Sluimerverbruik Laptop !
-
Yvan
Re: Sluimerverbruik Laptop !
Er is een klein verschil tussen 10% en een factor 10. Als mijn bank mijn spaarrente van 2% wil omzetten in een factor 2 heb ik daar geen bezwaar tegen... Voor een factor 0,2 geldt net hetzelfde.Zwiertje schreef:[...]
Maar bezijden dit technisch intermezzo, heb je wel een stukje gelijk: vermogen is iets ingewikkelder bij wisselstroom. Langs de andere kant ligt er hier niemand echt wakker van 10% foutenmarge denk ik: of dat dat sluimerverbruik nu 6W, dan wel 7W is
18W in standby is veel. Heb je een oude laptop? Mijn nieuwe laptop verbruikt 18,3W bij normaal gebruik. Mijn oude 30-40W.
Het ligt aan de adapter van de laptop. Deze heeft een verliesstroom in zijn primaire kring. Deze verliesstroom is er weliswaar altijd. Ook als je je laptop gebruikt.
Het ligt aan de adapter van de laptop. Deze heeft een verliesstroom in zijn primaire kring. Deze verliesstroom is er weliswaar altijd. Ook als je je laptop gebruikt.
Zou er voorlopig ook vanuitgaan dat die 18w een fout is.
Mijn 3 jaar oude laptop verbruikt tussen 20 en 30w werkend en 1.5w uitgeschakeld.
om die meter te controleren zou je ook een stekkerblok kunnen nemen en er iets constant bijsteken bijvoorbeeld een gloeilamp.
Mijn 3 jaar oude laptop verbruikt tussen 20 en 30w werkend en 1.5w uitgeschakeld.
om die meter te controleren zou je ook een stekkerblok kunnen nemen en er iets constant bijsteken bijvoorbeeld een gloeilamp.