit en toch een mooi rendement. Je moet ook vooral kopen op de dips en niet als de beurzen overreageren zoals nu (januari 2017 - april 2017).

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 3 april 2017, 18:07

Kevva schreef:
Tiziano schreef:Kan alleen maar beamen wat de rest hierboven schrijft. Voor obligaties zou ik Europese staatsobligaties kiezen.

Welke termijn had je in gedachten voor deze portfolio?
Een buy & hold strategie. Dus tot de pensioengerechtigde leeftijd.
Om dan geleidelijk aan wat geld terug te nemen. Maar dankzij het obligatiegedeelte zou je sowieso elk kwartaal al een dividend krijgen. Op obligatiefondsen/trackers kies je sowieso altijd best voor distributie (fiscaal is dat het meest interessante).
Voor de andere ETF's (aandelen) zou ik liefst van al voor kapitalisatie gaan.

Maar ik denk dat een termijn van 10 jaar sowieso ook al wat meerwaarde zal bieden.

Nu, het is ook maar een simpele denkoefening van mijn kant hoor. Het is deels in lijn met die Butterfly portefeuille.
Weinig volatiliteit en toch een mooi rendement. Je moet ook vooral kopen op de dips en niet als de beurzen overreageren zoals nu (januari 2017 - april 2017).
Dan zou ik ook met uw obligaties spreiden en niet enkel Amerikaanse obligaties kopen.. wie weet wat de situatie is binnen dit en 5 jaar. Los daarvan volgen bedrijfsobligaties meestal de trend van de aandelen dus als je die obligaties voor de stabiliteit van je portefeuille wilt zou ik staatsobligaties overwegen.

stockzombie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer stockzombie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door stockzombie » 5 april 2017, 12:35

reteiP schreef:Ik zou Large cap laten vallen als je al World index hebt.
Idem hier.

stockzombie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer stockzombie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door stockzombie » 5 april 2017, 12:39

Ik laat de bonds wel voor wat ze zijn. Aan deze rate's zie ik weinig potentieel; integendeel heb al mooi verdiend aan shorts hierop. Heb wel goudposities om de aandelenposities te balanceren.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 15 juli 2017, 22:48

Sorry, dat ik even tussenkom in dit topic maar ik lees dat er een aantal zijn die de 'lazy portfolio' van MK hier hebben?
Mag ik vragen bij welke broker jullie deze deelbewijzen aankopen?

Ik heb dit bij DeGiro, maar aangezien we met z'n allen een dividend krijgen en dit een buitenlandse broker is, moet je dus de RV op die dividenden gaan optellen en aangeven in de personenbelasting. een heel omslachtig werkje want dat dividend krijg je elke 3 maanden.

Waaruit bestaat de portefeuille:
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 8&type=ETF iShares MSCI World - > Allemaal distributie, dus te mijden
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 7&type=ETF iShares MSCI EM UCITS - > Allemaal distributie, dus te mijden
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 2&type=ETF iShares $ Corp Bond UCITS - > Allemaal distributie, dus te mijden

Conclusie, voor Belgen is het totaal niet interessant om een lazy portfolio naar het voorbeeld van MK op te starten. In België betaal je nog steeds hoge transactiekosten (tenzij je met 1000 euro ineens instapt).
Wil je dit vermijden moet je naar een buitenlandse broker gaan, maar dan moet je zelf jaarlijks gaan cijferen.

Jarexx
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Jarexx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jarexx » 16 juli 2017, 08:30

Kevva,

Als je lazy portfolio van MK wil volgen als belg moet jede kapitaliserende variant nemen. Hier al eens over gehad met de mensen van mijn kapitaal en enigste reden dat ze voor distribuerende variant zijn gegaan is omdat de kapitaliserende variant nog niet lang genoeg bestaat.

Moet via morningstar maar eens kijken de IWDR en IWDA zijn voor 99% gelijk en enigste verschil is dus dist en kap.

Fondsen etf is natuurlijk altijd dist.
Portefeuille: IWDA, cash

evita
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer evita
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door evita » 16 juli 2017, 11:07

Kevva schreef: ↑15 juli 2017, 22:48 Sorry, dat ik even tussenkom in dit topic maar ik lees dat er een aantal zijn die de 'lazy portfolio' van MK hier hebben?

Ik heb dit bij DeGiro, maar aangezien we met z'n allen een dividend krijgen en dit een buitenlandse broker is, moet je dus de RV op die dividenden gaan optellen en aangeven in de personenbelasting. een heel omslachtig werkje want dat dividend krijg je elke 3 maanden.

Waaruit bestaat de portefeuille:
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 8&type=ETF iShares MSCI World - > Allemaal distributie, dus te mijden
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 7&type=ETF iShares MSCI EM UCITS - > Allemaal distributie, dus te mijden
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 2&type=ETF iShares $ Corp Bond UCITS - > Allemaal distributie, dus te mijden

Conclusie, voor Belgen is het totaal niet interessant om een lazy portfolio naar het voorbeeld van MK op te starten. In België betaal je nog steeds hoge transactiekosten (tenzij je met 1000 euro ineens instapt).
Wil je dit vermijden moet je naar een buitenlandse broker gaan, maar dan moet je zelf jaarlijks gaan cijferen.
Kevva, ik heb mijn deelbewijzen van die 'lazy porfolio' aangekocht bij DB.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 16 juli 2017, 11:19

Jarexx schreef: ↑16 juli 2017, 08:30 Kevva,

Als je lazy portfolio van MK wil volgen als belg moet jede kapitaliserende variant nemen. Hier al eens over gehad met de mensen van mijn kapitaal en enigste reden dat ze voor distribuerende variant zijn gegaan is omdat de kapitaliserende variant nog niet lang genoeg bestaat.

Moet via morningstar maar eens kijken de IWDR en IWDA zijn voor 99% gelijk en enigste verschil is dus dist en kap.

Fondsen etf is natuurlijk altijd dist.
Bedankt Jarexx, zijn alle 3 de ETF's te verkrijgen in een kapitaliserende variant? Ik hou deze fondsen aan als extra pensioenspaarfonds.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 16 juli 2017, 14:15

Hello Kevva,
Kevva schreef: ↑15 juli 2017, 22:48 Sorry, dat ik even tussenkom in dit topic maar ik lees dat er een aantal zijn die de 'lazy portfolio' van MK hier hebben?
Mijn Lazy portefeuille heb ik bij mijn Belgische bank.

Waaruit bestaat de portefeuille:ik versta niet waarom iemand distribuerende aandelen fondsen zou aanbevelen aan Belgen
de kapitaliserende versie heeft dezelfde aandelen, verdeeld geen dividenden ( geen RV, geen herbeleggen) en heeft een JKP van 0,20% ipv 0,50%
de kapitaliserende versie heeft dezelfde aandelen, verdeeld geen dividenden ( geen RV, geen herbeleggen) en heeft een JKP van 0,20% ipv 0,75%
- http://www.morningstar.be/be/funds/Secu ... 2&type=ETF iShares $ Corp Bond UCITS - > Allemaal distributie, dus te mijden Je kan de accumulerende versie van dit fonds kopen op de London Stock Exchange, echter wel enkel in USD.
Wat is het doel van deze obligaties in je portefeuille? In vele lazy porteveuilles dienen de obligaties voor stabiliteit, daar waar de aandelen voor de groei zullen zorgen. USD corp bonds hebben het nadeel van het koersrisiko USD-EUR (bvb de laatste maanden) en corp bonds hebben niet de opbrengst van aandelen, maar indien aandelen zakken volgen de corp bonds deze daling. Beter is te kiezen voor aandelen (voor de groei) of veilige overheidsbonds (voor de stabiliteit).

Het doel van een lazy portflio is het werk zo veel mogelijk te beperken; gebruik van de kapitaliserende versie vermijdt de dividenden (en de RV die hieraan vast hangt). Een lazy portfolio heeft meestal een aandelen komponent and een bond/cash component. Het is belangrijk om de doel % te handhaven. In de praktijk stijgen de aandelen en blijven de bonds/cash stabiel. Persoonlijk laat ik mijn nieuwe contributies accumeleren in mijn spaarboekje en een paar maal per jaar koop if mijn ETFs, waarbij ik er voor zorg dat mijn doel% gerespecteerd word.
Update: ik zie dat Jarexx hierboven een gelijkaardige opmerking plaatste
Laatst gewijzigd door B7H4long op 16 juli 2017, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 16 juli 2017, 14:23

Hallo Kevva,
Kevva schreef: ↑2 april 2017, 12:02 Op obligatiefondsen/trackers kies je sowieso altijd best voor distributie (fiscaal is dat het meest interessante).
Kan je me even uitleggen waarom dit fiscaal interessanter is?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 16 juli 2017, 14:53

B7H4long schreef: ↑16 juli 2017, 14:23 Hallo Kevva,
Kevva schreef: ↑2 april 2017, 12:02 Op obligatiefondsen/trackers kies je sowieso altijd best voor distributie (fiscaal is dat het meest interessante).
https://www.mijnkapitaal.be/fondsen/kap-div-ronde1/

Jarexx
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Jarexx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jarexx » 16 juli 2017, 14:54

B7H4long schreef: ↑16 juli 2017, 14:23 Hallo Kevva,
Lees eens deze 2 artikels van mijn kapitaal en het zal duidelijk worden.

Portefeuille: IWDA, cash

evita
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer evita
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door evita » 16 juli 2017, 16:00

Hier een interessant artikel i.v.m. trackers:
https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... -beurstaks

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 16 juli 2017, 16:01

Hallo Jarexx, Dw,
Jarexx schreef: ↑16 juli 2017, 14:54
B7H4long schreef: ↑16 juli 2017, 14:23Kan je me even uitleggen waarom dit fiscaal interessanter is?
Lees eens deze 2 artikels van mijn kapitaal en het zal duidelijk worden.
Bedankt voor jullie referentie. "Altijd" is altijd een gevaarlijk woord.
Het lijkt dat de auteurs van de site enkel de berekening deden met 3% intrest/dividend, geen rekening houden met samengesteld intrest, noch met het herbeleggen van de dividenden, nog met eventuele minwaarden en meerwaarden.

(gelieve mijn berekeningen na te gaan, het is niet onmogelijk dat ik rekenfouten maakte)
Het kapitalisatiefonds spaart dus de jaarlijkse coupon van 3% op. Na 5 jaar hebben we dus 10.000 + 5 x 300 = 11.500 euro. We betalen bij verkoop een meerwaardeheffing van 30% op de meerwaarde van 1.500 euro (450 euro). Op het resterende bedrag betalen we een beurstaks van 1,32% (145,8 euro). Totaal hebben we dus 595,8 euro belastingen betaald.
[...]
Fiscaal is het altijd interessanter om te kiezen voor de distributie versie van een obligatiefonds.
De statement in rood lijkt incorrect. Na 1 jaar is er een kapitaal van 10300 euro, waarop 3% intrest gerekend word. Het tweede jaar is er dus in intrest van 309%, .... enz.
Voor deze intrest van 3% krijg ik dus:

Code: Selecteer alles

Kapitaal	intrest
 10,000 	 300 
 10,300 	 309 
 10,609 	 318 
 10,927 	 328 
 11,255 	 338 
 11,593 	

Meerwaarde	 1,593 
MeerwaardeBelasting	 478 
Beurstax	147
Totaal	 10,968 
Met de distribuerende versie van het fonds is het vergelijkbare bedrag 11050 euro.
In dit voorbeeld is de distribuerende versie van het fonds beter.

Als we nu echter een dividend van 4,75% zouden nemen, dan krijg ik
- voor het kapitaliserende fonds met de samengestelde intrest: 11672Euro
- voor de distribuerende versie is het totaal 11663Euro
Voor opbrengsten vanaf 4,75% lijken de kapitaliserende fondsen beter
(als we geen rekening houden met meerwaarde, nog met herbeleggen van de gedistribueerde dividenden)

(nota: 4.75% komt wel meer terug in ons Belgisch belastingssysteem)

Laat ons een ander scenario bekijken.
Obligaties hebben het de laatste jaren moelijk, en verliezen waarde.
Fondsen met een grotere duration zullen grotere verliezen lijden.
Laten we veronderstellen dat eer elk jaar 1% minwaarde is.
Voor de distribuerende versie krijg ik:

Kapitaal	intrest
 10,000 	 210 
 9,900 	 208 
 9,801 	 206 
 9,703 	 204 
 9,606 	 202 
 9,510 	
Geen minwaardebelasting	
Totaal	 10,539 
Voor de kapitaliserende versie krijg ik:

Intrest	3.00%
Kapitaal	intrest
 10,000 	 300 
 10,200 	 306 
 10,404 	 312 
 10,612 	 318 
 10,824 	 325 
 11,041 	

Meerwaarde	 1,041 
MeerwaardeBelasting	 312 
Beurstax	142
Totaal	 10,587 
Met een minwaarde van 1% en een intrest van 3% lijkt de kapitaliserende versie ook hier beter

Eigenlijk is de bovenstaande berekening nog niet correct omdat er geen rekening gehouden word met de her-beleggingen van de gedistribuerde dividenden. Het lijkt duidelijk dat er dan ook combinaties zijn waar een kapitaliserend fonds beter zal doen dan een gedistribeerde fonds.

Conclusie:
Geloof zomaar niet wat er op het internet geschreven word. Doe altijd je eigen onderzoek

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 16 juli 2017, 17:51

Ik ga zeker ook niet akkoord met de stelling dat het altijd interessanter is. Ik zou wel durven stellen dat het bijna altijd interessanter is.

3 % interest is al een meer dan behoorlijke interest voor obligatiefondsen in het klimaat van het laatste decennium, laat staan 4.75 %.

Je tweede scenario is theoretisch mogelijk is, maar onwaarschijnlijk. Je veronderstelt dat (a) het fonds in een voor obligaties ongunstig klimaat een hoge interest zal aanhouden, dat (b) de daling van de obligatiekoersen langdurig aanhoudt en (c) dat de belegger gedwongen zal zijn het fonds op een ongunstig moment te verkopen.

Vooral (c) vind ik voor fondsenbeleggers niet zo'n plausibele hypothese. Zijn dat meestal geen langetermijnbeleggers? Bovendien blijft het fonds in jouw model een zeer aantrekkelijke interest uitkeren, wat de kans op verkoop nog verlaagt.

De 'altijd' van MK is ongelukkig gekozen, maar ik denk niet dat je als belegger veel zou misdoen door het toch als vuistregel aan te houden. De gevallen waar distributie gunstiger uitvalt zijn immers relatief zeldzaam, lijkt me.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

80 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy