Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan NIBC
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Openen rekeningen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
143 berichten
  • Pagina 9 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende
Tux

Re: Openen rekeningen

Bericht door Tux » 4 februari 2012, 18:08

let's think positively

Hier kan iets uit geleerd worden. Test altijd een spaarrekening uit met kleine bedragen zodat je zeker weet of alles werkt zoals het hoort. Schrijf daarna pas grote bedragen over.
Omhoog

deenigekeuze
Full Member
Full Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 dec 2010
Contacteer:
Contacteer deenigekeuze
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door deenigekeuze » 4 februari 2012, 20:55

@Yaris

... alleen God zal het weten ;D
Omhoog

GOD
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jan 2009

Re: Perikelen bij opening nieuwe rekening

Bericht door GOD » 5 februari 2012, 03:41

Yaris schreef:
GOD schreef:Ook vind ik het niet kunnen dat uw E-mail reacties te TRAAG zijn
Als wij dan te snel op je berichten op dit forum reageren is het ook weer niet goed.
GOD schreef:Ik wacht gewoon op de reactie van NIBC; die weten WEL hoe de vork aan de steel zit.
Denk je dat NIBC iets anders gaat schrijven dan wij?
Miss Heroin,
Vermits jij over een glazen bol beschikt, zal ik in het vervolg mijn vragen rechtstreeks aan jou stellen. Dan hoef ik alle bakken bagger niet meer over mij heen te krijgen en maak ik het leven van NIBC-medewerkers iets of wat makkelijker.
Omhoog

glennl
Full Member
Full Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2010
Contacteer:
Contacteer glennl
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door glennl » 5 februari 2012, 07:43

GOD, wat verwacht je eigenlijk dat NIBC je nog meer kan vertellen? De initiële storting is niet gebeurd vanaf je tegenrekening en werd terug gestort. Maak gewoon een kleine storting vanaf je opgegeven tegenrekening en je NIBC spaarrekening wordt volledig actief. Vanaf dan kan je vanuit elke zichtrekening in België storten op je NIBC spaarrekening.
Omhoog

GOD
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jan 2009

Re: Openen rekeningen

Bericht door GOD » 5 februari 2012, 08:40

Zucht... diepe zucht...
Ik word hier zo moe van!
Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
Omhoog

Tux

Re: Openen rekeningen

Bericht door Tux » 5 februari 2012, 09:01

GOD schreef:Ik word hier zo moe van!
Het is de 7de dag, tijd dat je gaat rusten God >:D
Omhoog

glennl
Full Member
Full Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 17 jan 2010
Contacteer:
Contacteer glennl
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door glennl » 5 februari 2012, 09:38

GOD schreef: Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
Euh, we proberen je alleen maar te helpen hoor. Maar met zo'n reactie hoeft het voor mij niet. Trek je plan er mee!
Omhoog

Gebruikersavatar
eric2
Full Member
Full Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 mei 2009
Contacteer:
Contacteer eric2
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door eric2 » 5 februari 2012, 10:01

GOD schreef: Is het dan echt zo moeilijk om al jullie niet ter zake doende, ongevraagde, wijsneuzige en soms schofferende praat op te sparen tot ik een reactie krijg van NIBC?
GOD schreef:in mijn huidig schapenlandje is freedom of speech namelijk een deel van onze gedradscode.
En hier ook
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door Yaris » 5 februari 2012, 10:41

Definitie van een forum gevonden op het Web:

"Een forum of een discussieforum op internet is een online, interactieve omgeving, meestal gewijd aan een bepaald thema, waar men publieke berichtjes kan posten waarop anderen kunnen reageren, zodat er discussie en uitwisseling kan ontstaan."

Had je niet gewild dat we zouden reageren dan had je maar een privébericht naar de moderator van NIBC moeten sturen.

Je hebt trouwens pech. Gewoonlijk komt die moderator hier in het weekend even piepen maar nu heeft hij zich al twee dagen niet meer laten zien. Misschien gaan skiën.
Omhoog

anonymous6

Re: Openen rekeningen

Bericht door anonymous6 » 5 februari 2012, 10:51

Ach, Yaris, doe geen moeite. Al z'n of haar reacties getuigen van hetzelfde: Totaal onvermogen om verantwoordelijkheid te dragen voor eigen fouten. En dan maar wat wild om zich heen schoppen liever dan mea culpa te slaan. Ik hoop niet dat dit een persoon betreft die al "tot de jaren van verstand" zou moeten gekomen zijn. Laat ons hem / haar nog het voordeel van de twijfel geven en er van uitgaan dat het "jeugdige onstuimigheid" is. Bij moet hij alleszins nooit komen solliciteren, ik hou niet van mensen die op een brutale toon hun eigen fouten afwimpelen op anderen.

Maar GOD, doe ons een plezier, en laat ons zéker weten wat NIBC wist te antwoorden. En aarzel niet klacht in te dienen bij de ombudsdienst als dat antwoord u niet aanstaat, u heeft immers duidelijk het recht helemaal aan uw zijde. ::)

Onbegrijpelijk toch dat een bank niet bereid is om op basis van een mailtje naar een helpdesk even een uitzondering te maken voor iemand als GOD. >:D Er zit toch zeker maar één persoon achter de PC bij NIBC, en die heeft toch niets beter te doen dan alle mailverkeer en telefoonverkeer in de gaten te houden en at random uitzonderingskes toe te staan. NIBC als kleine lokale zelfstandige met 5 klanten, quoi. :o
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door ludo » 5 februari 2012, 11:23

pfffffffffffffffff is da nu allemaal nodig
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC Direct » 5 februari 2012, 13:45

Een groot deel van het antwoord werd hierboven reeds gegeven. Het initiële probleem is de afwezigheid van een storting (minimaal 1 cent) vanop de opgegeven tegenrekening.
Deze procedure dient gevolgd te worden, niet omdat wij dit zo noodzakelijk vinden maar wel omdat dit osn is opgelegd vanuit de regulatoren om aan de juiste identificatieplicht te voldoen. Een uitzondering kunnen wij dus niet toestaand.
Het niet volgen van deze regels zou ertoe kunnen leiden dat onze rekeningen niet aanzien worden als gereglementeerde spaarrekeningen wat zou willen zeggen dat wij de vrijstelling van roerende voorheffing niet mogen hanteren en ik ga ervan uit dat heel wat mensen hiermee niet opgezet zouden zijn.
Wat de communicatie betrecht, normaal gezien is het zo dat, bij het terugstorten van geld omdat het niet van de juiste tegenrekening komt, er steeds een telefoontje gedaan wordt naar de klant. Als we die niet kunnen bereiken spreken we een bericht in op de voicemail en sturen we ook een mail. Indien dit in dit geval niet gebeurd is dan is dat inderdaad een fout van ons en willen wij ons daar graag voor verontschuldigen.
Wij streven ernaar om onze mails binnen de 24u te beantwoorden. Indien de mail moet worden doorgestuurd intern omdat de vraag niet onmiddellijk kan worden beantwoord dan kan dit langer duren maar ook hier is de procedure dat er een mailtje voor moet worden gestuurd zodat u op de hoogte bent van deze vertraging. Heeft u deze mails ontvangen?
Omhoog

GOD
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jan 2009

Re: Openen rekeningen

Bericht door GOD » 5 februari 2012, 14:33

@NIBC,

Bedankt voor alle uitleg, waarbij U toch ook enigszins toegeeft bepaalde(communicatie)fouten te hebben gemaakt...
En NEEN... ik heb geen enkele toelichting gekregen noch per mail noch per telefoon.
Blijft ook het onopgehelderd probleem van het zinloze blokkeren van mijn toegang tot uw website.
Voorts wil ik me ook excuseren voor het mogelijke tijdverlies dat U kan opgelopen hebben bij het doornemen van alle voorafgaandelijke, meestal niet ter zake doende en soms ronduit schofferende reacties van enkele lieden, die, naar ik mag verhopen, niet tot uw klantenkring behoren.
Indien ik had kunnen vermoeden dat dergelijke individuen blijkbaar het grootste genoegen beleven aan het ridiculiseren van een hen toch onbekende forumganger, was deze soap nooit opgestart.
Omhoog

GOD
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jan 2009

Re: Openen rekeningen

Bericht door GOD » 5 februari 2012, 14:48

djtw schreef:Ach, Yaris, doe geen moeite. Al z'n of haar reacties getuigen van hetzelfde: Totaal onvermogen om verantwoordelijkheid te dragen voor eigen fouten. En dan maar wat wild om zich heen schoppen liever dan mea culpa te slaan. Ik hoop niet dat dit een persoon betreft die al "tot de jaren van verstand" zou moeten gekomen zijn. Laat ons hem / haar nog het voordeel van de twijfel geven en er van uitgaan dat het "jeugdige onstuimigheid" is. Bij moet hij alleszins nooit komen solliciteren, ik hou niet van mensen die op een brutale toon hun eigen fouten afwimpelen op anderen.

Maar GOD, doe ons een plezier, en laat ons zéker weten wat NIBC wist te antwoorden. En aarzel niet klacht in te dienen bij de ombudsdienst als dat antwoord u niet aanstaat, u heeft immers duidelijk het recht helemaal aan uw zijde. ::)

Onbegrijpelijk toch dat een bank niet bereid is om op basis van een mailtje naar een helpdesk even een uitzondering te maken voor iemand als GOD. >:D Er zit toch zeker maar één persoon achter de PC bij NIBC, en die heeft toch niets beter te doen dan alle mailverkeer en telefoonverkeer in de gaten te houden en at random uitzonderingskes toe te staan. NIBC als kleine lokale zelfstandige met 5 klanten, quoi. :o
Goed om weten dat we op dit Forum ook over doorwinterde psychologen beschikken, die op basis van WAT? goed gefundeerde analyses kunnen maken over hen verder totaal onbekenden. Ik dank U van harte voor het reveleren van mijn diepste zieleroerselen, gevoed door jeugdige onstuimigheid. Misschien boekt U hiermee succesjes aan de toog van uw stamcafee...maar niet bij ondergetekende.
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC Direct » 5 februari 2012, 14:54

Het blokkeren van de toegang tot de site is een individueel probleem waarvoor ik jammer genoeg geen oplossing kan aanbieden via dit forum. Meest aangewezen hiervoor is bellen naar het contactcenter (0800 63 500) en vragen voor een paswoord reset.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

143 berichten
  • Pagina 9 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan NIBC”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy