Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
ik ben hier ook nog altijd sterk aan het twijfelen,pffff,en hoe meer je leest,hoe meer je twijfelt 
Dat probleem heb ik ook Fazizi. De winstdeelnames van Generali lijken mij wel altijd nogal pover. Ik heb niet echt de indruk dat trouw er beloond wordt, maar ja, waar wel nog 
Ik zou hier toch nog eens willen aangeven dat de instapkosten maar een beperkte invloed hebben op het rendement, zeker op lange termijn.
Bijvoorbeeld:
contract1 : 2% instapkosten, 3,00% opbrengst
contract2 : 1% instapkosten, 2,75% opbrengst
na 5 jaar maak je met contract 1 al winst tov contract 2.
Onderhandelen over de instapkosten is een goede zaak, maar je moet het belang ook niet overschatten. Een kwartje percent meer rendement is belangrijker.
Bijvoorbeeld:
contract1 : 2% instapkosten, 3,00% opbrengst
contract2 : 1% instapkosten, 2,75% opbrengst
na 5 jaar maak je met contract 1 al winst tov contract 2.
Onderhandelen over de instapkosten is een goede zaak, maar je moet het belang ook niet overschatten. Een kwartje percent meer rendement is belangrijker.
Is de pensioenspaarverzekering van Argenta dan meer aan te raden of hun klassieke pensioensparen?
Pensioensparen doe ik voornamelijk vanuit fiscaal oogpunt.
Voor mensen wiens pensioen sowieso naar de lage kant zal zijn, kan hun verzekering, die overigens ook niet-fiscaal kan gebruikt worden, een aanvulling zijn op. Althans, zo zou het bij mij zijn. De flexibiliteit van dit product zou voor mij de doorslag geven, maar ik ga uiteraard onderhandelen over de instapkost.
Mvg,
Mats
Voor mensen wiens pensioen sowieso naar de lage kant zal zijn, kan hun verzekering, die overigens ook niet-fiscaal kan gebruikt worden, een aanvulling zijn op. Althans, zo zou het bij mij zijn. De flexibiliteit van dit product zou voor mij de doorslag geven, maar ik ga uiteraard onderhandelen over de instapkost.
Mvg,
Mats
Je gelooft het nauwelijks, maar ik ben eruit. Mijn Argenta-kantoorhouder hield vast aan die 4% Dan wordt het de klassieke Generali Self Life. De gulden middenweg denk ik zo
Veel succes allemaal
Veel succes allemaal
Allez, proficiat
.
Ik heb ook overwogen om te Argenta-Flexen, maar ook mijn kantoorhouders - ik heb geprobeerd in drie kantoren - hielden vast aan de 4% instapkosten.
Dan maar voor een dubbele psp-oplossing gegaan:
- Nateus Cristal (0% instap via spaargids) voor de vette jaren
- Argenta's ARPE voor de magere jaren
Ik heb ook overwogen om te Argenta-Flexen, maar ook mijn kantoorhouders - ik heb geprobeerd in drie kantoren - hielden vast aan de 4% instapkosten.
Dan maar voor een dubbele psp-oplossing gegaan:
- Nateus Cristal (0% instap via spaargids) voor de vette jaren
- Argenta's ARPE voor de magere jaren
Een mens zou er gek van worden. Ik zit ten andere ook bij Arpe voor de magere. Het wordt dus Generali voor de vettere jaren
Mijn Argenta kantoor kan mij de flexx niet aanbieden aan 2% instap, min was 3%.
Dan maar gekozen voor Nateus Cristal pensioenspaarverzekering GWB 2, 50%.
Dan maar gekozen voor Nateus Cristal pensioenspaarverzekering GWB 2, 50%.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Ik krijg wel de Argenta-Flexx aan 2% instapkosten! 
Vandaag info gekregen van record ivm met hun record top pension fund,lijkt me ook interessant en ligt smaen met Argenta in de running:-)
Ik weet niet hoe jij die berekening maakt, maar volgens mij klopt ze toch niet...
Instapkosten worden éénmalig aangerekend bij storting. Dus in jouw voorbeeld wordt er 980€ belegd ipv 990€. Met andere woorden 10€ minder. In mijn berekeningen maakt dat na 20 jaar nog geen 20€ verschil, zijnde ong. 1% op het eindbedrag.
Als je dat terug rekent naar jaarlijks rendement, dat is het verschil nog geen0,06% per jaar.
Met andere woorden:
0,1% meer intrest per jaar, brengt meer op dan 1% minder instapkosten. En dat is mijn punt: het jaarlijks rendement van een spaarverzekering is veel belangrijker dan de instapkosten.
Instapkosten worden éénmalig aangerekend bij storting. Dus in jouw voorbeeld wordt er 980€ belegd ipv 990€. Met andere woorden 10€ minder. In mijn berekeningen maakt dat na 20 jaar nog geen 20€ verschil, zijnde ong. 1% op het eindbedrag.
Als je dat terug rekent naar jaarlijks rendement, dat is het verschil nog geen0,06% per jaar.
Met andere woorden:
0,1% meer intrest per jaar, brengt meer op dan 1% minder instapkosten. En dat is mijn punt: het jaarlijks rendement van een spaarverzekering is veel belangrijker dan de instapkosten.
vergeten jullie hierboven trouwens ook je voordeel niet dat je doet met je belastingen???