Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
Ik zou instappen in PSV van Argenta (Flexx).
Instapkosten maximaal 4%, maar de kantoormedewerker heeft reeds later weten dat het minder zou kunnen zijn.
Iemand ervaring met verlaagde instapkosten en onder welke voorwaarden (andere produkten, spaarkapitaal, ..)?
Alvast bedankt voor een reactie of p.mail.
Instapkosten maximaal 4%, maar de kantoormedewerker heeft reeds later weten dat het minder zou kunnen zijn.
Iemand ervaring met verlaagde instapkosten en onder welke voorwaarden (andere produkten, spaarkapitaal, ..)?
Alvast bedankt voor een reactie of p.mail.
Re: Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
Heeft er iemand een Flexx van Argenta?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ook interesse in dit product.
De instapkosten houden mij ook nog wat tegen momenteel, maar als daar een mouw aan te passen valt door de kantoorhouder mits eventueel 'wat toegevingen', dan wil ik het ook overwegen. Ik zal hiervoor ook mijn plaatselijke kantoorhouder eens aanspreken, en laat het resultaat wel weten.
Dus alle ervaringen of reacties welkom!
De instapkosten houden mij ook nog wat tegen momenteel, maar als daar een mouw aan te passen valt door de kantoorhouder mits eventueel 'wat toegevingen', dan wil ik het ook overwegen. Ik zal hiervoor ook mijn plaatselijke kantoorhouder eens aanspreken, en laat het resultaat wel weten.
Dus alle ervaringen of reacties welkom!
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Waarom ga je niet voor ARPE van Argenta ?
4% lijkt me wel enorm veel
Vandaag ook eens gaan informeren,en de instapkosten zijn 2% werd me verteld.Denk dat ik mijn la,ngetermijnsparen bij Fortis ga stopzetten en bij Argenta zal gaan
Arpe is dan weer beursgericht,zonder kapitaalwaarborg.........;;Ik ben nog altijd het liefst zeker van mijn geld....freetotax2005 schreef:Waarom ga je niet voor ARPE van Argenta ?
Dit was het antwoord dat ik een maand geleden kreeg van mijn Argenta-kantoorhouder in Gent:
Beste
Wij kunnen spijtig genoeg niks wijzigen aan deze instapkosten.
Mvg
Koen
Zou dat verschillen per kantoor? Zo ja, waar zou ik wel lagere instapkosten kunnen bedingen?
Beste
Wij kunnen spijtig genoeg niks wijzigen aan deze instapkosten.
Mvg
Koen
Zou dat verschillen per kantoor? Zo ja, waar zou ik wel lagere instapkosten kunnen bedingen?
Er staat maximum 4% instapkosten.Ik denk dat de kosten afhankelijk zijn van kantoor tot kantoor.Net zoals bij elke makelaar.Argentakantoorhouders zijn ook zelfstandigen.
Al bij al valt max 4% nog mee.
Als je ziet dat er maatschappijen zijn die 5%,6% en zelfs 7% durven vragen.
Al bij al valt max 4% nog mee.
Als je ziet dat er maatschappijen zijn die 5%,6% en zelfs 7% durven vragen.
Verschilt dus heel zeker van kantoor tot kantoor!!!fatboy schreef:--Quote ingekort, dat houdt het forum leesbaar. Gelieve hieraan mee te werken! V.--
Mensen die goede (lees: flexibele) kantoorhouders kennen?
Als er bij een belegging staat 'maximum x procent', dan wil dat meestal zeggen dat naarmate je kapitaal toeneemt in dat product, dat je dan minder moet betalen. Bijvoorbeeld: eens je boven de 25.000 hebt gespaard in deze verzekering, zal je maar 3% moeten betalen aan instapkosten.
Het lijkt me toch vrij belachelijk dat Argenta in hun brochures zet (want zo lezen jullie het dan): maximum 4% wil zeggen dat je met alle kantoorhouders in de streek kan gaan onderhandelen over de instapkosten, zodat wij een prijzenoorlog ontketenen tussen onze eigen kantoorhouders. Strak plan! Hoewel, met Argenta weet je nooit
Het lijkt me toch vrij belachelijk dat Argenta in hun brochures zet (want zo lezen jullie het dan): maximum 4% wil zeggen dat je met alle kantoorhouders in de streek kan gaan onderhandelen over de instapkosten, zodat wij een prijzenoorlog ontketenen tussen onze eigen kantoorhouders. Strak plan! Hoewel, met Argenta weet je nooit
Misschien dat een nieuwe kantoorhouder verder wil gaan dan een (groter) ouder kantoor. 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
In Ieper is het 2%
Hm, ander kantoor uit mijn oude woonplaats aangesproken. Toch wel een iets te agressief/commercieel antwoord m.i.:
Beste,
De 4% instapkosten voor een fiscaal contract zit bij de besten op de markt! Heel wat instellingen rekenen 6% en zelfs meer voor een verzekeringscontract in het kader van pensioensparen.
Waarom ons pensioenspaarfonds niet overwegen? Zowel bij ARPE als bij ARPE Defensive betaalt u helemaal géén instapkosten. Bovendien hebt u gezien de lange looptijd perspectief op een beduidend hoger rendement.
(Keuze dient uiteraard in overeenstemming te zijn met uw beleggersprofiel).
1) met zijn verhaaltje "4% van het beste op de markt" doet hij de waarheid toch wat geweld aan. "Op de markt van de grootbanken" was misschien eerlijker geweest, en dan nog.
2) ARPE ging ik sowieso openen in 2012, om dan afwisselend (afhankelijk van het jaar) in mijn verzekering en in mijn fonds te storten. Maar ik lust mijn eten niet als ik het door de strot geramd krijg. Een genuanceerder voorstel, bijv. ook met een visie op de huidige crisis, had me beter gesmaakt.
Beste,
De 4% instapkosten voor een fiscaal contract zit bij de besten op de markt! Heel wat instellingen rekenen 6% en zelfs meer voor een verzekeringscontract in het kader van pensioensparen.
Waarom ons pensioenspaarfonds niet overwegen? Zowel bij ARPE als bij ARPE Defensive betaalt u helemaal géén instapkosten. Bovendien hebt u gezien de lange looptijd perspectief op een beduidend hoger rendement.
(Keuze dient uiteraard in overeenstemming te zijn met uw beleggersprofiel).
1) met zijn verhaaltje "4% van het beste op de markt" doet hij de waarheid toch wat geweld aan. "Op de markt van de grootbanken" was misschien eerlijker geweest, en dan nog.
2) ARPE ging ik sowieso openen in 2012, om dan afwisselend (afhankelijk van het jaar) in mijn verzekering en in mijn fonds te storten. Maar ik lust mijn eten niet als ik het door de strot geramd krijg. Een genuanceerder voorstel, bijv. ook met een visie op de huidige crisis, had me beter gesmaakt.
Ik zie ook dat,wanneer je bij sommige banken intekent via spaargidsforum,Nateus bijv,geen instapkosten hebt!??Is dit dan niet voordeliger?
Bij Argenta hadden ze me ook die Arpe voorgesteld,zou beter zijn wanneer je nog jong bent,31 in mijn geval.Mja,ik heb toch liever een vaste gewaarborgde rentevoet
Bij Argenta hadden ze me ook die Arpe voorgesteld,zou beter zijn wanneer je nog jong bent,31 in mijn geval.Mja,ik heb toch liever een vaste gewaarborgde rentevoet