Staatsbon komt op 4 maart 2012
TIP
Re: Staatsbon komt op 4 maart 2012
Deze uitgifte wordt één super grote flop !
Hopelijk trekt de Belgische Staat hieruit haar conclusies !
Hopelijk trekt de Belgische Staat hieruit haar conclusies !
Hopelijk trekken de Belgische spaarders hieruit hun conclusies en zien ze in dat Staatsbons eigenlijk zelden interessant zijn. Meer nog: ze zullen enkel interessant zijn als België onder vuur wordt genomen op de financiële markten. En wie staat daar nu voor te springen...
Overigens: de vorige uitgifte had ook een 'geurtje'. Rijen dik stond men aan te schuiven in de bankfilialen om in te tekenen op de Staatsbons aan 100%, terwijl de echte beleggers rustig intekenden op OLO's ver onder pari
Overigens: de vorige uitgifte had ook een 'geurtje'. Rijen dik stond men aan te schuiven in de bankfilialen om in te tekenen op de Staatsbons aan 100%, terwijl de echte beleggers rustig intekenden op OLO's ver onder pari

En nu staat hij 105%, toch een goede beslissing lijkt me.Stabilo86 schreef: Overigens: de vorige uitgifte had ook een 'geurtje'. Rijen dik stond men aan te schuiven in de bankfilialen om in te tekenen op de Staatsbons aan 100%, terwijl de echte beleggers rustig intekenden op OLO's ver onder pari
De OLO's die toen aan 95% stonden, staan nu ook aan 105%
En ze bieden veelal een hogere coupon, voor degenen die ze willen houden tot eindvervaldag.

Ja, niet bij primaire uitgiften, maar wel op de secundaire markt. De koersen van in omloop zijnde OLO's vind je hier terug: http://www.nbb.be/rk/nl/market/linearbonds.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Met enige vertraging weliswaar. Ter illustratie: die OLO met eindvervaldag in 2041 had in de periode van die staatsbonuitgifte een koers van rond de 60% 

@Stabilo86, bedankt voor de info.
De secundaire markt was aan mijn aandacht ontsnapt, vandaar de vraag.
De secundaire markt was aan mijn aandacht ontsnapt, vandaar de vraag.
Enig idee wat ze hebben opgehaald deze keer?
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... medium=RSS" onclick="window.open(this.href);return false;