250.000 EUR: mogelijkheden?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
250.000 EUR: mogelijkheden?
Mijn beste vriend heeft gisteren te horen gekregen dat hij gaat erven. Met dit geld erbij gaat hij ongeveer 250.000 Euro hebben op zijn bankrekening. Een deel wilt mag voor langere tijd vastliggen en een deel voor onvoorziene kosten voor op korte termijn.
Hij heeft al een huis gekocht dat hij aan het afbetalen is. Wat zouden jullie hem aanraden te doen met dit geld, want alles op een spaarrekening zetten lijkt me niet de juiste oplossing. Zouden jullie ook kunnen zeggen waarom jullie het zouden verdelen. Dan kan hij nog beslissen hoe en wat.
Alvast bedankt.
Hij heeft al een huis gekocht dat hij aan het afbetalen is. Wat zouden jullie hem aanraden te doen met dit geld, want alles op een spaarrekening zetten lijkt me niet de juiste oplossing. Zouden jullie ook kunnen zeggen waarom jullie het zouden verdelen. Dan kan hij nog beslissen hoe en wat.
Alvast bedankt.
Re: Mogelijkheden
Hij mag het op mijn bankrekening storten, zal ik het nummer geven ! Grapje.
Probleem momenteel is dat er weinig/geen veilige beleggingen zijn die zelfs maar de inflatie, meer dan 3 % op jaarbasis, evenaren. In reéle termen word je dus armer.
Persoonlijk zou ik een tak 21 openen, zie lijst Spaargids, tesamen met een hoogrentende spaarrekening, bijvoorbeeld bij Rabobank, de bank met de beste rating.
Daar de rente momenteel historisch laag staat, zou ik zeker niet op lange termijn beleggen, maximaal op 5 jaar, en beperken tot 100.000 € per bank/verzekeraar
Probleem momenteel is dat er weinig/geen veilige beleggingen zijn die zelfs maar de inflatie, meer dan 3 % op jaarbasis, evenaren. In reéle termen word je dus armer.
Persoonlijk zou ik een tak 21 openen, zie lijst Spaargids, tesamen met een hoogrentende spaarrekening, bijvoorbeeld bij Rabobank, de bank met de beste rating.
Daar de rente momenteel historisch laag staat, zou ik zeker niet op lange termijn beleggen, maximaal op 5 jaar, en beperken tot 100.000 € per bank/verzekeraar
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: 250.000 EUR: mogelijkheden?
Mogelijkheden genoeg.Maar welke rendementen verwacht hij en wil hij er zijn tijd insteken om alles op te volgen.
Als men 250000€ belegt in een termijnrekening op 10 jaar bij NIBC aan 3,36% netto heeft hij jaarlijks 8400€ of maandelijks 700€ extra bij zijn normale inkomsten.Met deze belegging moet je 10 jaar lang niet naar om kijken en je hebt een meer dan aardig bedrag om van te leven.
Als men 250000€ belegt in een termijnrekening op 10 jaar bij NIBC aan 3,36% netto heeft hij jaarlijks 8400€ of maandelijks 700€ extra bij zijn normale inkomsten.Met deze belegging moet je 10 jaar lang niet naar om kijken en je hebt een meer dan aardig bedrag om van te leven.
Heel het kapitaal in één termijnrekening steken zou ik zeker niet doen en alvast niet met een beleggingstermijn van 10 jaar.Davy V schreef:Mogelijkheden genoeg.Maar welke rendementen verwacht hij en wil hij er zijn tijd insteken om alles op te volgen.
Ik zal mij wat verduidelijken.
Je steekt elke maand +/-20000€ in de beste termijnrekening op 10 jaar die er op dat moment is.Dit doe je 12 keer.Zo verzeker je dat je maandelijks een aardige som bij uw normale inkomen hebt.Geen slapeloze nachten als er weer eens een Griek of Spanjaard een scheet laat en de beurzen weer dalen.
De enige site's die je 10 jaar lang in de gaten moet houden zijn Sunjets,Neckerman,Thomas Cook en Jet Air voor de deals van de dag.
Je steekt elke maand +/-20000€ in de beste termijnrekening op 10 jaar die er op dat moment is.Dit doe je 12 keer.Zo verzeker je dat je maandelijks een aardige som bij uw normale inkomen hebt.Geen slapeloze nachten als er weer eens een Griek of Spanjaard een scheet laat en de beurzen weer dalen.
De enige site's die je 10 jaar lang in de gaten moet houden zijn Sunjets,Neckerman,Thomas Cook en Jet Air voor de deals van de dag.
ik zou eerst eens nakijken of het niet beter is om mijn hypothecaire lening vervroegd af te betalen en het deel fiscaal voordeel dat je
hierdoor eventueel verliest opvullen met fiscaal langetermijnsparen. Want wat heeft het voor nut om een termijnrekening of een andere belegging te hebben met een matig rendement gezien de huidige situatie als je een afbetaling hebt waar je x aantal procent rente op betaalt. Ik weet niet wat anderen hier van denken. vriendelijke groeten
hierdoor eventueel verliest opvullen met fiscaal langetermijnsparen. Want wat heeft het voor nut om een termijnrekening of een andere belegging te hebben met een matig rendement gezien de huidige situatie als je een afbetaling hebt waar je x aantal procent rente op betaalt. Ik weet niet wat anderen hier van denken. vriendelijke groeten
als hij gaaat erven van een familielid verder dan de EERSTE graad ( ouders ), dan gaat de fiscus al dikwijls met de helft lopen.
Rekeninghoudend met de inflatie, zou ik toch maar niet teveel naar de website van Neckermann of zo kijken.
Zelfs als ze voorspellen dat het vastgoed gaat dalen met 15%, kan je eventueel binnen een jaar of 2 eens wat vastgoed kopen.
Opbrengst dikwijls meer dan op het hoogstrentende spaarrekening
Rekeninghoudend met de inflatie, zou ik toch maar niet teveel naar de website van Neckermann of zo kijken.
Zelfs als ze voorspellen dat het vastgoed gaat dalen met 15%, kan je eventueel binnen een jaar of 2 eens wat vastgoed kopen.
Opbrengst dikwijls meer dan op het hoogstrentende spaarrekening
Wel nu even op het vtm journaal van 19 uur zien, wat huurders allemaal aan een huis kunnen afbreken
Edit : de huurders hadden er een wietplantage in ondergebracht in Kalmthout
Edit : de huurders hadden er een wietplantage in ondergebracht in Kalmthout
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als het is dat "deze vriend" te horen heeft gekregen... zou het inderdaad wel kunnen zijn dat het niet van de eerste graad is. Een duolegaat kan dit percentage nog wat minderen. Maar zoals je zelf al aangaf "vadertje staat" is hier héél blij mee.paul schreef:Als hij gaat erven van een familielid verder dan de EERSTE graad ( ouders ), dan gaat de fiscus al dikwijls met de helft lopen.
Wel tof van Geertje om zo bezorgd te zijn over de erfenis "... van zijn beste vriend..."
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Misschien is het wel "Geertje" (V) of is "Geertje" hetzelfde aks "kleine Geert" (M) dan is het ook 'n Geertje. 
Het merendeel van de mensen weet niet juist wat inflatie inhoud.Laat staan het verschil tussen inflatie en deflatie.paul schreef:Rekeninghoudend met de inflatie, zou ik toch maar niet teveel naar de website van Neckermann of zo kijken.
Het beste bewijs dat mensen daar niet wakker van liggen is het massa geld dat op de spaarboekjes staat.
@ Davy qua verwachtingen liefst zo veel mogelijk veilig, maar qua opvolging minimaal.
@ Paul. Is inderdaad eerste graad, maar een complexe familiesituatie. Ouders vroeg gescheiden en met overleden vader nooit contact gehad.
@ Spruitekop het is kleine geert ;-) Persoon in kwestie we kennen elkaar van bij de geboorte :-D Hij is mij om raad komen vragen wat het beste doen.
@ Paul. Is inderdaad eerste graad, maar een complexe familiesituatie. Ouders vroeg gescheiden en met overleden vader nooit contact gehad.
@ Spruitekop het is kleine geert ;-) Persoon in kwestie we kennen elkaar van bij de geboorte :-D Hij is mij om raad komen vragen wat het beste doen.
Hoogrentende spaarrekening voor onverwachte uitgaven,termijnrekening en eventueel een Tak21.Geertje schreef:@ Davy qua verwachtingen liefst zo veel mogelijk veilig, maar qua opvolging minimaal.
Aan Geertje, nogmaal ev. een huis of appartement ermee kopen en verhuren. Alleen zou er een daling van 15% aankomen , die kan je misschien afwachten,
vastgoed-als-investering-t11354.html" onclick="window.open(this.href);return false;