Credit Europe Bank zet mijn spaarrekening op nul.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Credit Europe Bank zet mijn spaarrekening op nul.
Begrafenisondernemer doet niks hoorSpruitekop schreef:Daarom dat de begrafenisondernemer dikwijls vroeger zei: "Als ge nog iets van geld moet afhalen: ik ga de documenten tegen xx u in orde brengen.".

Kan héél veel straffe verhalen vertellen over erfenissen. Maar ga het niet doen.
Als de erfgenamen de bank zelf niet op de hoogte stellen dat X of Y dood is dan weten ze het niet.
Af en toe eens een notaris die de moeite doet alle banken aan te schrijven met de vraag of X of Y klant was, af en toe (héél af en toe) eens een ijverige gemeentebediende die de bank meldt dat X of Y dood is.
Maar echt te verwaarlozen.
Een bank kan wel een vermoeden hebben dat X of Y dood is (bv als een gevolmachtigde een rekening komt afsluiten als eerste klant van de dag), maar als de bank het bewijs niet zwart op wit heeft dat de rekeninghouder dood is kan de bank niks doen..
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 4 mei 2012, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon de indruk geven dat hij het allemaal doetFrisse Freddy schreef:Begrafenisondernemer doet niks hoor

1250€ ? Is die notaris ook bankier? (of is de schatting iets te ruw ?)paul schreef:
Ik veronderstel dat jij geen ( peperdure ) notaris hebt genomen, want anders regelen die alles. Het kost je wel ruw geschat 1250 euro ereloon.
Ik ga er wel vanuit dat er GEEN huwelijkscontract is , want anders kan het wettelijk niet zonder notaris geregeld worden helaas.
Een sterfgeval in de familie kostte de volle 150€, inclusief kosten zoals oa voor verplaatsing en opmaak testament.
Niet dat er geen heren/dames zijn die zulke hoge bedragen durven vragen...

Ik heb eens in mijn notaris zijn bvba gekeken : netto inkomen voor belastingen 1,2 miljoen euro, na belastingen 900 000 euro.
( balanstotaal 6 miljoen euro ). Het is voor iedereen crisis he.
ereloon is wel een beetje afhankelijk van de grootte van de erfenis, maar onder de 1250 euro kom je er bij een notaris niet vanaf
Mijn dochter is afgestudeerd als Master in de belastingonduiking, zij had misschien beter voor notaris gestudeerd.
( balanstotaal 6 miljoen euro ). Het is voor iedereen crisis he.
ereloon is wel een beetje afhankelijk van de grootte van de erfenis, maar onder de 1250 euro kom je er bij een notaris niet vanaf
Mijn dochter is afgestudeerd als Master in de belastingonduiking, zij had misschien beter voor notaris gestudeerd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat zal zo inderdaad de prijs zijn als ze niet te veel werk hebben, ze worden niet van niets rijk hoor.
Ik zeg niet dat 150€ het meest gangbare ereloon is in België. Ik ga ook niet de contactgegevens van onze notaris hier op de site gooien. Waar het mij enkel om te doen is, is dat men die ongehoord hoge erelonen niet voor "normaal" gaat beschouwen.
Die extreme gevallen, die spijtig genoeg schering en inslag zijn in alle takken van onze Belgische economie/politiek, die moeten er dringend uit. Niet alleen vanwege de bedragen maar ook vanwege de ethiek. Het gevoel van bedrogen te zijn is zeker zo erg als het geldverlies.
Die extreme gevallen, die spijtig genoeg schering en inslag zijn in alle takken van onze Belgische economie/politiek, die moeten er dringend uit. Niet alleen vanwege de bedragen maar ook vanwege de ethiek. Het gevoel van bedrogen te zijn is zeker zo erg als het geldverlies.
Ge moogt natuurlijk ook altijd eens rondbellen en de prijs vragen. Ook notarissen zijn een stukje commerçant.
Dit verhaal bevestigd voor mij nog maar eens dat dit een bank is met een pitabarniveau.
Die 150 euro is voor een hele korte akte op te stellen ( ivem de erfgenmanen)
NIET om door de loonslaven van de notaris een aantal brieven naar banken enz te schrijven om de erfeniskwestie te regelen, dat kost zo een 1250 euro, indien men heel vermogend is zal daar nog wel een pak bijkomen.
Notarissen zijn net zoals immobielieemakelaars gebonden aan een aantal "richt"tarieven- gepubliceerd in het (koninklijk) staatsblad ( althans voor de notarissen) - dus niet zomaar naast zich neer te leggen -, indien men zich daar niet aanhoudt, wordt men er door de "orde" uitgebonjourd. Zoals ze eens met een immobilieenmakelaar gedaan hebben.
NIET om door de loonslaven van de notaris een aantal brieven naar banken enz te schrijven om de erfeniskwestie te regelen, dat kost zo een 1250 euro, indien men heel vermogend is zal daar nog wel een pak bijkomen.
Notarissen zijn net zoals immobielieemakelaars gebonden aan een aantal "richt"tarieven- gepubliceerd in het (koninklijk) staatsblad ( althans voor de notarissen) - dus niet zomaar naast zich neer te leggen -, indien men zich daar niet aanhoudt, wordt men er door de "orde" uitgebonjourd. Zoals ze eens met een immobilieenmakelaar gedaan hebben.
Zeer benieuwd hoe dit zal aflopen !
Ik ben namelijk ook al jaren klant bij CE, de laatste jaren vooral met termijndeposito's.
Het duurt er meestal wat langer eer men iets uitgelegd krijgt, maar het komt toch altijd in orde.
Misschien wel een amateuristische bank, maar volgens mij wél een eerlijke bank (wat men niet van alle banken kan zeggen).
Maar wat Gekko meemaakt, is er voor mij óók over.
@ Gekko,
Hou je ons op de hoogte ?
Ik ben namelijk ook al jaren klant bij CE, de laatste jaren vooral met termijndeposito's.
Het duurt er meestal wat langer eer men iets uitgelegd krijgt, maar het komt toch altijd in orde.
Misschien wel een amateuristische bank, maar volgens mij wél een eerlijke bank (wat men niet van alle banken kan zeggen).
Maar wat Gekko meemaakt, is er voor mij óók over.
@ Gekko,
Ik hou jullie op de hoogte. Vanaf maandag bel ik CE terug dagelijks.Nefertari schreef: @ Gekko,
Deze "korte" akte voldeed in elk geval aan alle behoeften. Ik weet niet hoeveel keer men bij de notaris heeft rond gebeld, en ook niet vanaf hoeveel keer bellen ze 1250€ aanrekenen.paul schreef:Die 150 euro is voor een hele korte akte op te stellen ( ivem de erfgenmanen).
Mss moet iedereen dan maar een "korte" akte aanvragen... ( als de erfenis niet te complex is natuurlijk)
Vandaag was het eindelijk zover. Mijn rekening werd vrijgegeven !
+ telefoon gekregen van een vriendelijke dame die me uitlegde wat er allemaal verkeerd gelopen was en zich daarvoor excuseerde.
+ telefoon gekregen van een vriendelijke dame die me uitlegde wat er allemaal verkeerd gelopen was en zich daarvoor excuseerde.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben blij voor je gekko. Het moet toch 'n extra zorg geweest zijn, je hebt dan al problemen en dan wil "de wereld" nog wat moeilijk doen.