rendementen tak 21 2011
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: rendementen tak 21 2011
ik weet deze al van Ethias First (99% zekerheid): nul procent winstdeelname
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb mijn Axa Crest 40 dan toch voortijdig verkocht dit jaar en het geld in mijn bouw gestoken. Hoger rendement verzekerd.
Na betaling van de verplichte RV berekend op 4,75% jaarlijks (gelukkig nog aan 15%) heeft mijn geld in die 5 jaar nauwelijks iets opgebracht...
Gelukkig dat ze de conjuncturele vergoeding van 3% laten vallen hebben, of ik had waarschijnlijk nog verlies ook... ( wegens de slechte beurs is er een namelijk een extra uittrede vergoeding van 3%)
Na betaling van de verplichte RV berekend op 4,75% jaarlijks (gelukkig nog aan 15%) heeft mijn geld in die 5 jaar nauwelijks iets opgebracht...
Gelukkig dat ze de conjuncturele vergoeding van 3% laten vallen hebben, of ik had waarschijnlijk nog verlies ook... ( wegens de slechte beurs is er een namelijk een extra uittrede vergoeding van 3%)
@ webster Ik denk dat je een zeer verstandige beslissing genomen hebt, de crest 30 en 40 gaan volgens mij zeer weinig geven, misschien zelfs niets. Ik ben er ook uitgestapt.
Heeft iemand al info of de intresten die je ontvangt van een tak 21 die in 2012 vervalt, worden bijgeteld bij de intresten van kasbons en termijnrekeningen (om niet boven het plafond van 20 000 € uit te komen) ?
Als je met "ontvangen" bedoelt: toegevoegd worden aan je contract dan is het antwoord: neen ze worden niet bijgeteld. Er staat immers letterlijk dat je contract vrij is van RV na acht jaar en één dag.
Vraag je de intresten op voor die 8 jaar, dan is er RV en zullen ze waarschijnlijk bijgeteld worden. Alleen is het nog vrij onduidellijk wat er gaat gebeuren als je bijvoorbeeld na 4 jaar alles opvraagt: worden de intresten dan in één maal of jaar per jaar verrekend om bijgeteld te worden ?
Het is ook nog niet duidelijk als je contract meer dan 20.000 euro per jaar oplevert of als je samen met de andere intresten aan een hoger bedrag zou komen.
Verder is het ook niet duidelijk of die fictieve 4,75 % in de berekening wel 4,75 % blijft.
De eerstvolgende weken zal die onduidelijkheid nog wel blijven, denk ik.
Vraag je de intresten op voor die 8 jaar, dan is er RV en zullen ze waarschijnlijk bijgeteld worden. Alleen is het nog vrij onduidellijk wat er gaat gebeuren als je bijvoorbeeld na 4 jaar alles opvraagt: worden de intresten dan in één maal of jaar per jaar verrekend om bijgeteld te worden ?
Het is ook nog niet duidelijk als je contract meer dan 20.000 euro per jaar oplevert of als je samen met de andere intresten aan een hoger bedrag zou komen.
Verder is het ook niet duidelijk of die fictieve 4,75 % in de berekening wel 4,75 % blijft.
De eerstvolgende weken zal die onduidelijkheid nog wel blijven, denk ik.
klopt, maar 3.7% netto per jaar, vrij van RV is toch mooi meegenomen om niet te spreken van het fiscale voordeel bij sommige first producten.Lukske schreef:ik weet deze al van Ethias First (99% zekerheid): nul procent winstdeelname
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Weet er nu al iemand met zekerheid wat die 20.000 euro aan intrest betekent : is dit bruto, is dit per persoon of per gezin enz..
Is dit nergens weer te vinden, weten de banken hier al iets over?
Niemand weet de details, omdat de details nog niet geregeld zijn. Het regeerakkoord is enkel een soort intentieverklaring, die per definitie vaag is.witte merel schreef: Is dit nergens weer te vinden, weten de banken hier al iets over?
Nu moet alles nog in wetteksten gegoten worden en pas dan zullen we weten waar we aan toe zijn. Al de rest zijn veronderstellingen met weinig waarde.